
Něco k tomu je už tady:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=262096#262096
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=226259#226259
Moderátor: Moderátoři
V odkazech je vše , co o čidle vím, ale ještě je možné, že se v motoru (nebo i mimo - třeba "natržený" silentblok) ozývá hluk, podobný detonacím paliva a čidlo na ně reaguje. Jak již bylo výše popsáno, čidlo při zjištění zvýšeného hluku snižuje předstih a je-li odpojeno hlásí chybu také, poněvadž nic "neslyší". Doporučuji poslechnout motor improvizovaným stetoskopem - ocelovou tyčkou, kterou přikládáme jedním koncem na různá místa motoru a druhým přes ušní "klapku". Staří motoráři uměli takto bez jakékoli elektroniky odhalit téměř neomylně vůle na klikovém i vačkovém mechanizmu a spoustu jiných závad (Díky za cenné rady tam "nahoře" Pane Motoráři Jardo Michale). Již jsem to zde psal , ale takto se mi podařilo "odhalit" zaseklé kamínky v klínovém řemenu(poslechem na tělese alternátoru), kvůli ktreým mě značkový servis hnal 4x v záruce do Pardubic, aby nic nezjistil , kromě "dobré rady", že auto je na ježdění a ne na poslouchání.zelvotron píše:Takže zase k čidlu detonací, chyba 0327, dneska jsem to čidlo odpojil a auto jede jak vítr, kultura běhu motoru se zlepšila hlavně v tahu a to jak za studena, tak ve vyšších otáčkách a při akcelraci. Chybu 0327 to po chvíli zapíše bez ohledu na to, jestli je čidlo připojený či není. A teď co s tím dál![]()
Něco k tomu je už tady:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=262096#262096
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=226259#226259
Ano, i dobré připojené čidlo,pokud nebude dotaženo správným momentem k bloku motoru, bude hlásit chybu. V ŘJ je okénkový komparátor, který vyhodnocuje jako správný stav určitý "zdravý zvuk" motoru a "nezdravý zvuk" (detonace nebo jiné hluky), ale i "ticho" vyhodnotí jako chybu. Dokonalou kontrolu lze provést pouze porovnáním výsledků diagnostiky podle souborů *.xls v Tebou citovaných odkazech.zelvotron píše:Jo, to mám prostudovaný, jak jsem teď vyzkoušel, tak k zápisu chyby dochází při zvýšených otáčkách, tak od 1500, spíš víc, je fuk jestli čidlo je nebo není zapojený. Potřebuju zkusit, jestli je chyba v kabeláži nebo čidlu. Pomůže mi v něčem pokud proměřím vedení k čidlu? Jinak z těch odkazů mě plyne, že pokud bych zkusil zapojit jiný čidlo, který nebude namontovaný, ukáže to tu samou chybu bez ohledu na funkčnost čidla?
Ještě větší jistota je navíc vytahnout konektor od ŘJ.zelvotron píše: ......Nejjednodušší bude asi vyndat zásuvku čidla, konektory zástrčky zkratovat a zkusit na zástrčce ŘJ mezi příslušnýma pinama ohmetrem (samozřejmě předtím odpojit baterku).
Různé ŘJ nemají shodně zapojené piny. Musíš upřesnit o jakou ŘJ jde.zelvotron píše: Ještě dotaz, z odkazu v prvním příspěvku by mělo jít o piny 11 a 30, ale zase podle tohodle odkazu http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=234702#234702 by se mělo jednat o piny 19 a 20? Jo a jde nějak jednoduše vyzkoušet, jestli je stínění toho vodiče ukostřený? Případně kdyby nebylo, co by to mohlo způsobovat?
Taky se mě zdálo, že by bylo málo pravděpodobný vyměnit skoro vše na hradní střele a nepřijít na škodnou. A vidíš, jak sem zkončil. Ani ten krompáč nezabírázelvotron píše:a že by všechny čidla byly blbý to není pravděpodobný.
Taky to tam tak mám.Je to divný, ale všecko v interiéru funguje.zelvotron píše:Je tam několik fastonů, který nejsou nikam zapojený a ani nevypadají, že by odněkud vypadly
To se tážeš? S tímto konkrétním nemám zkušenosti , zkusil bych ty 2metrový kleště co maj silnoproudaři na štípání kabelů a to by bylo aby se tam člověk nedostal, a kdyby náhodou ne, tak rozbrusem vykrojit nadbytečnou částzelvotron píše:pro Plavce: na tohle bude lepší na tohle bude sekyrka nebo mačeta
Zkus to stínění protahnout až k čidlu. I takto krátký nestíněný kus se může chovat v silném el. poli jako antena.A odpor stínění proti kostře vozu musí být blízký nule - max do 0,5 ohmu.zelvotron píše: mezi stíněním a kostrou (na obrázku je vidět konec oholenýho vodiče stínění). Mezi vodičema 11 a 30 a kostrou ∞.
Obrázek[/url][/URL]