Alternátor - napětí, dobíjení atd
Moderátor: Moderátoři
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Já mám ten odkaz blokovany, takže bohužel. Každopádně absorbční napětí pro olověnou baterii je 14-14,4V, zatímco pro Ca-Ca je 14,8V pouze střední hodnotou minima. Pod tuto úroveň se Ca-Ca baterie velmi špatně nabíjí. Nižší dobijeci napětí pro kalciove baterie povede ke zkrácení její životnosti. Zároveň to stejné platí při dobíjení olověné baterie vyšším napětím než absorbčním. Dobíjecí hodnoty na voze je tedy dobré přizpůsobit především typu baterie.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Aby si olovenu baterku nabil na 100% treba 16,5V
Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd
Dušane, podáváš silně zavádějící informace. Sice máš pravdu, ale za předpokladu nízkého nabíjecího proudu z regulovaného proudového zdroje. Olověná baterie začíná plynovat při 14,8V. Zároveň při pouze napěťové regulaci stoupá proud se stoupajicim napětím. No a v autě vřící baterii nechceš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/