Alternátor - napětí, dobíjení atd
Moderátor: Moderátoři
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Já mám ten odkaz blokovany, takže bohužel. Každopádně absorbční napětí pro olověnou baterii je 14-14,4V, zatímco pro Ca-Ca je 14,8V pouze střední hodnotou minima. Pod tuto úroveň se Ca-Ca baterie velmi špatně nabíjí. Nižší dobijeci napětí pro kalciove baterie povede ke zkrácení její životnosti. Zároveň to stejné platí při dobíjení olověné baterie vyšším napětím než absorbčním. Dobíjecí hodnoty na voze je tedy dobré přizpůsobit především typu baterie.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Aby si olovenu baterku nabil na 100% treba 16,5V
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Dušane, podáváš silně zavádějící informace. Sice máš pravdu, ale za předpokladu nízkého nabíjecího proudu z regulovaného proudového zdroje. Olověná baterie začíná plynovat při 14,8V. Zároveň při pouze napěťové regulaci stoupá proud se stoupajicim napětím. No a v autě vřící baterii nechceš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
ZApojil som alternator na linbus EMM-T4 ako to zamyslali inzinieri v renaulte, nabijacie napetie je teraz nastavene na 14,6V na baterke nameranych 14,45V (zase vonku bolo okolo 0st tak mozno to ma vplyv)
Ak je alternetor napojeny nas linbus ECU motora je nabijacie napatie nastavene na 14,3V
Ak je alternetor napojeny nas linbus ECU motora je nabijacie napatie nastavene na 14,3V
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Ako to chceš na zimné mesiace mať zvýšené napatie?
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Vsetky normalne auta maju korekciu napatia baterie podla teploty, okrem lady Aby sa baterka zacala v zime nabijat su 2 moznosti. Zvysit napatie alebo zohriat bateriu.
1.Na veste je moznost namotvovat regulator ktory ma senzor na teplotu
2.Dat corymu napalit firmware ecu motora ktora ma zavedenu korekciu teploty a ecu cez linbus povie altiku kolko voltov treba dobijat.
3.Zapojit to na EMm ako som urobil ja koli tomu aby fungoval elektricky ohrev. (furt nemam otestovane ako sa to chova)
1.Na veste je moznost namotvovat regulator ktory ma senzor na teplotu
2.Dat corymu napalit firmware ecu motora ktora ma zavedenu korekciu teploty a ecu cez linbus povie altiku kolko voltov treba dobijat.
3.Zapojit to na EMm ako som urobil ja koli tomu aby fungoval elektricky ohrev. (furt nemam otestovane ako sa to chova)
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Nejake obrazky, zariadenie (uP) na citanie linbus zbernice alternatora pre lada vesta https://www.drive2.ru/l/690365759968257 ... 5328715743