Zapalování NIVA 21214
Moderátor: Moderátoři
Zapalování NIVA 21214
Zdravím všechny
Před nějakou dobou jsem koupil nivu 1,7 (21214) r.v. 99 a mám menší problémy se zapalovaním.
Je tam montovaný plyn. Nějakej dobrák předělal zapalování na klasickej rozdělovač a cívky zapalování jednobodu tam nechal taky. Chtěl bych to předělat zpět. Nevím ale důvod odpojení těchto cívek ani jejich původní umistění. z katalogu to moc pochopit nejde kde přesně na bloku jsou uchycené. Když nastartuju tak přez cívky nějaký proud jde bo při prvním seznamování mě to trochu pošimralo. Když zapojím přez kabel svíčku tak jiskry nehází. Namůže to být způsobeno zapojením indučky a rozdělovače s kondenzátorem(Odběr proudu z urginál zapalování). Viděl jsem více typů cívek zapalování u jednobodu. Já mám dvě cívky na desce pro tři konektory (http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21883.html) a pokud by to nebylo způsobené příliš velkým odběrem tak nevím jestli se spíše přiklánět k poruše cívek nebo ta desky.
Díky moc za jakoukoli radu
Před nějakou dobou jsem koupil nivu 1,7 (21214) r.v. 99 a mám menší problémy se zapalovaním.
Je tam montovaný plyn. Nějakej dobrák předělal zapalování na klasickej rozdělovač a cívky zapalování jednobodu tam nechal taky. Chtěl bych to předělat zpět. Nevím ale důvod odpojení těchto cívek ani jejich původní umistění. z katalogu to moc pochopit nejde kde přesně na bloku jsou uchycené. Když nastartuju tak přez cívky nějaký proud jde bo při prvním seznamování mě to trochu pošimralo. Když zapojím přez kabel svíčku tak jiskry nehází. Namůže to být způsobeno zapojením indučky a rozdělovače s kondenzátorem(Odběr proudu z urginál zapalování). Viděl jsem více typů cívek zapalování u jednobodu. Já mám dvě cívky na desce pro tři konektory (http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21883.html) a pokud by to nebylo způsobené příliš velkým odběrem tak nevím jestli se spíše přiklánět k poruše cívek nebo ta desky.
Díky moc za jakoukoli radu
Re: Zapalování NIVA 21214
- u jednobodu tvoří zapalovací okruh vždy dvě a dvě svíčky. Pokud tedy nezapojíš všechny 4 svíčky, tak jednak nic nejiskří a navíc je dost velká pravděpodobnost, že se zapalovací blok zničí ...
- ... pokud už není zničený. Když vstřikování funguje, není sebemenší důvod jej předělávat na rozdělovač
- ... pokud už není zničený. Když vstřikování funguje, není sebemenší důvod jej předělávat na rozdělovač
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapalování NIVA 21214
A ty cívky jsou připojeny do zapalovací soustavy? VN kabely ke svíčkám z těchto cívek nevedou?adamulik píše:... a cívky zapalování jednobodu tam nechal taky...
Pokud odpověď na obě otázky zní ano, potom s pravděpodobností 99,99% je zapalovací blok nevratně poškozen.
Zbytek elektroniky motoru tam je? Tzn. čidlo na klice, absorbér, vstřikovač/injektor, řídící jednotka atd. Nebo je to všechno poodpojovaný? L.
Edit: vidím, že Tomáš byl rychlejší
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Zapalování NIVA 21214
Všechno je k modulu připojeno, pouze kabely ke svičkam jdou od klasického rozdělovače a na přívod nepětí k zapalovacímu modulu je dopojena indukční cívka s rozdělovačem a kondenzátorem. Pokud mě ale "pošimraly" holé vývody pro kabely ke svíčkám myslíte si že ten základní modul zapalování je v čudu? Dotknul jsem se pouze jednoho kolíku a kostry za chodu motoru. Nedokážu moc pochopit ani kde na bluku elektronické zapalování bylo uchyceno. V katalogu nd je do někde v místě kdysi montovaného palivového čerpadla ale díry na hlinikovém držáku nijak nesedí.
díky
díky
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Zapalování NIVA 21214
Pro jedince s nevýraznou představivostí by bylo vhodné foto.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Zapalování NIVA 21214
Něco málo jsem nafotil bohužel pouze mobilem tak omluvte kvalitu fotek. Jedná se o výše popisované zapojení zapalování u mé nivy
- Přílohy
-
- IMG0033A.jpg (10.62 KiB) Zobrazeno 6550 x
-
- IMG0032A.jpg (11.38 KiB) Zobrazeno 6550 x
-
- IMG0030A.jpg (10.26 KiB) Zobrazeno 6550 x
-
- IMG0027A.jpg (8.22 KiB) Zobrazeno 6550 x
-
- IMG0023A.jpg (7.96 KiB) Zobrazeno 6550 x
-
- IMG0021A.jpg (5.46 KiB) Zobrazeno 6550 x
-
- IMG0020A.jpg (6.23 KiB) Zobrazeno 6550 x
Re: Zapalování NIVA 21214
chcel by som vidiet ako toto niekto vyriesi cez internet. Posral by som sa z toho aj nazivo
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Re: Zapalování NIVA 21214
To je pre mna vyzva len by to chcelo kvalitne fotky a priamu konzultaciu s majitelom...napr. cez icq Uz som vycviceny u gera
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Zapalování NIVA 21214
pokud je z východních čech tak to mužu zkouknout připadně to vyzkoušet s pomocí mé nivky a vytažene komplet kabelaže a čidel co mám doma v krabici
Lada Niva 1.7i GM praktik rok 1997 offroad
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
Lada Niva special 1,7i GM rok 2000 pracovní
Avia a11 trend
Aro M461
https://www.facebook.com/kovarriki
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapalování NIVA 21214
to mě vždycky naštve, že se každej bojí uvést své bydliště (třeba bližší větší město) ... jako bych ho tam měl jít druhej den vykrást . Tím ale dotyčný sám sebe připravuje o možnost pomoci, protože má kolegu "o vesnici" vedle. L.RIKIJAN píše:pokud je z východních čech tak ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Zapalování NIVA 21214
Ono to ve VČ snad ani jinak nejde. Není kde, v Č.Skalici servis zaniknul, pan Špůr se odstěhoval i s dílnou, navíc kvalita prací jeho dílny silně kolísala. Takže Sadská to jistí. Nebo kamarádi, jak říkáš. Pokud jsou..
Re: Zapalování NIVA 21214
Pánové omluvám se ale při registraci jsem nějak nezkoumal co všechno se dá na těchto stránkach vyplnit. Fotografie klidně další zašlu. Vyřešit to určitě po netu nevyřeším jen jsem zjišťoval, jestli někdo z Vás nemá zkušenosti z tak zprzněným zapalovaním. Jinak auto pochází od Příbrami ale teď je v Třinci a tady asi zůstane. Zatím mám domluvené přeměření hodnot na zapalovacích cívkách. Nemohli by jste mi někdo vyfotit umístění tohoto zapalování na bloku? Pořád se nikdo v této otázce neozval.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapalování NIVA 21214
Zapalovací modul drží na plechu na šroubu, kterým je přišroubován rozdělovač. V originále je místo rozdělovače záslepka.
VAZ 1117
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Zapalování NIVA 21214
To je ale výzva! Kdybych byl blízko, pustil bych se do toho, ale takhle ne.
To je fakt síla tohle, ještě jsem nikdy neviděl To dělalo dobré jelito. Anebo někdo šetřil za nový zapalovací modul
Je v tom i obyčejnej karburátor, nebo to vstřikování normálně funguje? Nepochopil jsem to.
Fotky umístění získáš u lidí co to mají, pod modulem je plechový držák, který je přišroubovaný k bloku motoru.
Něco málo je vidět tady http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... aniya.html
To je fakt síla tohle, ještě jsem nikdy neviděl To dělalo dobré jelito. Anebo někdo šetřil za nový zapalovací modul
Je v tom i obyčejnej karburátor, nebo to vstřikování normálně funguje? Nepochopil jsem to.
Fotky umístění získáš u lidí co to mají, pod modulem je plechový držák, který je přišroubovaný k bloku motoru.
Něco málo je vidět tady http://www.autoprospect.ru/vaz/21213-ni ... aniya.html
PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i
Zdravím mam NIVA 1,7 SPi r.2001 a dnes po bezproblemovom starte sa mi zacalo ozivat nejake divne buchanie pod kapotou. Ked som ju otvoril zistil som ze mi prebija zapalovanie na kostru, normalne "blesky" z kabla,no skor to bolo z pod capicky kde je pripojeny kabel ku zapalovaniu priamo na srob ktorym je prichytene zapalovanie k motoru (kostra). Len pre info jedna sa o stvrty valec. Auto podla zvuku ide na vsetky styri valce ! Chcem sa spytat cim to moze byt ? nestretol sa s tym niekto ?? vymenim kable k svieckam ale ak by boli zle tak by to predsa neslo na styri valce DAKUJEM
Lada NIVA 4x4 / 1.7spi / Truck 2000 / 8cm zdvihnutie / expedičná záhradka