Asi to tak bude - aj na náhone tachometra je niečo po polsky...
‐-----
Chcel by som vymysleť / kúpiť nejaký kryt spodku - hlavne sa jedná o zvody, pri testovacej jazde sa mi už podarilo zlahka chytiť pletenec čo je za zvodmi na Stinger výfuku. Čakal by som, že sa to už na fóre riešilo, no nenašiel som
Nejprve bych si spočítal, jaký převod má 5. stupeň. Jestli vůbec má smysl to řešit. Třeba by bylo lepší sehnat přímo originál ruskou.
Já měl kdysi převodovku z Fiatu, kdy jsem taky musel upravovat tunel. Nakonec jsem zjistil, že převod 5. rychlosti byl 0,88. Nemělo valný smysl s tím jezdit. Proto jsem ji pak později prodal a sehnal originál, kde převod je 0,82.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Čo sa tyka sprevodovania, existuju 3 typy 5q Lada.
1) 2107 a 21074 - tieto prevodovky maju odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2105
2) 2121 a 2112 - tieto prevodovky maju odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2106, je to prvy typ 5q, ktory pre Rusov skonštruovali Francuzi. 5ka je tam najrychlejsia
3) 2123 - táto prevodovka ma odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2101 a vyskytovala sa hlavne v Chevrolet Nive. 5ka je zo vsetkych prevodoviek najpomalsia.
Nema, v roku 1982 vznikol prototyp 2112, ktora mala zadny nahon. Bola to modernizacia klasiky, vramci ktorej sa uz pocitalo s 5q prevodovkami. S nastupom Samary vsak od koncepcie klasiky upustili a pod oznacenim 2112 sa riesila modernizacia predohrabovej Samary. Oznacenie prevodovky, resp. dielov prevodovky, ktore sa zacinaju cislami 2112 vsak ostalo a da sa to dokonca najst aj v katalogoch. Serioca 2112 ma uplne inu prevodovku, ktora nema s klasickou nic spolocne.
Například zadní ložisko předlohové hřídele na 5q převodovce 2107 má skladové číslo 2108-xxxxxx. A přitom ta převodovka taky se Samarou nemá pranic společné.
RENAULT Mégane Grandtour*04/2008 - 1,5dCi 78kW(06/2016-) RENAULT Scénic*05/2012 - 1,4TCe 96kW(10/2023-)
Na tú ochranu spodku by ste nemali nejaký tip? Mám pocit, že idem vymýšlať vymyslené - ide hlavne o ochranu zvodov, príp. náhrada a zväčšenie ochrany pod vaňou. Prikladám foto, do úvahy by som chcel brať pre budúcnosť montáž dvojitého stabilizátora - treba rezať do karosérie, aby sa tam zmestil? Podľa foto stabilizátora to tak vyzerá.
Nevejde se to. Taky by se mi to líbilo, ale muselo by se řezat do plechu podběhů, nebo to podložit a pak by stabilizátor čuměl pod auto a nevešel se s plechem pod motor. Raději toto: https://ladapower.com/catalog/tunning-2 ... bar-detail
Zdravim, mohol by mi niekto poradit? Mam ladu 2107 s 1.7 i motor. Mam taky problem, ze ked vyradim rychlost alebo preradim tak velmi pomaly klesaju otacky. Lanko sa nezadrhava. Mal niekto taky problem? Cim to moze byt?