Erik píše: To čidlo detonací snímá "výbuchy" v motoru a díky tomu pak je pak hýbáno s předstihem. Nevím, zda jde nějak zkontrolovat, chtělo by to, aby Ti někdo z auta vymontoval svoje ...
"Výměnkaření" považuji za jeden z nejhorších způsobů hledání závad .
Čidlo detonací - dále ČD a čidlo nerovné dráhy (GEO)
Toto čidlo je v podstatě krystalový mikrofon, jehož signál ŘJ vyhodnocuje pomocí t.zv. okénkového diskriminátoru . Laicky řečeno je-li hluk motoru ve "zdravých mezích" neděje se nic. Překročí-li hluk motoru určitou mez (detonace) ubírá ŘJ předstih. Pokud ŘJ zjistí slabý signál (pod mezí normálního hluku) je hlášena chyba čidla Je - li hluk trvale vysoký (uvolněné čidlo se klepe) je rovněž hlášena chyba. Proto jediný správný diagnostický postup je měřit ,zda se signál ČD pohybuje ve "zdravých mezích". Mimo jiné to umí SW ICD . Prohlédněte si přiloženou tabulku . Oblasti prudké akcelerace jsou podbarveny žlutě .
Dodoatek : ČD spolupracuje s dalším čidlem t.zv GEO neboli snimačem nerovné cesty (pracuje na stejném principu) a to proto, že otřesy od vozovky leží ve stejném frekvenčním pásmu jako detonace motoru . Jeho činnost na nerovné vozovce blokuje činnost ČD (montováno až na vozech od Euro3 ) . Obě čidla jsou prakticky neopravitelná ,ale častou závadou je svod (špatná izolace přívodů - jde o vysokoimpedanční čidla) nebo jejich uvolnění (zejména ČD musí být přitaženo správným momentem 20 - 27 Nm)
P.S. Dejte prosím do FAQ- Čidla ...