Alternátor - napětí, dobíjení atd

Elektrická soustava kromě autorádia/MMS

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Vašátor »

Já mám ten odkaz blokovany, takže bohužel. Každopádně absorbční napětí pro olověnou baterii je 14-14,4V, zatímco pro Ca-Ca je 14,8V pouze střední hodnotou minima. Pod tuto úroveň se Ca-Ca baterie velmi špatně nabíjí. Nižší dobijeci napětí pro kalciove baterie povede ke zkrácení její životnosti. Zároveň to stejné platí při dobíjení olověné baterie vyšším napětím než absorbčním. Dobíjecí hodnoty na voze je tedy dobré přizpůsobit především typu baterie.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Dusan »

Aby si olovenu baterku nabil na 100% treba 16,5V
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9404
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Vašátor »

Dušane, podáváš silně zavádějící informace. Sice máš pravdu, ale za předpokladu nízkého nabíjecího proudu z regulovaného proudového zdroje. Olověná baterie začíná plynovat při 14,8V. Zároveň při pouze napěťové regulaci stoupá proud se stoupajicim napětím. No a v autě vřící baterii nechceš.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Dusan »

ZApojil som alternator na linbus EMM-T4 ako to zamyslali inzinieri v renaulte, nabijacie napetie je teraz nastavene na 14,6V na baterke nameranych 14,45V (zase vonku bolo okolo 0st tak mozno to ma vplyv)
Ak je alternetor napojeny nas linbus ECU motora je nabijacie napatie nastavene na 14,3V
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2338
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Liftback »

Ako to chceš na zimné mesiace mať zvýšené napatie?
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Dusan »

Vsetky normalne auta maju korekciu napatia baterie podla teploty, okrem lady :D Aby sa baterka zacala v zime nabijat su 2 moznosti. Zvysit napatie alebo zohriat bateriu.

1.Na veste je moznost namotvovat regulator ktory ma senzor na teplotu
2.Dat corymu napalit firmware ecu motora ktora ma zavedenu korekciu teploty a ecu cez linbus povie altiku kolko voltov treba dobijat.
3.Zapojit to na EMm ako som urobil ja koli tomu aby fungoval elektricky ohrev. (furt nemam otestovane ako sa to chova)
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Alternátor - napětí, dobíjení atd

Příspěvek od Dusan »

Nejake obrazky, zariadenie (uP) na citanie linbus zbernice alternatora pre lada vesta https://www.drive2.ru/l/690365759968257 ... 5328715743
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“