![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Těch 18 diod na levo jsou mlhovky. Uprostřed 5 diod jsou koncový a na levo 21 diod jsou brzdy.
Moderátor: Moderátoři
no asi proto abych mel podle ceho navrhnout plosnak a vyleptat si to ve skoleŠtěpán Getsko píše:Když sem někdo hodí rozměry parkovaček pod tím krycím sklem ( myslím tloušťku x šířku x délku a k tomu nějakej hrubej nákres parkovaček v řezu ) tak bych to zkusíl dát na papír a vyfotit to.
Ale stejně co byste chtěli za schéma? Vždyť je to jen sériový zapojení pár diod a odporu na 12V!!!
3. brzdový světlo na A5 je koncipováno tak, že každý 3 diody jsou zapojený s odporem na 12V, Celkém je jích tam 22 diod. Poslední 4 diody jsou taky zapojený s odporem. Tohle řešení je výhodný v případě, kdy odejde jeden z okruhu do věčných lovišť, pak je totíž zajištěná funkce svícení ostatních uzlů ( z důvodu bezpečnosti ).EMI píše:v případě dostatečnýho počtu ledek je předřadnej odpor zbytečnej
To s tebou souhlasím. Já jsem to dělal podle zapojení z A5 proto, že jsem jenom vypájel součástky z jednoho plošňáku a zapájel jé do svýho.EMI píše:tak v případě že jsi uved 22 diod tak neni problem udělat 4 paralelní větve po 6 diodach v serii (24 ks) což už bude mít slušnou svítívost a ta spolehlivost bude podle mě dostačující (oproti žárovce)odpor jsou zbytečný ztráty
![]()