Baterka

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Kde koupit baterku

V internetovém E-shopu kvůli lepší ceně
4
11%
V kamenném obchodě, i za vyšší cenu
23
62%
Je to jedno
7
19%
Nevím...
3
8%
 
Celkem hlasů: 37

Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Heršoft jak to tu tak čtu tak to sem na tom zatím dobře. Varta Blue dinamic 55Ah jezdím 90% krátké trasy kolem 6ti km do práce z práce V loni v zimě jsem ji sice musel dát 2x na nabíječku ale co vím tak to dělo povícero lidí z práce i s novejma autama a baterkama... prostě se to nestíhalo dobíjet. a fakt je že 14 dní bylo -13°..
No ale zpět k tomu Baterku mám v autě bez 14ti dní 5 LET a to dostala několikrát slušně na zadek. Když se stavěl 1600cm motor do 07 tak sem ji vymlátil 2x, pak se mi ji podařilo 2x vyžhavit v jedovnici.. naposledy letos. a asi tak 3x jsem nechal zaplý rádio přes víkend a v pondělí pak ani nekvikl centrál :D a i tak zatím funguje.. :wink:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Čistě náhodou, nevíte někdo jakou kapacitu má ten můj AKU L1 250 z Peugeota? Zdá se to divné, ale je na ní uvedeno jen to co vidno na fotkce - L1 250 12V.
V Peugeot foru jsem nedostal odpověď, na internetu jsem to nenašel.
Nahradil jsem jí rozměrově totožnou AKU Starline 45Ah, ale mám podezření že L1 250 bude mít tak cca 50Ah, protože stejně velká Varta BLACK dynamic je sice taky 45Ah 400A, ale Varta BLUE dynamic opět stejných rozměrů je 52Ah 470A
Rád bych věděl, jaké parametry měl AKU, který vydrží v autě 10 let, tudíž asi nebude poddimenzovaný (a bude sakramentsky kvalitní).
Kdo vyrábí origo Peugeot AKU taky nevím.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

To máš do tý 406ky? Není 45 Ah málo?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Teepee píše:Kdo vyrábí origo Peugeot AKU taky nevím.
Origo vyrábí vždycky ten, kdo nejvíc namaže :wink:, to je stará věc.
Konkrétně uvedu příklad, kterému jsem byl přítomen. Když jsem dělal na servisu ve Škodovce, za ta čtyři léta mojí působnosti se tam třikrát změnil dodavatel "originálního" motorového oleje. Nejprve to byl OMV, potom Shell a nakonec Castrol. V sokolovském servisu Škoda byl dodavatelem "originálního" motorového oleje Mogul. A pak se v tom vyznej.....

Jinak pravdou je, že většinou platí, že akumulátor dodaný z prvovýroby vydrží mnohem víc než jakýkoli později koupený. Mému otci v Renaultu vydržela první baterka přes sedm let. Tchánovi v Matizu devět let. Kolega v PEU206 má baterku desátý rok (a to je dieselový motor, který jezdí po městě!!!). To jakákoli "komerčně" vyrobená baterka nedá - a pokud ano, pak velmi málokdy.

Samozřejmě záleží především na tom, jak se k baterce uživatel chová, v jakém stavu je dobíjecí soustava v autě, jakým způsobem užívání je baterka provozována a mnoha jiných faktorech.




zelvotron píše:To máš do tý 406ky? Není 45 Ah málo?
Superb nebo Passat s velkými benzinovými motory (například 2,8 V6 142kW) v plné výbavě (dvouzónová klima, vše v elektrice) má ve výbavě běžně akumulátory 44Ah. Takže si myslím, že do motoru 1,8 v Peugeotu musí pětačtyřicítka naprosto bohatě stačit.






Luděk Musil mi v Brně koupil a poštou poslal přípravek Amper Plus (tímto mu děkuji), takže se o víkendu uskuteční "ozdravná kúra" mého akumulátoru. Sice tu několikrát zaznělo, že to může být kontraproduktivní a že se někdy stane, že to baterku spíš dorazí než že by jí to pomohlo, ale já to klidně risknu. Pořád lepší, aby mi baterka umřela na stole v garáži v říjnu, než aby mi umřela při návratu z rodinného víkendu v horách v únoru, to jistě každý uzná. Takže jestli má umřít, ať zdechne. Pravdou totiž je, že pokud tuto kúru nezkusím, baterka mi stoprocentně zimu nepřežije.

Tak mi držte palečky.......
Naposledy upravil(a) Marek dne stř říj 21, 2009 07:52, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Marek píše:Jinak pravdou je, že většinou platí, že akumulátor dodaný z prvovýroby vydrží mnohem víc než jakýkoli později koupený. Mému otci v Renaultu vydržela první baterka přes sedm let. Tchánovi v Matizu devět let. Kolega v PEU206 má baterku desátý rok (a to je dieselový motor, který jezdí po městě!!!). To jakákoli "komerčně" vyrobená baterka nedá - a pokud ano, pak velmi málokdy.

Samozřejmě záleží především na tom, jak se k baterce uživatel chová, v jakém stavu je dobíjecí soustava v autě, jakým způsobem užívání je baterka provozována a mnoha jiných faktorech.
asi tak nějak otec měl ve felicii originál vartu 44Ah 8,5 roku a vyměnili mu ji při garančce se slovy že už je za zenitem..přitom startovala naprosto normálně.. Holt asi měli málo peněz za obyčejné závady a tak si na něčem přivydělali :? A to jezdil stejný trasy jako já do práce z práce ale auto bylo parkováno v garáži sice nevytápěné ale pod 4° to tam nejde ani v -20° a když máš auto nastartovat a máš otočit 4°C a nebo -20°C motorem je teda dost znatelnej rozdíl nemuvě o tom že mě auto stojí celou noc venku a teplota pod bodem mrazu baterce asi na životnosti moc nepřidává. Ale vážně zvažuju že jak odejde tahle do věčných lovišť pořídím buď opět Vartu Blue dynamic a nebo otestuju Bannerku rozhodně ale půjdu do něčeho většího než stávajících 55A
Naposledy upravil(a) Patrac dne stř říj 21, 2009 07:50, celkem upraveno 1 x.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše: ... "ozdravná kúra" ...
Toš na to su zvědavé :D ... .¨
Tedy spíše jsem zvědav na výsledek tohoto experimentu.
To Pátrač: pokud máš možnost - zvol určitě alternativu 70 Ah. Já mám obdobnou kombinaci v autě (baterie 70 Ah, alternátor 70 A) a nemám problém (u mě je to spíše dáno denním nájezdem kilometrů). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Patrac píše:
Marek píše:Jinak pravdou je, že většinou platí, že akumulátor dodaný z prvovýroby vydrží mnohem víc než jakýkoli později koupený. Mému otci v Renaultu vydržela první baterka přes sedm let. Tchánovi v Matizu devět let. Kolega v PEU206 má baterku desátý rok (a to je dieselový motor, který jezdí po městě!!!). To jakákoli "komerčně" vyrobená baterka nedá - a pokud ano, pak velmi málokdy.

Samozřejmě záleží především na tom, jak se k baterce uživatel chová, v jakém stavu je dobíjecí soustava v autě, jakým způsobem užívání je baterka provozována a mnoha jiných faktorech.
asi tak nějak otec měl ve felicii originál vartu 44Ah 8,5 roku a to jezdil stejný trasy jako já do práce z práce ale auto bylo parkováno v garáži sice nevytápěné ale pod 4° to tam nejde ani v -20° a když máš auto nastartovat a máš otočit 4°C a nebo -20°C motorem je teda dost znatelnej rozdíl nemuvě o tom že mě auto stojí celou noc venku a teplota pod bodem mrazu baterce asi na životnosti moc nepřidává. Ale vážně zvažuju že jak odejde tahle do věčných lovišť pořídím buď opět Vartu Blue dynamic a nebo otestuju Bannerku rozhodně ale půjdu do něčeho většího než stávajících 55A
Můj otec s felicií to samé(předepsaná je myslím 55Ah),44Ah nejspíš taky Vartu měl 9let a to stál venku!Akorát teda nejezdil do práce tak krátké trasy.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Felicia s motorem 1,3 má jako originální osazení původně určenou baterku 40Ah.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Luděk Musil píše:pokud máš možnost - zvol určitě alternativu 70 Ah. Já mám obdobnou kombinaci v autě (baterie 70 Ah, alternátor 70 A) a nemám problém (u mě je to spíše dáno denním nájezdem kilometrů). L.
To já mám kombinaci baterie 55 Ah (cca6let stará), alternátor 47A a také nemám problém. :P A to je moje nejdelší trasa dlouhá 8 km. Pak již většinou jezdím daleko kratší skoky. Zatím jsem nikdy baterku (ani přes zimu) nedobíjel.

Teď mě ale auto pár dní stálo a baterce se při startování už moc nechtělo. Očekávám její brzký konec. Pokud k tomu dojde, koupím si originální baterii Ford-Motorcraft v řadě Silver Calcium. Za tu kvalitu mě to stojí. Vartu apod. komerční značky bych po zkušenostech už nevzal. 8)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

No ani nevim co mam v aute, asi ale neco mezi 50-62Ah a nedobijim ani v zime, proste jen startuju a jezdim, dobijeni funguje naprosto bez problemu...Jo a baterka je nejakeho mene znameho vyrobce, proste byla v nejakem aute co sem rozebral tak sem ju vyuzil...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3740
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Drobek81 píše:No ani nevim co mam v aute, asi ale neco mezi 50-62Ah a nedobijim ani v zime, proste jen startuju a jezdim, dobijeni funguje naprosto bez problemu...Jo a baterka je nejakeho mene znameho vyrobce, proste byla v nejakem aute co sem rozebral tak sem ju vyuzil...
mno jo ale ty denně dojíždíš skoro z Vyškova do Brna a zpět.. to je jak King.. ten nemá taky problém i když má klidovej proud 80mA :wink:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Patrac píše:
Drobek81 píše:No ani nevim co mam v aute, asi ale neco mezi 50-62Ah a nedobijim ani v zime, proste jen startuju a jezdim, dobijeni funguje naprosto bez problemu...Jo a baterka je nejakeho mene znameho vyrobce, proste byla v nejakem aute co sem rozebral tak sem ju vyuzil...
mno jo ale ty denně dojíždíš skoro z Vyškova do Brna a zpět.. to je jak King.. ten nemá taky problém i když má klidovej proud 80mA :wink:
mas pracovat taky dal 8)
Dnes sem koukal schvalne na rucicku dobijeni...rano sem oskrabal led ze skel, zapnul vyhrivani, svetla, vetrak naplno, mlhovky a vyrazil. V podstate nejvetsi odber co lze docilit, ze zacatku jeste jel predehrev sani...dobijeni bylo na nizsi urovni jak obvykle, ale bylo dostatecne v zelenem poli tak neni duvod neco resit...ale kratke trasy kdyz sem jezdival s byvalym autem tak sem take problemy nemel, motor chyta v podstate po otoceni klickem i v mrazech na LPG (na benzin nestartuji, startuje to na nej hure) takze baterka nedostava ani na prdel...
Pak sem stal asi 25minut na dalnici a dobijeni bylo ve 4/4 se svetly a ventilatorem takze idealni stav. Otazkou je, zda ten 70Ah altik je opravdu prinosem pro dobijeni na kratke trasy kdyz rikas, ze dobijis obcas baterku :idea:

mmj, kazdy treti den dojizdim ze Zlina :P
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

V souvislosti s bateriemi Varta (blue.. , silver.. atd.) upozorňuji že některé provedení nejsou určeny pro "naše" vozy . Jsou to baterie s vyšším nabíjecím napětím ! . Bez úprav alternátoru je baterie nedostatečně nabíjena . Vše je tady . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=138836#138836
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Marek píše:


zelvotron píše:To máš do tý 406ky? Není 45 Ah málo?
Superb nebo Passat s velkými benzinovými motory (například 2,8 V6 142kW) v plné výbavě (dvouzónová klima, vše v elektrice) má ve výbavě běžně akumulátory 44Ah. Takže si myslím, že do motoru 1,8 v Peugeotu musí pětačtyřicítka naprosto bohatě stačit.






No třeba desítka má předepsáno 55Ah a rozhodně se to po delším stání v zimě hodí, vzhledem ke stálýmu odběru.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

45Ah StarLine jsem měl v Sieřře, šoupnul jsem jí do Peugeota tak nějak z nouze, jinak by ležela v Sieřře a Peugeot zůstal paralyzovaný na ulici, kam jsem s ním vyjel a pak už nenastartoval. Ale vzhledem k delším prostojům mezi starty a různejm hejblátkům který v Sieřře nebyly (a tam jsem jako minimum uvažoval 55Ah), mi prostě přijde 45Ah málo. Ale chtěl bych to porovnat s tím, jaká baterka tam vlastně byla. A to mi nestačí vědět jen L1 250 12V.
StarLinka bude mít v lednu 2 roky (kupoval jsem jí od kamaráda jako nevyužitou), nabízí se, že bych jí zkusil udat se Sierrou a do P406 dal pořádnou baterku.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“