Teepee píše:Kdo vyrábí origo Peugeot AKU taky nevím.
Origo vyrábí vždycky ten, kdo nejvíc namaže
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
, to je stará věc.
Konkrétně uvedu příklad, kterému jsem byl přítomen. Když jsem dělal na servisu ve Škodovce, za ta čtyři léta mojí působnosti se tam třikrát změnil dodavatel "originálního" motorového oleje. Nejprve to byl OMV, potom Shell a nakonec Castrol. V sokolovském servisu Škoda byl dodavatelem "originálního" motorového oleje Mogul. A pak se v tom vyznej.....
Jinak pravdou je, že většinou platí, že akumulátor dodaný z prvovýroby vydrží mnohem víc než jakýkoli později koupený. Mému otci v Renaultu vydržela první baterka přes sedm let. Tchánovi v Matizu devět let. Kolega v PEU206 má baterku desátý rok (a to je dieselový motor, který jezdí po městě!!!). To jakákoli "komerčně" vyrobená baterka nedá - a pokud ano, pak velmi málokdy.
Samozřejmě záleží především na tom, jak se k baterce uživatel chová, v jakém stavu je dobíjecí soustava v autě, jakým způsobem užívání je baterka provozována a mnoha jiných faktorech.
zelvotron píše:To máš do tý 406ky? Není 45 Ah málo?
Superb nebo Passat s velkými benzinovými motory (například 2,8 V6 142kW) v plné výbavě (dvouzónová klima, vše v elektrice) má ve výbavě běžně akumulátory 44Ah. Takže si myslím, že do motoru 1,8 v Peugeotu musí pětačtyřicítka naprosto bohatě stačit.
Luděk Musil mi v Brně koupil a poštou poslal přípravek Amper Plus (tímto mu děkuji), takže se o víkendu uskuteční "ozdravná kúra" mého akumulátoru. Sice tu několikrát zaznělo, že to může být kontraproduktivní a že se někdy stane, že to baterku spíš dorazí než že by jí to pomohlo, ale já to klidně risknu. Pořád lepší, aby mi baterka umřela na stole v garáži v říjnu, než aby mi umřela při návratu z rodinného víkendu v horách v únoru, to jistě každý uzná. Takže jestli má umřít, ať zdechne. Pravdou totiž je, že pokud tuto kúru nezkusím, baterka mi stoprocentně zimu nepřežije.
Tak mi držte palečky.......