od Cory » ned led 09, 2022 17:52
Mam skusenosti s 2 motormi, ktore maju zotrvak 5kg, co je oproti nivackemu zotrvaku z 1,7ky asi o 1,5kg menej. Jeden je na motore 1,5 s upravenou hlavou, velkymi ventilmi, blokom znizenym o 1,6mm a zatial origo vackou, druhy je na motore 1,6 s blokom znizenym 2mm, upravenou hlavou a ostrou vackou. V oboch pripadoch sa to sprava normalne, dokonca aj ta 1,6ka s ostrou vackou ma volnobeh okolo 1000ot/min. Mozem povedat, ze vsetko je hlavne o nastaveni a doladeni detailov. Z mojich skusenosti ide o:
- tesne ventily
- co najviac rovnomerne tlaky vo valcoch
- neunavene ventilove pruziny, ktore budu mat pri zavretych ventiloch rovnaku dlzku na kazdom jednom ventile
- nastavovacie vackove koleso a k tomu spravne nastaveny rozvod
- spravne nastavena zmes a predstih /a nielen to, ale aby ten predstih neskakal o 10° hore dole/
Ak sa tieto "drobnosti" dodrzia, motor bude mat aj so zotrvakom odlahcenym o 1,7kg uplne normalny volnobeh.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)