Přední kotoučové brzdy
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Přední kotoučové brzdy
Již delší dobu mám "malý" problém s předními brzdami. Při brždění mi auto "táhne" doleva a musím dávat kontra, abych je udržel v přímém směru. Některé (2 zatuhlé) brzdiče jsem již vyměnil, pravidelně přední brzdy kontroluji a pístky chodí volně. Brzdové destičky se sjíždí jakž-takž rovnoměrně. Při odvzdušňování bublinky v systému nejsou. V sobotu jsem vyměnil kotouče za nové.
A nyní to nejzajímavější: levý kotouč měl tloušťku 6 mm, pravý kotouč 8 mm.
Kde mám hledat chybu? L.
A nyní to nejzajímavější: levý kotouč měl tloušťku 6 mm, pravý kotouč 8 mm.
Kde mám hledat chybu? L.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
- Chaloupka
- Příspěvky: 76
- Registrován: úte črc 11, 2006 12:05
- Bydliště: HK/Březhrad
- Kontaktovat uživatele:
Já bych hledal chybu na hlavním brzdovým válci . Mám to samé, ale budu měnit úplně vše. Mám poscháněno po burzách krom trubiček úplně všechno. origo nové díly na krásné ceny . Pravděpodobně to bude na tom válci, jak máš velký krok na pedálu (pokud jsi ho nešteloval)
VAZ 2103, "velitelský vůz", r.v. 1978, 5Q
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Je to sice možnost ......... ale už z principu HBV to nelze. Neboť brzdový okruh pro přední brzdy je společný. Takže tlak z HBV se rovnoměrně (dle Pascalova? zákona) roznáší na obě strany.Chaloupka píše:chybu na hlavním brzdovým válci
Ledaže by ...... jeden výstup byl něčím "přiucpán". Ale to by potom při odvzdušňování - prošlapávání pedálu šla pravá strana tíž. A to nejde - obě strany jsou při šlapání na pedál stejně měkké. L.
Asi je to blbost, ale za pokus nic nedas. Zkusil bych prohodit brzdovy desticky. Z levyho kola dat na pravy a naopak. Jestli to neni rozdilnou tvrdosti smesi u jednotlivych desticek. Jinak bych sazel na ty trubky. Neni ucpana ta spojovaci na pravym kole?
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
- Chaloupka
- Příspěvky: 76
- Registrován: úte črc 11, 2006 12:05
- Bydliště: HK/Březhrad
- Kontaktovat uživatele:
No, zas tak společný není, už to, že z HBV jdou na každou stranu dvě trubyčky (sic je společná komora). HBV se taky jednou unavý a pak je dost nevyspitatelny, už jsme na dílně jeden prošláplej měnily. Závada vždy začne v předu, protože omezovač brzdného tlaku to kompenzuje.
A pokud máš oba brzdiče OK, tak už jedině HBV (za podmínek, že v minulosti to nebylo měněno zvláště, např. jeden kotouč měl defekt, ale to musíš vědět sám ) CH.
A pokud máš oba brzdiče OK, tak už jedině HBV (za podmínek, že v minulosti to nebylo měněno zvláště, např. jeden kotouč měl defekt, ale to musíš vědět sám ) CH.
VAZ 2103, "velitelský vůz", r.v. 1978, 5Q
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
To Brandy: brdový destičky na to nemají vliv. Už jsem je (během 55 kkm) měnil za nový i mírně ojetý asi 4x. Na funkci to nemělo vliv.
To Chaloupka: právě, že je společná komora pro přední brzdy tak podle Pascalova zákona musí jít na obě strany stejný tlak. Prošláplý válec je něco jinýho. Přesto zkusím provést i jeho revizi (jestli opravdu není přiucpána pravá trubička). Protože menší opotřebení pravého kotouče svědčí o nějaké tlakové nesrovnalosti (za předpokladu, že brzdiče jsou OK). L.
To Chaloupka: právě, že je společná komora pro přední brzdy tak podle Pascalova zákona musí jít na obě strany stejný tlak. Prošláplý válec je něco jinýho. Přesto zkusím provést i jeho revizi (jestli opravdu není přiucpána pravá trubička). Protože menší opotřebení pravého kotouče svědčí o nějaké tlakové nesrovnalosti (za předpokladu, že brzdiče jsou OK). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Zadek ..... hm. No - mám nachystány nový zadní pakny. Kotouče jsou stejný, prasátka a trubky od rozvodky nový. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Asi bych se ještě jednou mrkl na ty desky, řešil jsem stejný problém a bylo to deskama. Získal jsem totiž ještě jakési vyrobené za "totáče" a byly tak tvrdé, že se nedokázali přizpůsobit kotoučům. Po delší době se u jednoho objevil rezavý pás silný 1cm a u druhého asi 4cm, po nahrazení jinými měkčími deskami se po pár kilometrech situace stabilizovala a brzdí to rovnoměrně.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- kromě rozdílných destiček může být problém i v jiných kotoučích.
- můžou to dělat i zadní brzdy (pradátka, pakny, bubny)
- s brzdami to nemusí souviset - můj žigul táhne při brždění na stranu už přes 10 let a na technický nikdy žádnou nesouměrnost brzd neobjevili. Prý to může dělat vůle (případně špatná geometrie) v přední nápravě, která se při brždění (vlastně zatížení předku) umocňuje
- můžou to dělat i zadní brzdy (pradátka, pakny, bubny)
- s brzdami to nemusí souviset - můj žigul táhne při brždění na stranu už přes 10 let a na technický nikdy žádnou nesouměrnost brzd neobjevili. Prý to může dělat vůle (případně špatná geometrie) v přední nápravě, která se při brždění (vlastně zatížení předku) umocňuje
Bohuzial predne brzdy na Lade nie su bohvieako spolahlive. Ale 6mm kotuc? Hmm, no to sa nestane za par km. Myslim, ze ani tych 55tkm to nespravi. To si si pri tych vymenach platniciek nevsimol, ze uz je hlboko pod normu??
Inak mne sa deru platnicky na lavej strane o hodne viac nez na pravej a co som o tom diskutoval s par ludmi, tak je to tak skoro u kazdeho. Ze by to bolo tym, ze vacsinou autom chodime sami - teda vacsia zataz na lavej nez pravej strane?
Inak mne sa deru platnicky na lavej strane o hodne viac nez na pravej a co som o tom diskutoval s par ludmi, tak je to tak skoro u kazdeho. Ze by to bolo tym, ze vacsinou autom chodime sami - teda vacsia zataz na lavej nez pravej strane?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Na technický přední brzdy (2 roky po GO) O.K.,zadní blbý.Po komplet GO zadních brzd (po zajetí) už jsem tam podruhý nedojel.Brzdy mě stáhly na stranu a teď mám auto nabouraný. Stát se mi to na dálnici tak jsem po smrti.Will píše: můj žigul táhne při brždění na stranu už přes 10 let a na technický nikdy žádnou nesouměrnost brzd neobjevili.
Můžeš vyměnit co chceš a stejně je to jak sázka do loterie. Rozhodně bych to nepodceňoval,ať nedopadnete jako já(jenže já to nepodceňoval,to je ).