Hučení nad 3000 ot/min

Moderátor: Moderátoři

Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Henry »

Izolaciou to zarucene nebude, ja som ju z Nivy uplne komplet vytrhal von a je to prakticky bezo zmeny.
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2338
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Liftback »

Robí to aj pri nadvihnutom vozidle? Jeden do vozidla, vozidlo dvihnúť a druhý to prezrie s pajserom.. za chvíľu to máš. Sám často neodhalíš ani vŕzgajúce plasty vo vozidle..
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Sputnik
Příspěvky: 26
Registrován: pát úno 16, 2007 13:38
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Sputnik »

Dnes jsem svěsil převodovku z držáku a úroveň vibraci se snížila. Vyměnil jsem tedy silentblok, ale po namontování zpět se zase vibrace vratili.
Auto můžu dát na zvedák až v pondělí, ale stojí to za vyzkoušení.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Vašátor »

Jednou se mi stalo, že při výměně silentbloků motoru a převodovky na Nivě se najednou opírala převodovka o tunel. Stačilo silentbloky povolit a agregáty přepasovat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Sputnik
Příspěvky: 26
Registrován: pát úno 16, 2007 13:38
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Sputnik »

Na straně řidiče je sice převodovka blíž, ale stále je tam cca 2 cm místa mezi karoserií a kontrolním šroubem. Víc na stranu nejde, už jí nepustí ten držák se silentblokem. Také by už pak byla zalomená Hardy spojka a i přídavka to nepustí více na stranu spolujezdce.
Ale teď jsi mě navedl na jednu věc, když jsem ti to popisoval. Náhon tachometru je do tunýlku přiveden ze strany řidiče zvrchu, ale mě vespod auta čouhá na straně spolujezdce. To znamená, že náhon leze po převodovce na druhou stranu, ale do přídavky se náhon připojuje spíše vlevo (na řidičově straně) Mám ho tedy blbě vedený. Náhon by mohl přenášet na kastli vibrace motoru, které jsou logicky i na převodovce.
IMG_20201028_221447-02.jpeg
Zítra to opravím a pro jistotu si vezmu minikameru na drátku, abych to tam zkouknul všechno.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Uživatelský avatar
Sputnik
Příspěvky: 26
Registrován: pát úno 16, 2007 13:38
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Sputnik »

Sputnik píše:Na straně řidiče je sice převodovka blíž, ale stále je tam cca 2 cm místa mezi karoserií a kontrolním šroubem. Víc na stranu nejde, už jí nepustí ten držák se silentblokem. Také by už pak byla zalomená Hardy spojka a i přídavka to nepustí více na stranu spolujezdce.
Ale teď jsi mě navedl na jednu věc, když jsem ti to popisoval. Náhon tachometru je do tunýlku přiveden ze strany řidiče zvrchu, ale mě vespod auta čouhá na straně spolujezdce. To znamená, že náhon leze po převodovce na druhou stranu, ale do přídavky se náhon připojuje spíše vlevo (na řidičově straně) Mám ho tedy blbě vedený. Náhon by mohl přenášet na kastli vibrace motoru, které jsou logicky i na převodovce.
Edit: Samozřejmě že jsem napsal blbost. Už mi z toho ležení pod autem hrabe. Převodovka je blíže pravé straně tunýlku. Náhon byl správně vedený (vstupuje od řidiče a jde vlevo převodovky kde hromada místa).
Lada Niva 2121 r.v.1987
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Vašátor »

Ještě taková věčná. To huceni tam je od začátku nebo se objevilo až po nějaké opravě?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Dusan »

Nieje to tak ze to hucanie tam bolo vzdy, len tym ze si tam dal tlmenie zatlmil si vyssie frekvencie a zostali len nizke tj hucanie? A pozor na kardany, ak nepouzijes spravne podlozky pod krize moze to hucat.
Uživatelský avatar
Sputnik
Příspěvky: 26
Registrován: pát úno 16, 2007 13:38
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Sputnik »

Je to otázka na místě, ale popravdě si nejsem jistý, nepamatuju si. Asi tak, když jsem tím autem párkrát jel před 4 lety, tak jen po pastvinách na farmě, takže tady se toho moc naposlouchat nedalo, ale myslím si, že to tam nebylo. Pak auto skoro rok stálo, až zatuhli a zrezli kříže na kardanech, takže svezení bylo o ničem, navíc by se s tím každý bál jet víc než 40km/ jak se to klepalo. Pak jsem auto zdědil a hned jsem ho rozebral a začla renovace. Vzpomenout si teď jestli tam vibrace/hluk byli je těžké.
Porovnávám to nyní s Nivou mého bráchy, která je stejný model 2121, hezky řečeno v neutěšeném stavu. Na podlaze jen gumové koberce, rez, zadní sedačky vyndané, kryt nádrže venku a při 3 tis je slyšet prostě standardní zvuk motoru auta z 80. let. Prostě u něj v pohodě. V roce 2004-2006 jsem měl také Nivu 2121stejného ročníku a nevybavuji si, že by se tam něco podobného dělo.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Uživatelský avatar
Sputnik
Příspěvky: 26
Registrován: pát úno 16, 2007 13:38
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Sputnik »

Dusan píše:Nieje to tak ze to hucanie tam bolo vzdy, len tym ze si tam dal tlmenie zatlmil si vyssie frekvencie a zostali len nizke tj hucanie? A pozor na kardany, ak nepouzijes spravne podlozky pod krize moze to hucat.
Dušane, děkuji za příspěvek. Od čelního skla až po kufr vozidla jsem nahradil původní vrstvu asfaltu, bitumenovými deskami, které měli zamezit vibracím a na tom je 6mm vrstva https://www.ahifi.cz/sgm-barrier-mix-prime.html, která má odfiltrovat zbytek. Nevím jestli něco z tohoto selhalo, nebo tam je někde takový zdroj rachotu, že se to už odfiltrovat nedá.
Ještě k těm kardanům. Jaké podložky myslíš?
Vibrace tam mám i při stojícím vozidle i při tom když je vymáčknutí spojka, takže se kromě motoru nic dalšího netočí.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Dusan »

Ide oto ze tie segerky zo drzia loziska na kardanovych krizoch, by sa mali davat take aby bola zarucena spracna montazna vola. Ale pokial po minztazi a otoceni kradanom vidlizka pekne sa manpadne tj nema odpor pri otacani kardanoveho kriza tak to neries.
Uživatelský avatar
Sputnik
Příspěvky: 26
Registrován: pát úno 16, 2007 13:38
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Sputnik »

Jj, koncovky po montáži nových křížů hezky padali dolů při t otáčení kardanem.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Uživatelský avatar
Sputnik
Příspěvky: 26
Registrován: pát úno 16, 2007 13:38
Bydliště: Kadaň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Sputnik »

Kolegové, až to nejbanálnější a zároveň nepochopitelné řešení, ukončilo moje půlroční martyrium. Po vyzkoušení všeho co jste mi poradili ahromadou mojich dalších testů a výmyslů, jsem byl prostě vedle :-(
Nejblíž k řešení jsem byl, když jsem vyměnil ten nový výfukový za starý. Nicméně jsem vyměnil jen zadní a střední díl, ale uspěch to nemělo.
Tento pátek jsem přišel do garáže a zase si lehnul pod auto, abych čuměl kde by se mohlo něco dotýkat, nebo uvolnit, aby to generovalo vibrace. Nakonec jsem povolit 4 matky na přírubě výfuku u svodů, držák výfuku na převodovce a sponu, která drží 1 a druhý díl výfuku. Pak jsem utáhnul držák výfuku, tak aby byl výfuk co nejdále od karoserie, pak utažení nahoře na přírubě a na konec sponu. Nastartoval jsem a vibrace byli pryč. Znova upozorňuji, že před tímto zásahem, ani po něm se nikde výfuk, spona, ani držák ničeho nedotýkal.
No hlavně že je to za mnou a auto se dá normálně používat bez špuntů v uších. Ale stejně mi to vrtá v hlavě.
I tak vám děkuji za rady, názory které jste poslali.
Lada Niva 2121 r.v.1987
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2338
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Liftback »

Tak blahoželám k úspešnému odhaleniu, rovnaký problém som mal pri Renaulte, výfuk sme skladali na tri krát.. pri zaťaženom vozidle sa to dotýkalo, pri nadvihnutom nie :rolleyes:
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hučení nad 3000 ot/min

Příspěvek od Vašátor »

Nemohl se výfuk dotýkat převodovky, jak jsem psal někde v minulosti? On je sice v jeden celek motor-převodovky-výfuk, ale když se opře o převodovku v místě spojkového koše, kolikrát to dělá fakt divný zvuky. Každopádně je fajn, že jsi na to přišel, sláva nazdar!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“