Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod zelvotron » čtv črc 02, 2009 21:20

Já ho prásknu, Plavec si honí triko, přitom sám tu zásuvku sháněl půl roku :P :mrgreen: :oops:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » čtv črc 02, 2009 22:02

zelvotron píše:přitom sám tu zásuvku sháněl půl roku

protože jsem se k tomu odhodlal až před srazem, no.A neměl jsem cestu kolem vrakáče, a když už, tak jsem si nevzpoměl, většinou jen v kovošrotě jsem byl, a tam maj ponejvíc fáčka.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Petr HC » pát črc 03, 2009 06:11

For Foma – Tvoji ŘJ jsem na Chiptuner nenašel .
For Plavec Tvoje ŘJ tam je a měla by přes K-line komunikovat. Zatím jsi mi neodpověděl, jak je to s tím Tvým imo. Pokud to někdo ustřihl i se zástrčkou , pak by mohl pomoci tento obrázek (podle barev vodičů) – příloha.
Přílohy
immo.jpg
immo.jpg (15.23 KiB) Zobrazeno 5205 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod zelvotron » pát črc 03, 2009 08:51

PetrHC: Jenom mi nejde do hlavy, že Atalem mu to zdiagnostikovali, tomu by nepřítomnost k-line nevadila?

Ještě k tomu odkazu co jsi dával, pochopil jsem dobře to poslední schéma ( http://chiptuner.ru/image/klline2.jpg ), že Rusácí vymysleli převodník sestávající se z pár odporů, třech diod a třech tranzistorů? Myslíš, že se u nás nechají sehnat nějaký ekvivalenty těch použitých součástek?

tady jsem k nim něco našel:
tranzistor KT502
http://www.5v.ru/ds/trnz/kt502.htm
http://www.beacomponent.ru/catalog/spec ... /kt502.doc

tranzistor KT503
http://www.5v.ru/ds/trnz/kt503.htm
http://www.beacomponent.ru/catalog/spec ... /kt503.doc

dioda KD522
http://www.chipinfo.ru/dsheets/diodes/522.html
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » pát črc 03, 2009 11:34

zelvotron píše:PetrHC: Jenom mi nejde do hlavy, že Atalem mu to zdiagnostikovali, tomu by nepřítomnost k-line nevadila?

Ještě k tomu odkazu co jsi dával, pochopil jsem dobře to poslední schéma ( http://chiptuner.ru/image/klline2.jpg ), že Rusácí vymysleli převodník sestávající se z pár odporů, třech diod a třech tranzistorů? Myslíš, že se u nás nechají sehnat nějaký ekvivalenty těch použitých součástek?

Atal "umí" nalézt správný přenosový protokol automaticky z velké množiny protokolů. Proto také nestojí několik tisíc, ale min. 10x více. Nepřítomnost K-line by určitě vadila.Problém Plavce asi bude v tom,že Váš SW "neumí" protokol jeho ŘJ. Ten třítranzistorový převodník rozhodně nedoporučuji, poněvadž získává záporné napětí nutné pro přenos RS232 z potvrzovacích nebo TXD,RXD vodičů na COM1 a zde nejsou zaručeny ani úrovně někdy ani polarita.Nejspolehlivější jsou převodníky s IO MAX 232, které jsou k tomuto účelu jednoznačně určeny a jsou napájeny z akumulátoru vozu a toto napětí je navíc stabilizováno. Mám vyzkoušen "železobetonový" (jak píše autor Shuriken) a ekvivalenty nepotřebuješ, poněvadž jak MAX232 (zde pozor na polaritu kondenzátorů násobičů napěti) ,tak LM339 (pozor, vstupy nepoužitých OZ musí být uzměny) a xx7805 jsou běžně na našem trhu a vstupní i výstupní úrovně jsou pak jednoznačně definovány. A chodí to i s SW pro VAG-COM.
Příloha :
Přílohy
shurkline.jpg
(14.26 KiB) 4290 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Saša » pát črc 03, 2009 13:28

Pokud by někdo chtěl tak obvod MAX323 tak je mohu přivést na sraz třeba do Jedovnice . Cena tak 1 pivo . Mám jich dost .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod miro263 » pát črc 03, 2009 16:29

Neviem ci to uz mate, necital som cele forum,
Přílohy
M797_1,6_E3.pdf
Motor 1,6 a elektrika
(1.75 MiB) 951 krát
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Uživatelský avatar
miro263
 
Příspěvky: 421
Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
Bydliště: Horehronie

Příspěvekod plavec » sob črc 04, 2009 08:06

Petr HC píše:Zatím jsi mi neodpověděl, jak je to s tím Tvým imo. Pokud to někdo ustřihl i se zástrčkou

zřejmě ano při zběžném kouknutí po tý zásuvce jsem ji nenašel.Prohledám důkladněji.Pak poreferuji. :wink:
Dneska jsem zjistil, že tam imbilizer normálně je, je i zapojen ale je to nějak (nevím jak) udělaný aby se nikam nepřikládal přívěšek.Každopádně žlutočerný drát K-Line vede z dag.zásuvky pod volantem právě do konektoru imo. Toť ale hradní střela která nás dál nezajímá.

Ale proč to píšu, zkoumal jsem proč mě nejde zdiagnostikovat kočkolap přes ATAL, kterej normálně na Hradní střele fungoval. A někdo z tech stréců , co nechtěl přikládat přívěšek na imobilizer, ho tam jednoduše přilepil tavnou pistolkou natvrdo od imobilizeru pak ucvaknul žlutočerný a tmavě zelenčerný drát , schumlal dráty olepil izolačkou a pohodil na zem. Takže jsem vystopoval že K-Line (žlutočerný drát) původně vede do diagnstický zástrčky pod volant, tak jsem ho přiletoval zpátky.Ten tmavě Zelenočerný vedl do nějakého konektoru pod volantem, ale neletoval jsem ho zpět.
Mám ten tmavě zelenočerný přiletovat zpátky, ikdyž nemám problémy s tím, že bych nenastartoval kvůli imobilizeru?
TO ZELVOTRON: Jak nám nešel tenkrát ten palubní počítač, tak nebylo by řešením natáhnout si K-Line přímo od ŘJ (pin 55)? něco podobného totiž radí kolega na str.2
Naposledy upravil plavec dne ned srp 29, 2010 16:30, celkově upraveno 1
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Petr HC » sob črc 04, 2009 13:10

Saša píše:Pokud by někdo chtěl tak obvod MAX323 tak je mohu přivést na sraz třeba do Jedovnice . Cena tak 1 pivo . Mám jich dost .

Sašo, obvod MAX323 neexistuje (nebo jsem ho nenašel). Základem této řady je MAX232 a existuje i podobný MAX 3232,ale s tím nemám zkušenosti. Nejspíš se ale jednalo o překlep.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Saša » úte črc 07, 2009 09:03

Ach sorry samozřejmně MAX 232 . To ten spěch .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

OBD 2

Příspěvekod FOMA » ned črc 12, 2009 20:44

chlapi jak mám identifikovat na diagnostické zástrčce(RU 12pinů) PINy K-Line a L-Line?můžu se spolehnout na barvy kabelů žlutý a zelený?
-mám zapojeny PINy:
-horní řada :M , H , G
-spodní řada:A , B , C ,E



popř.můžu to nějak proměřit kolik voltů apd.?

díky za odpovědi a názory :)
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Petr HC » ned črc 12, 2009 22:01

For Foma - jak jsem psal, nenašel jsem nikde Tvoji ŘJ - takže bez záruky: žlutý - zelený je připraveno pro ABS , Kline je na pinu M vodič žluto/černý Lline - pin B vodič modro/bílý . Vše podle přiloženého obr.,kde bohužel nejsou jasně identifikovatelné kombinované barvy. Pokud nejsi stoprocentně "kovaný" v elektronice, rozhodně nic neměř. Snad si jen "oťukni" ohmmetrem , že piny C -E končí v zásuvce A , volně pohozené pod přístrojovou deskou. Tím si potvrdíš, jestli nekecám (nebo moje dokumentace).
Přílohy
12p_bu.jpg
12p_bu.jpg (15.92 KiB) Zobrazeno 4996 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod FOMA » pon črc 13, 2009 20:07

Dík Petře :wink: zítra provedu,ještě že jsi tu,je na tebe spoleh :)
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod DJW » čtv črc 23, 2009 21:36

Len na doplnok info - mám odskúšaný ako bezchybne funkčný kábel s ELM327 so softvérom Scanmaster 1.6 aj Avtovaz (ruský, vyborný)..
Moja RJ Bosch M7v08v01.
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Uživatelský avatar
DJW
 
Příspěvky: 587
Registrován: sob pro 20, 2008 19:54
Bydliště: takmer presny stred Europy

Příspěvekod joles » pon srp 31, 2009 08:37

Mám tabulku "Chybové kódy OBD II" v ruštine a angličtine. Je to knižka formátu menši A6. Tak som to oskenoval a dal do PDF, je z toho 14 strán A4. Kto má záujem nech sa ohlási, prípadne knižnica ak má záujem, (cca 1,9MB). Dostal som ju k Maršrutnomu kompjuteru VG1031GPL. (Nie je tam upozornenie o autorských právach, tak to bez obáv šírim)
joles
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned srp 10, 2008 19:26
Bydliště: Ivanka pri Dunaji

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků