Přední kotoučové brzdy
Moderátor: Moderátoři
Mám přesně ty samé zkušenosti jako Koko-Loko.
Já mívám kotouče namodralé dosti často a neřeším to. Musel bych je měnit min. jednou za dva měsíce. Nejsilnějšího zfialovění jsem dosáhl, když jsem jel s plně naloženým autem a plným vlekem z kopce. Za jednou zatáčkou jsem dojel šinoucí se traktor a musel jsem ukrutně brzdit. Po dojetí domů jsem zjistil, že jsou kotouče fialové. No spíš zcela tmavě modré. Nechal jsem to tak a po pár dnech až týdnech se vše vrátilo k normálu.
Myslím si, že pokud mají kotouče nějakých 8 - 9 mm a modravý nádech je jen lehký, není třeba se tím zaobírat.
Já mívám kotouče namodralé dosti často a neřeším to. Musel bych je měnit min. jednou za dva měsíce. Nejsilnějšího zfialovění jsem dosáhl, když jsem jel s plně naloženým autem a plným vlekem z kopce. Za jednou zatáčkou jsem dojel šinoucí se traktor a musel jsem ukrutně brzdit. Po dojetí domů jsem zjistil, že jsou kotouče fialové. No spíš zcela tmavě modré. Nechal jsem to tak a po pár dnech až týdnech se vše vrátilo k normálu.
Myslím si, že pokud mají kotouče nějakých 8 - 9 mm a modravý nádech je jen lehký, není třeba se tím zaobírat.
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Je to o tom, že já jsem nikdy na ničem fialové kotouče neměl. Vždycky fajnově kovově lesklé (asi dáno mým volným stylem jízdy). Ani u Modrého LADY, kde pístky taky byly přichycený.
Sice jsem dedukoval, že se kotouč může vyhřát i běžným náročnějším bržděním, ale nedalo mi to. Teď to mám potvrzené, kotouč nechám být, skouknu jeho tloušťku, ale hrany nemá, vyměním trubičku, rozhýbu pístky, případně vyměním taky prachovky, naliju asi 6 let uloženou (v originálních obalech a ještě zabalené v igelitce) kapalinu DOT4 a tradá jede se dál.
Jen jestli bych neměl uvažovat nad celkovou repasí, až GO brzd, minimálně udělám trubičku i na druhé straně, aby příště nebyly závory dole.
Sice jsem dedukoval, že se kotouč může vyhřát i běžným náročnějším bržděním, ale nedalo mi to. Teď to mám potvrzené, kotouč nechám být, skouknu jeho tloušťku, ale hrany nemá, vyměním trubičku, rozhýbu pístky, případně vyměním taky prachovky, naliju asi 6 let uloženou (v originálních obalech a ještě zabalené v igelitce) kapalinu DOT4 a tradá jede se dál.
Jen jestli bych neměl uvažovat nad celkovou repasí, až GO brzd, minimálně udělám trubičku i na druhé straně, aby příště nebyly závory dole.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Je zajimavy,ze 99% lidi tady,tahne auto doleva a 1% doprava.Stejnej problem resim i ja a k tomu se pridala este jedna vjec,nez se auto "zahreje" tak staci jen lehce slapnout na pedal brzdy [seslapnuti pedalu cca 1cm] a auto okamzite stoci doleva skoro smykem.Asi po 15 minutach jizdy je vse v poradku.Alle gdyz auto stoji asi pul hodiny,tak je to tu znova ]]] To se deje od zacatku zimy.
To teda nevím, v které procentuální skupině jsem já, když mi autí při brždění jede rovněhornak.active.sound píše:Je zajimavy,ze 99% lidi tady,tahne auto doleva a 1% doprava.Stejnej problem resim i ja a k tomu se pridala este jedna vjec,nez se auto "zahreje" tak staci jen lehce slapnout na pedal brzdy [seslapnuti pedalu cca 1cm] a auto okamzite stoci doleva skoro smykem.Asi po 15 minutach jizdy je vse v poradku.Alle gdyz auto stoji asi pul hodiny,tak je to tu znova ]]] To se deje od zacatku zimy.
S Tvým problémem bych to viděl na chycené (zatuhlé) brzdové přední prasátka ... jak se zahřejí, tak povolí. Můžou být přituhlé třebas díky tomu, že někdo pod prachovku narval vazelínu, která se dostala na pístek a potom stuhla. zahřátím povolí...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Bejvávalo až do minulého týdne.NA hory teď radši jedu tatíkovým faválem(kua to mě ale se.e) a doufám,že si pak na mě ladakrál (teda spíš na říjnovy brzdy) udělá trochu času.Wolf píše:Chaloupka napsal:
...Já taky brzdím rovně...
Ja myslim, ze se nas najde vic . W.
No - uvidíme . L.
Naposledy upravil(a) dusin dne stř úno 28, 2007 14:12, celkem upraveno 1 x.
Mna caka vymena kotucou, pri merani som zistil hrubku 7.5mm teda najvyssi cas na vymenu. Chcem sa ale opytat, ze ake kotuce doporucite teda myslim hlavne ci je aj tu rozdiel medzi origo ruskymi a ostatnymi vyrobcami myslim napr. Ferodo co su neskutocne drahe. Co som zistoval u nas v predajni tak cena za jeden kotuc myslim ruskej vyroby sa pohybuje od 380,- Sk.
- Pavel04
- Příspěvky: 602
- Registrován: sob říj 29, 2005 09:52
- Bydliště: Praha - Nusle
- Kontaktovat uživatele:
na www.mjauto.cz nejsou ani ty Ferodo tak drahy tusim 640, brembo myslim 500 a ATE asi 900, predevcirem sem se na to koukal
edit: CZK
edit: CZK
Vaz 2107 no engine - 0g CO2
MJ Auto mohu jedině doporučit , nakupuju tam jak o život a přístup prodavačů je prostě pohoda jazzPavel04 píše:na www.mjauto.cz nejsou ani ty Ferodo tak drahy tusim 640, brembo myslim 500 a ATE asi 900, predevcirem sem se na to koukal
edit: CZK
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Tak jsem dnes vyrazil k nám do "mototechny" koupit brzdové destičky a měli jen tyto - viz. obrázek.
Nemáte s nima někdo nějakou zkušenost? Aby to vůbec brzdilo Ta cena je mi nějaká podezřelá
Nemáte s nima někdo nějakou zkušenost? Aby to vůbec brzdilo Ta cena je mi nějaká podezřelá
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104