Diagnostika RJ motoru Lada 2112 v domácich podmienkach

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Petr HC » čtv kvě 14, 2009 20:50

joles píše: ...diskety rozměru jídelního talíře ( Ø cca 25 cm), které se používaly v zapisovačích Robotron 1715.
... i Sapi 1R .
Sorry za překlep u těch nejmenších . A k těm největším - hodí se výborně jako filtr při obloukovém sváření a pozorování zatmění slunce.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod dmatej » sob kvě 16, 2009 12:32

Jako filtr se nehodí - tlumí jen normální světlo, pokud vím.

Jinak myslíž, že by to zvládlo i Kalinu? Typ ŘJ neznám ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod zelvotron » ned kvě 17, 2009 11:32

Hele ukazuje vám to VIN? Mě to ukazuje jako že to ukazuje, ale jen VIN: a pak nic, zřejmě mám nějakou čórku :P

dmatej: mě ses asi neptal, ale zdiagnostikovat kalinu myslím nebude problém

mimochodem stabilně mě to ukazuje chybu čidla klepání 0327, co s tím :(
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Čahoun » ned kvě 17, 2009 14:39

zelvotron píše:mimochodem stabilně mě to ukazuje chybu čidla klepání 0327, co s tím :(

Jestli chceš,půjčím ti můj, nebo je můžeme prohodit,ať máme jistotu že je to opravdu čidlo a ne třeba kabely
Today...tomorrow.....TOGLIATTI!!!
Čahoun
 
Příspěvky: 75
Registrován: pát led 12, 2007 00:45
Bydliště: Praha 4-Braník

Příspěvekod plavec » ned kvě 17, 2009 17:07

zelvotron píše:mě to ukazuje chybu čidla klepání 0327, co s tím :(

Jestli vydržíš do srazu tak je můžem zkusit prohodit tam. :wink:
Teda pokud na sraz jedeš.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » ned kvě 17, 2009 18:37

oběma dík, zkusíme to :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » pon kvě 18, 2009 06:55

zelvotron píše: ... mimochodem stabilně mě to ukazuje chybu čidla klepání 0327, co s tím :(

Podle "helpu" ICD jde o nízkou úroveň signálu čidla detonací. U "zdravého" (snad) motoru se tato úroveň pohybuje v mezích 0 - 3 (nevím jakých jednotek), ale je to část snímku diagnostiky nového motoru po cca 7000 km. Může být přerušen přívod od čidla k ŘJ nebo povolené čidlo (ale to jsi asi zkoušel). Někde jsem četl, že by čidlo mělo být lehce "podmáznuto" silikonovou vazelinou pro lepší přenos "hluku" od motoru k čidlu.
Příloha .
Přílohy
uroven.xls
(14 KiB) 321 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod dmatej » úte kvě 19, 2009 07:40

Ptal jsem se kohokoliv, kdo bude ochoten a schopen ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Petr HC » úte kvě 19, 2009 10:14

dmatej píše: Jinak myslíž, že by to zvládlo i Kalinu? Typ ŘJ neznám ... Ptal jsem se kohokoliv, kdo bude ochoten a schopen ;)

Poslední větě moc nerozumím, ale pokud se týká prvé otázky, tak diagnostiku bez znalosti typu a čísla ŘJ (je na ní uvedeno) Ti zvládne asi jen autorizovaný servis kde jsi vůz koupil. Můj SW zvládá jen některé typy a hledat na srazu ŘJ, její číslo a diagnostickou zástrčku ve voze, který neznám je zbytečná ztráta času.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Dusan » úte kvě 19, 2009 10:15

Neviem ako u lady ale cidlo klepania je dotahovane na nejaky moment ..nesmie to byt ani vela ani malo :)
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod dmatej » úte kvě 19, 2009 10:27

Myslím, že ŘJ je pod zadní sedačkou, zástrčka před řadičkou pod plastem. Za umístěním ŘJ si nestojím ;)

Po čísle se podívám.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod zelvotron » úte kvě 19, 2009 10:48

Kabel brát budu, o řj nic vědět nepotřebuju a zásuvka bude beztak pod volantem, nebo jí najdem. Ale umím jen zobrazovat/ mazat chyby a zobrazovat live data a údaje, takový hezký grafy jako PetrHC zatím neumím :( . Akorát musí vzít Plavec notebook, protože můj je použitelnej jen s elektrocentrálou :mrgreen:

Umístění řj pod zadníma sedačkama nedává absolutně žádnej smysl, takže tam nejspíš bude :P :D

edit: Studiem katalogu ND jsem došel k názoru, že z katalogu ND naprosto není patrný kde by ta jednotka mohla být :lol: , akorát, že je v její blízkosti i jednota bagů a imobilizéru, no já osobně typuju obdobný umístění jako v desítce, takže ve středním panelu, u zadních sedaček nějaká blíž nespecifikovaná jednotka je taky, ale nejspíš to nebude ona.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » úte kvě 19, 2009 11:52

Dusan píše:Neviem ako u lady ale cidlo klepania je dotahovane na nejaky moment ..nesmie to byt ani vela ani malo :)

Takže jde o to, kolko . Dal jsem si s tím práci a v ruské literatuře jsem vyčetl (volně přeloženo - a zde patří dík a omluva mojí třídní a přísné ruštinářce na SPŠElelktro Růžence, které jsme proto rusky nehezky říkali „Kalduňa“) toto:
Kód 0327 se aktivuje za následujících podmínek :
- otáčky motoru > 1800 T
- teplota chladiva > 60 st.C
- úroveň signálu z čidla < podprahová (není uvedeno číselně , ale znamená to ,že i při normální činnosti motoru tam musí nějaký signál být)
- CHE se rozsvítí po dvojím zjištění závady za sebou
- čidlo musí být dotaženo momentem 20 – 27 Nm
Nejčastějšími závadami jsou :
- přerušení stíněné dvoulinky od čidla ke svorkám ŘJ 11 (bílý) a 30 (modrý) – stínění svorka 19
- znečištění prachem s olejem v zástrčce čidla (jde o vysokoimpedanční vstup, takže i malé znečištění způsobí téměř zkrat) doporučují odmastit neagresivním (proti plastům) rozpouštědlem.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod zelvotron » úte kvě 19, 2009 12:19

Dík moc za cenný info, CHE se mi 2x rozsvítil (odpojil sem pak baterku :-) ), to znečištění olejem by mohlo být ono, vede okolo odvzdušnění klikový skříně do hlavy a je to tam poněkud oblitý... i když na druhou stranu zásuvku čidla jsem vyndaval a nevypadala znečištěně. U 16v je tam ale pěkně nahovno přístup :(.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod dmatej » úte kvě 19, 2009 13:17

Já vůbec nevim, proč mě napadla ta sedačka, asi halucinace.
Kabel nebo řj je přímo před řadičkou, je tam i samolepka :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků