Čidlo detonací
Moderátor: Moderátoři
Čidlo detonací
Takže zase k čidlu detonací, chyba 0327, dneska jsem to čidlo odpojil a auto jede jak vítr, kultura běhu motoru se zlepšila hlavně v tahu a to jak za studena, tak ve vyšších otáčkách a při akcelraci. Chybu 0327 to po chvíli zapíše bez ohledu na to, jestli je čidlo připojený či není. A teď co s tím dál
Něco k tomu je už tady:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=262096#262096
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=226259#226259
Něco k tomu je už tady:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=262096#262096
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=226259#226259
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Čidlo detonací
V odkazech je vše , co o čidle vím, ale ještě je možné, že se v motoru (nebo i mimo - třeba "natržený" silentblok) ozývá hluk, podobný detonacím paliva a čidlo na ně reaguje. Jak již bylo výše popsáno, čidlo při zjištění zvýšeného hluku snižuje předstih a je-li odpojeno hlásí chybu také, poněvadž nic "neslyší". Doporučuji poslechnout motor improvizovaným stetoskopem - ocelovou tyčkou, kterou přikládáme jedním koncem na různá místa motoru a druhým přes ušní "klapku". Staří motoráři uměli takto bez jakékoli elektroniky odhalit téměř neomylně vůle na klikovém i vačkovém mechanizmu a spoustu jiných závad (Díky za cenné rady tam "nahoře" Pane Motoráři Jardo Michale). Již jsem to zde psal , ale takto se mi podařilo "odhalit" zaseklé kamínky v klínovém řemenu(poslechem na tělese alternátoru), kvůli ktreým mě značkový servis hnal 4x v záruce do Pardubic, aby nic nezjistil , kromě "dobré rady", že auto je na ježdění a ne na poslouchání.zelvotron píše:Takže zase k čidlu detonací, chyba 0327, dneska jsem to čidlo odpojil a auto jede jak vítr, kultura běhu motoru se zlepšila hlavně v tahu a to jak za studena, tak ve vyšších otáčkách a při akcelraci. Chybu 0327 to po chvíli zapíše bez ohledu na to, jestli je čidlo připojený či není. A teď co s tím dál
Něco k tomu je už tady:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=262096#262096
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=226259#226259
Jo, to mám prostudovaný, jak jsem teď vyzkoušel, tak k zápisu chyby dochází při zvýšených otáčkách, tak od 1500, spíš víc, je fuk jestli čidlo je nebo není zapojený. Potřebuju zkusit, jestli je chyba v kabeláži nebo čidlu. Pomůže mi v něčem pokud proměřím vedení k čidlu? Jinak z těch odkazů mě plyne, že pokud bych zkusil zapojit jiný čidlo, který nebude namontovaný, ukáže to tu samou chybu bez ohledu na funkčnost čidla?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Ano, i dobré připojené čidlo,pokud nebude dotaženo správným momentem k bloku motoru, bude hlásit chybu. V ŘJ je okénkový komparátor, který vyhodnocuje jako správný stav určitý "zdravý zvuk" motoru a "nezdravý zvuk" (detonace nebo jiné hluky), ale i "ticho" vyhodnotí jako chybu. Dokonalou kontrolu lze provést pouze porovnáním výsledků diagnostiky podle souborů *.xls v Tebou citovaných odkazech.zelvotron píše:Jo, to mám prostudovaný, jak jsem teď vyzkoušel, tak k zápisu chyby dochází při zvýšených otáčkách, tak od 1500, spíš víc, je fuk jestli čidlo je nebo není zapojený. Potřebuju zkusit, jestli je chyba v kabeláži nebo čidlu. Pomůže mi v něčem pokud proměřím vedení k čidlu? Jinak z těch odkazů mě plyne, že pokud bych zkusil zapojit jiný čidlo, který nebude namontovaný, ukáže to tu samou chybu bez ohledu na funkčnost čidla?
(Platí pokud jsem dotazu dobře porozuměl).
Jo tak jsem to myslel, no nejprv zkusím to vedení, co si matně pamatuju, tak Skalouš říkal, že mu čidlo detonací měnili skoro při každý návštěvě Mělníka, tedy ta chyba se tam ukazuje dlouhodobě a že by všechny čidla byly blbý to není pravděpodobný.
Nejjednodušší bude asi vyndat zásuvku čidla, konektory zástrčky zkratovat a zkusit na zástrčce ŘJ mezi příslušnýma pinama ohmetrem (samozřejmě předtím odpojit baterku).
Ještě dotaz, z odkazu v prvním příspěvku by mělo jít o piny 11 a 30, ale zase podle tohodle odkazu http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=234702#234702 by se mělo jednat o piny 19 a 20? Jo a jde nějak jednoduše vyzkoušet, jestli je stínění toho vodiče ukostřený? Případně kdyby nebylo, co by to mohlo způsobovat?
Nejjednodušší bude asi vyndat zásuvku čidla, konektory zástrčky zkratovat a zkusit na zástrčce ŘJ mezi příslušnýma pinama ohmetrem (samozřejmě předtím odpojit baterku).
Ještě dotaz, z odkazu v prvním příspěvku by mělo jít o piny 11 a 30, ale zase podle tohodle odkazu http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=234702#234702 by se mělo jednat o piny 19 a 20? Jo a jde nějak jednoduše vyzkoušet, jestli je stínění toho vodiče ukostřený? Případně kdyby nebylo, co by to mohlo způsobovat?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Ještě větší jistota je navíc vytahnout konektor od ŘJ.zelvotron píše: ......Nejjednodušší bude asi vyndat zásuvku čidla, konektory zástrčky zkratovat a zkusit na zástrčce ŘJ mezi příslušnýma pinama ohmetrem (samozřejmě předtím odpojit baterku).
Různé ŘJ nemají shodně zapojené piny. Musíš upřesnit o jakou ŘJ jde.zelvotron píše: Ještě dotaz, z odkazu v prvním příspěvku by mělo jít o piny 11 a 30, ale zase podle tohodle odkazu http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=234702#234702 by se mělo jednat o piny 19 a 20? Jo a jde nějak jednoduše vyzkoušet, jestli je stínění toho vodiče ukostřený? Případně kdyby nebylo, co by to mohlo způsobovat?
A odpojené (přerušené) stínění by skutečně mohlo tuto závadu způsobit (kapacitní indukce z vn kabelů zapalování). Dokonce si troufám tvrdit, že stínění musí být ukostřeno jenom v blízkosti ŘJ (ne na obou stranách aby nevznikla induktivní smyčka). Je to opravdu zajímavá závada a moc by mne zajímal výsledek opravy. Kdyby se v tom "šťoural" někdo jiný, už bych to raději vzdal. Opiš číslo a typ ŘJ - od některých mám zapojení pinů.
Taky se mě zdálo, že by bylo málo pravděpodobný vyměnit skoro vše na hradní střele a nepřijít na škodnou. A vidíš, jak sem zkončil. Ani ten krompáč nezabírázelvotron píše:a že by všechny čidla byly blbý to není pravděpodobný.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
A jo vlastně, to pdf je pro motory 1,6, je někde i verze pro "naše" motory?
Mám řj Bosch M7V08V01, číslo dílu 2112-1411020-50. Ale řeknu vám, dostat se tam je o nervy, v tom středním panelu je naprosto šílená změť kabeláže, což jsem čekal a vím, ale u mě ještě doplněná nabastleným DO centrálu a alarmu, což sice je v autě od nova, ale montováno až v ČR. Je tam několik fastonů, který nejsou nikam zapojený a ani nevypadají, že by odněkud vypadly . No aspoň sem při tom protáh k-line od palubáku vnitřkem k zásuvce a i čidlo vnější teploty, ale to sem nepatří.
Jo a taky mě někam vypadla taková ta plechová matička od toho horního vrutu co drží ten boční kryt u nohou spolujezdce, nejspíš někam pod zásuvku zapalovače, tam už se niko nikdá nedostane.
Jo a kdybyste někdo zjišťoval typ řj, tak je zbytečný tyhle kryty sundavat, když už tak ten u řidiče, od spolujezdce je tam málo prostoru, ale ideální je to při otevřený schránce spolujezdce, prostrčit ruku jakoby za ventilaci, vyčistit si prostor od pralesu kabeláže (pro Plavce: na tohle bude lepší na tohle bude sekyrka nebo mačeta ) a nejlíp foťákem si tu řj blejsknout, v nouzi zrcátko a baterka, ale to asi nebude žádná hitparáda.
Mám řj Bosch M7V08V01, číslo dílu 2112-1411020-50. Ale řeknu vám, dostat se tam je o nervy, v tom středním panelu je naprosto šílená změť kabeláže, což jsem čekal a vím, ale u mě ještě doplněná nabastleným DO centrálu a alarmu, což sice je v autě od nova, ale montováno až v ČR. Je tam několik fastonů, který nejsou nikam zapojený a ani nevypadají, že by odněkud vypadly . No aspoň sem při tom protáh k-line od palubáku vnitřkem k zásuvce a i čidlo vnější teploty, ale to sem nepatří.
Jo a taky mě někam vypadla taková ta plechová matička od toho horního vrutu co drží ten boční kryt u nohou spolujezdce, nejspíš někam pod zásuvku zapalovače, tam už se niko nikdá nedostane.
Jo a kdybyste někdo zjišťoval typ řj, tak je zbytečný tyhle kryty sundavat, když už tak ten u řidiče, od spolujezdce je tam málo prostoru, ale ideální je to při otevřený schránce spolujezdce, prostrčit ruku jakoby za ventilaci, vyčistit si prostor od pralesu kabeláže (pro Plavce: na tohle bude lepší na tohle bude sekyrka nebo mačeta ) a nejlíp foťákem si tu řj blejsknout, v nouzi zrcátko a baterka, ale to asi nebude žádná hitparáda.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Taky to tam tak mám.Je to divný, ale všecko v interiéru funguje.zelvotron píše:Je tam několik fastonů, který nejsou nikam zapojený a ani nevypadají, že by odněkud vypadly
To se tážeš? S tímto konkrétním nemám zkušenosti , zkusil bych ty 2metrový kleště co maj silnoproudaři na štípání kabelů a to by bylo aby se tam člověk nedostal, a kdyby náhodou ne, tak rozbrusem vykrojit nadbytečnou částzelvotron píše:pro Plavce: na tohle bude lepší na tohle bude sekyrka nebo mačeta
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Tak bez toho schéma bych se nehnul, ještě jednou díky, piny nejsou nijak označený ani na jednotce, ani na "zástrčce".
Změť kabeláže, k tomu druhýmu obrázku: jak se říká tý "plechový matce do plastu" je viděl vlevo ve spodní ďouře.
No a kabeláž se jeví v pořádku, odpor mezi svorkama 11 a 30 při zapojeným čidle cca 5,3 MΩ, odpor samotnýho vedení při zkratování svorek v zástrčce čidla asi 0,5 Ω, stejně tak mezi svorkou 19 a kostrou a mezi stíněním a kostrou (na obrázku je vidět konec oholenýho vodiče stínění). Mezi vodičema 11 a 30 a kostrou ∞.
Změť kabeláže, k tomu druhýmu obrázku: jak se říká tý "plechový matce do plastu" je viděl vlevo ve spodní ďouře.
No a kabeláž se jeví v pořádku, odpor mezi svorkama 11 a 30 při zapojeným čidle cca 5,3 MΩ, odpor samotnýho vedení při zkratování svorek v zástrčce čidla asi 0,5 Ω, stejně tak mezi svorkou 19 a kostrou a mezi stíněním a kostrou (na obrázku je vidět konec oholenýho vodiče stínění). Mezi vodičema 11 a 30 a kostrou ∞.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Zkus to stínění protahnout až k čidlu. I takto krátký nestíněný kus se může chovat v silném el. poli jako antena.A odpor stínění proti kostře vozu musí být blízký nule - max do 0,5 ohmu.zelvotron píše: mezi stíněním a kostrou (na obrázku je vidět konec oholenýho vodiče stínění). Mezi vodičema 11 a 30 a kostrou ∞.
Obrázek[/url][/URL]
EDIT: Ještě mně napadlo - nemáš nějaký problém na levém Mc Personu ? Tam je totiž čidlo nerovné vozovky, které blokuje činnost čidla detonací a pokud by ho blokovalo trvale, mohlo by se to jevit jako jeho závada.
Jo ty odpory toho co mělo vést byly do 0,5 až 0,7 Ω, ale ono tak půlku z toho činí kabely multimetru s hroty.
Dneska jsem tam dal čidlo od Plavce, protůroval jsem to sice jen několikrát na parkovišti, ale chyba se nezapsala, tak snad to nezakřiknu. Akorát se jednou objevila 1606 (chyba funkce čidla nerovný silnice), ale ta se sporadicky vyskytla párkrát i předtím.
Na tom čidle nerovný silnice bude možná menší problém v tom, že ho plynaří přesunuli o 10 cm dolů pomocí kovovýho pásku, asi jim vadilo reduktoru, to budu muset ještě přendat do původní polohy, protože tohle není úplně stabilní, což by mohlo vadit. Ale souvislost to mít nebude, protože ta 0327 se objevovala i po přidání plynu na místě.
Dneska jsem tam dal čidlo od Plavce, protůroval jsem to sice jen několikrát na parkovišti, ale chyba se nezapsala, tak snad to nezakřiknu. Akorát se jednou objevila 1606 (chyba funkce čidla nerovný silnice), ale ta se sporadicky vyskytla párkrát i předtím.
Na tom čidle nerovný silnice bude možná menší problém v tom, že ho plynaří přesunuli o 10 cm dolů pomocí kovovýho pásku, asi jim vadilo reduktoru, to budu muset ještě přendat do původní polohy, protože tohle není úplně stabilní, což by mohlo vadit. Ale souvislost to mít nebude, protože ta 0327 se objevovala i po přidání plynu na místě.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.