Zapalování NIVA 21214

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i

Příspěvek od Petr HC »

Na zkoušku zkus do cesty výboje vložit silnější kvalitní dielektrikum (nejdostupnější je silnější víčko třeba od zavináčů). Pokud "střílí" u konce kabelu a ten je dost dlouhý, je možno odkrojit vadnou část a znovu připojit do koncovky. Rozhodně však s opravou neotálej.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
dodsti
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 29, 2012 11:28
Bydliště: Veľké Rovné / Žilina-okolie

Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i

Příspěvek od dodsti »

no praveze to ide spod tej "fajky-krytky" objednavam nove kable ale chcel som vediet co to moze byt inak taketo nieco sa mi stalo na televozore na VN cievke strielali blesky a vtedy to opravar iba zapatlal obycajnym silikonom a na pol roka to prestalo zajtra to skusim aj ja ale najskor to viecko od zavinacov :D dakujem za radu a nemoze sa poskodit cievka ked sa "neuzemni" cez sviecku alebo teda ten srob ? staci ak pojde valec 1 a valec 4 sa neuzemni ?? ja si osobne myslim ze nie, ale predsa len je to drahy špas na hranie :?
Lada NIVA 4x4 / 1.7spi / Truck 2000 / 8cm zdvihnutie / expedičná záhradka
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i

Příspěvek od Petr HC »

Obě svíčky MUSÍ pálit, jinak zapalovací trafo "odejde". Zkrat VN nevadí, otevřený obvod nebo přeskok na velkou vzdálenost je katastrofa.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
dodsti
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 29, 2012 11:28
Bydliště: Veľké Rovné / Žilina-okolie

Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i

Příspěvek od dodsti »

no dobre tak dakujem dam si na to pozor, dufam ze to pomoze :D
Lada NIVA 4x4 / 1.7spi / Truck 2000 / 8cm zdvihnutie / expedičná záhradka
Uživatelský avatar
dodsti
Příspěvky: 20
Registrován: sob zář 29, 2012 11:28
Bydliště: Veľké Rovné / Žilina-okolie

Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i

Příspěvek od dodsti »

no tak som dnes na to pozeral a merakom som premeral kable a zistil ze valec 4 nedostava stavu ale ani ostatne kable nevyzerali najlepsie takze som objednal vsetky nove, uvidime v pondelok ci to pomoze :?
Lada NIVA 4x4 / 1.7spi / Truck 2000 / 8cm zdvihnutie / expedičná záhradka
adamulik

Zapalování NIVA 21214 po provedených opravách

Příspěvek od adamulik »

Pánové dnes jsem vyměnil řídící jednotku, bez výměny vysokonapěťových cívek, s klasickým rozdělovačem mi konečně po mnoha pokusech startla niva i na benzín bohužel nedržela otáčky a po sundání nohy z plynu ihned motor chcípnul. Pak jsem vyměnil i vysokonapěťové cívky na zapalovacím modulu a zapojil VN kabely ke svíčkám tak jak mají u jednobodu být a odpojil jsem klasický rozdělovač. Auto po nastartování ihned chcípne a řídící jednotka mi hlásí pouze chybu číslo 12.
Může se jednat o čidlo polohy škrtící klapky, které je nejspíš KO nebo je závada na zapalovacím modulu?
Prosím poraďte jsem už z toho nemocný!
adamulik

Zapalování NIVA 21214 po provedených opravách

Příspěvek od adamulik »

Posílám i foto nově umístěného a zapojeného zapalovacího modulu s novou i starou ŘJ
Přílohy
stará ŘJ
stará ŘJ
100713A004.jpg (11.64 KiB) Zobrazeno 2810 x
nová ŘJ
nová ŘJ
100713A003.jpg (13.02 KiB) Zobrazeno 2810 x
Zapojení
Zapojení
100713A001.jpg (20.27 KiB) Zobrazeno 2810 x
adamulik

Zapalování NIVA 21214

Příspěvek od adamulik »

Pánové tak včera se mi podařilo nahodit motor na benzín s originálním zapalováním. Bohužel starty jsou velmi zdlouhavé a povedou se až na dvacátýkrát. Konečně jsem pochopil i diagnostiku. Chyby vyskočí až po nastarování a nechání motoru v chodu, po vypnutí a propojení A s B se něco dovím, ne po neuspěšných startech. Nicméně motor nedrží otáčky a po přidání plynu se nerovnoměrně dostává do otáček.
Vyskočila chyba 44 čili chudá směs. Krokový motorek funguje. :rolleyes:
Copak s tím? :?: Pokud někdo víte tak za rady děkuju! :!:
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvek od ger007 »

lambda ???
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
adamulik

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvek od adamulik »

Myslíš si že by to mohla být lambda? :idea: Je schopná ŘJ na základě signálu z lambdy obohacovat a ochuzovat směs? Co kdyby jsem lambdu odpojil? Ještě teď by mi měl po dlouhé době :evil: dorazit snímač polohy škrtící klapy ten zkusím vyměnit a pak budu asi řešit lambdu. Každopádně díky za každou radu :prayer:
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvek od Raduz »

Když odpojíš snímač čehokoliv, ŘJ se přepne do jakéhosi nouzového režimu a motor běží, akorát u snímače polohy klapky se mi motor nepodařilo nastartovat, ovšem já mám Boše ty koukám Ďžíemko :rolleyes:
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

1. Kolik km má lambda odježděno? Dle výrobce by měla mít životnost 80 000 km.
2. Nepřisává si motor vzduch přes těsnění pod vstřikovačem nebo pod sacím potrubím?
3. Kolik km má palivový filtr?
VAZ 1117
adamulik

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvek od adamulik »

No tak auto jsem koupil starší a lambda tam bude asi pořád první. Stav tahometru již dávno překročil 130 tisíc.
Palivový filtr jsem ještě před přestavbou na původní zapalování vyměnil neboť se jej nedalo ani profouknout.
Vzduch by přisávat motor neměl těsnění pod vstřikováním jsem vyměnil a důkladně prochy očistil.
Už asi měsíc čekám na borce, který mi komplet vstřikování slíbil ale nějak mu to pořád nevychází. :( Auto stojí akorat jsem stihl udělat komplet výměnu silentbloků obou náprav. No tak dám asi na vaše rady a lambdu ještě dnes objednám.
Chlapi díky za vaše poznatky a rady. Jak lambdu vyměním tak se opět ozvu. :wink: Ještě jednou díky! :prayer:
adamulik

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvek od adamulik »

Pánové tak nivka je již po vyměně lambdy za fungl novou a vyresetování řídící jednotky a došlo k následujícím změnám:
1) Start se mnohonásobně zlepšil auto chytá pomalu na břink
2) Po startu za studena drží motor otáčky volnoběhu kolem 800 - 900 ot./min
3) Po pomalém sešlapování pedálu plynu se motor začne dusit a otáčky klesají až někdy dojde k chcípnutí motoru, někdy se spamatuje a otáčky vyskočí
4) Rychlé sešlápnutí pedálu plynu motor zvýší otáčky ne zcela plynule
5) Po povolení pedálu plynu otáčky klesnou na 500 a motor má problémy je udržet a většinou chcípne
6) Řídící jednotka nehlásí žádnou chybu
Nejspíš to asi bude snímač polohy škrtící klapy že? Jak se najde chvilka tak zkusím odpojit tuto součástku a uvidí se. Kdyby Vás ale cokoliv napadlo budu za rady nesmírně vděčný!
adamulik

Re: Zapalování NIVA 21214

Příspěvek od adamulik »

Dnes konečně dorazil karbec komplet se vším.
1) Výměna snímače polohy škrtící klapy - motor beze změny
2) Výměna servomotorku - motor beze změny
3) Výměna vstřikovače motor beze změny
Pak jsem chvíli koukal na karbec a zjistil jsem, že nasávání vzduchu při namontovaném plynu je svedeno poněkud jinak viz. foto
Po demontáži plynového difuzoru motor naskočil a bez chcípnutí držel otáčky volnoběhu někde kolem 500-700ot./min ze začátku se trochu cukal a otáčky kolísaly ale nechcípnul. Po sešlápnutí pedálu plynu se motor dusí jak by měl nedostatek paliva. Při držení pedálu plynu v jedné poloze otáčky klesají až téměř do chcípnutí. Po uvolnění pedálu se ustálí na volnoběhu. Zkoušel jsem tak dlouho až vyskočily tyto chyby:
13 - absence signálu snímače koncentrace kyslíku
54 - oktanová korekce (zvýšené nebo nedostatečé napětí signálu)
Pokud se nemýlím oba chybové kódy jsou spojené s lambdou a ta je nová. Tak nevím.
Podle řídící jednotky demontovaný přívod plynu nemá souvislost s podstatně zlepšeným chováním motoru.
Nemyslíte si že by bylo vhodné provrtat těleso přívodu plynu v místě kde naznačuje šipka na prvním obrázku?
Přílohy
V místě šipky prochází normálně nasávání vzduchu pro volnoběh k servomotorku
V místě šipky prochází normálně nasávání vzduchu pro volnoběh k servomotorku
120913A003.jpg (45.88 KiB) Zobrazeno 2620 x
Při montováném plynu prochází nasávání přímo difuzorem a průřez otvoru je menší
Při montováném plynu prochází nasávání přímo difuzorem a průřez otvoru je menší
120913A004.jpg (27.34 KiB) Zobrazeno 2620 x
Takto dosedá přívod plynu na spodní část karburatoru
Takto dosedá přívod plynu na spodní část karburatoru
120913A006.jpg (20.02 KiB) Zobrazeno 2620 x
Takto dosedá přívod plynu na horní část karburátoru
Takto dosedá přívod plynu na horní část karburátoru
120913A011.jpg (24.14 KiB) Zobrazeno 2620 x
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“