GO motora 1700

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

Asi to tak bude - aj na náhone tachometra je niečo po polsky...

‐-----

Chcel by som vymysleť / kúpiť nejaký kryt spodku - hlavne sa jedná o zvody, pri testovacej jazde sa mi už podarilo zlahka chytiť pletenec čo je za zvodmi na Stinger výfuku. Čakal by som, že sa to už na fóre riešilo, no nenašiel som :-(
2103, 2103
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Marek »

Podle tvaru je to 5q.

Nejprve bych si spočítal, jaký převod má 5. stupeň. Jestli vůbec má smysl to řešit. Třeba by bylo lepší sehnat přímo originál ruskou.

Já měl kdysi převodovku z Fiatu, kdy jsem taky musel upravovat tunel. Nakonec jsem zjistil, že převod 5. rychlosti byl 0,88. Nemělo valný smysl s tím jezdit. Proto jsem ji pak později prodal a sehnal originál, kde převod je 0,82.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

Ano, rozhodol som sa, že ide naspäť do regálu a zoženem 5q, príp. aj z Nivy.
2103, 2103
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Cory »

Čo sa tyka sprevodovania, existuju 3 typy 5q Lada.
1) 2107 a 21074 - tieto prevodovky maju odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2105
2) 2121 a 2112 - tieto prevodovky maju odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2106, je to prvy typ 5q, ktory pre Rusov skonštruovali Francuzi. 5ka je tam najrychlejsia
3) 2123 - táto prevodovka ma odstupnovanie 1-4q ako prevodovka 2101 a vyskytovala sa hlavne v Chevrolet Nive. 5ka je zo vsetkych prevodoviek najpomalsia.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

Cory, ďakujem za upresnenie.

Prekvapuje ma, že 2112 s motorom naprieč má rovnakú prevodovku ako klasika :shock:
2103, 2103
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Cory »

Nema, v roku 1982 vznikol prototyp 2112, ktora mala zadny nahon. Bola to modernizacia klasiky, vramci ktorej sa uz pocitalo s 5q prevodovkami. S nastupom Samary vsak od koncepcie klasiky upustili a pod oznacenim 2112 sa riesila modernizacia predohrabovej Samary. Oznacenie prevodovky, resp. dielov prevodovky, ktore sa zacinaju cislami 2112 vsak ostalo a da sa to dokonca najst aj v katalogoch. Serioca 2112 ma uplne inu prevodovku, ktora nema s klasickou nic spolocne.
Přílohy
b211.gif
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Marek »

To značení není vždy směrodatné, jak psal Cory.

Například zadní ložisko předlohové hřídele na 5q převodovce 2107 má skladové číslo 2108-xxxxxx. A přitom ta převodovka taky se Samarou nemá pranic společné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Cory »

A ešte k tomu dodam to, že 2 taketo prevodovky s prevodmi 2106 a pridanym 5q som skladal a hriadel 2112 som aj kupil :)
Přílohy
R1.jpg
r2.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

...zaujímavé tie označenia

------

Na tú ochranu spodku by ste nemali nejaký tip? Mám pocit, že idem vymýšlať vymyslené - ide hlavne o ochranu zvodov, príp. náhrada a zväčšenie ochrany pod vaňou. Prikladám foto, do úvahy by som chcel brať pre budúcnosť montáž dvojitého stabilizátora - treba rezať do karosérie, aby sa tam zmestil? Podľa foto stabilizátora to tak vyzerá.
Přílohy
dvojity stabilizator.png
20210214_105237 (Malé).jpg
20210214_105213 (Malé).jpg
2103, 2103
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1249
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: GO motora 1700

Příspěvek od mušketýr »

Mám někde original kryt na vanu. V karoserii je příprava (matky) a tak stačí jen šrouby a namontovat.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1168
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Viko »

Do karosérie rezať asi netreba, otázny je plech pod motorom.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
M150
Příspěvky: 186
Registrován: stř dub 26, 2006 12:36
Bydliště: Bratislava

Re: GO motora 1700

Příspěvek od M150 »

Keď pozreš na uchytenie originál stabilizátora a na ten dvojitý, vyzerá to, že tam prekáža tá priečka, o ktorú držia úchyty nárazníku.
2103, 2103
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1168
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Viko »

Mne sa ale z fotky javí, že tá druhá pomocná tyč stabilizátora je až pod tou originálnou. Je ale pravda, že to vyzerá byť celé o hodne vyššie.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Re: GO motora 1700

Příspěvek od Nulašestka »

Nevejde se to. Taky by se mi to líbilo, ale muselo by se řezat do plechu podběhů, nebo to podložit a pak by stabilizátor čuměl pod auto a nevešel se s plechem pod motor. Raději toto: https://ladapower.com/catalog/tunning-2 ... bar-detail
21073i
Příspěvky: 5
Registrován: ned zář 12, 2021 06:50

Re: GO motora 1700

Příspěvek od 21073i »

Zdravim, mohol by mi niekto poradit? Mam ladu 2107 s 1.7 i motor. Mam taky problem, ze ked vyradim rychlost alebo preradim tak velmi pomaly klesaju otacky. Lanko sa nezadrhava. Mal niekto taky problem? Cim to moze byt?
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“