Zapalování NIVA 21214
Moderátor: Moderátoři
Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i
Na zkoušku zkus do cesty výboje vložit silnější kvalitní dielektrikum (nejdostupnější je silnější víčko třeba od zavináčů). Pokud "střílí" u konce kabelu a ten je dost dlouhý, je možno odkrojit vadnou část a znovu připojit do koncovky. Rozhodně však s opravou neotálej.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i
no praveze to ide spod tej "fajky-krytky" objednavam nove kable ale chcel som vediet co to moze byt inak taketo nieco sa mi stalo na televozore na VN cievke strielali blesky a vtedy to opravar iba zapatlal obycajnym silikonom a na pol roka to prestalo zajtra to skusim aj ja ale najskor to viecko od zavinacov dakujem za radu a nemoze sa poskodit cievka ked sa "neuzemni" cez sviecku alebo teda ten srob ? staci ak pojde valec 1 a valec 4 sa neuzemni ?? ja si osobne myslim ze nie, ale predsa len je to drahy špas na hranie
Lada NIVA 4x4 / 1.7spi / Truck 2000 / 8cm zdvihnutie / expedičná záhradka
Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i
Obě svíčky MUSÍ pálit, jinak zapalovací trafo "odejde". Zkrat VN nevadí, otevřený obvod nebo přeskok na velkou vzdálenost je katastrofa.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i
no dobre tak dakujem dam si na to pozor, dufam ze to pomoze
Lada NIVA 4x4 / 1.7spi / Truck 2000 / 8cm zdvihnutie / expedičná záhradka
Re: PROSÍM pomoc! zapalovani 1,7i
no tak som dnes na to pozeral a merakom som premeral kable a zistil ze valec 4 nedostava stavu ale ani ostatne kable nevyzerali najlepsie takze som objednal vsetky nove, uvidime v pondelok ci to pomoze
Lada NIVA 4x4 / 1.7spi / Truck 2000 / 8cm zdvihnutie / expedičná záhradka
Zapalování NIVA 21214 po provedených opravách
Pánové dnes jsem vyměnil řídící jednotku, bez výměny vysokonapěťových cívek, s klasickým rozdělovačem mi konečně po mnoha pokusech startla niva i na benzín bohužel nedržela otáčky a po sundání nohy z plynu ihned motor chcípnul. Pak jsem vyměnil i vysokonapěťové cívky na zapalovacím modulu a zapojil VN kabely ke svíčkám tak jak mají u jednobodu být a odpojil jsem klasický rozdělovač. Auto po nastartování ihned chcípne a řídící jednotka mi hlásí pouze chybu číslo 12.
Může se jednat o čidlo polohy škrtící klapky, které je nejspíš KO nebo je závada na zapalovacím modulu?
Prosím poraďte jsem už z toho nemocný!
Může se jednat o čidlo polohy škrtící klapky, které je nejspíš KO nebo je závada na zapalovacím modulu?
Prosím poraďte jsem už z toho nemocný!
Zapalování NIVA 21214 po provedených opravách
Posílám i foto nově umístěného a zapojeného zapalovacího modulu s novou i starou ŘJ
- Přílohy
-
- stará ŘJ
- 100713A004.jpg (11.64 KiB) Zobrazeno 2829 x
-
- nová ŘJ
- 100713A003.jpg (13.02 KiB) Zobrazeno 2829 x
-
- Zapojení
- 100713A001.jpg (20.27 KiB) Zobrazeno 2829 x
Zapalování NIVA 21214
Pánové tak včera se mi podařilo nahodit motor na benzín s originálním zapalováním. Bohužel starty jsou velmi zdlouhavé a povedou se až na dvacátýkrát. Konečně jsem pochopil i diagnostiku. Chyby vyskočí až po nastarování a nechání motoru v chodu, po vypnutí a propojení A s B se něco dovím, ne po neuspěšných startech. Nicméně motor nedrží otáčky a po přidání plynu se nerovnoměrně dostává do otáček.
Vyskočila chyba 44 čili chudá směs. Krokový motorek funguje.
Copak s tím? Pokud někdo víte tak za rady děkuju!
Vyskočila chyba 44 čili chudá směs. Krokový motorek funguje.
Copak s tím? Pokud někdo víte tak za rady děkuju!
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapalování NIVA 21214
lambda ???
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Zapalování NIVA 21214
Myslíš si že by to mohla být lambda? Je schopná ŘJ na základě signálu z lambdy obohacovat a ochuzovat směs? Co kdyby jsem lambdu odpojil? Ještě teď by mi měl po dlouhé době dorazit snímač polohy škrtící klapy ten zkusím vyměnit a pak budu asi řešit lambdu. Každopádně díky za každou radu
Re: Zapalování NIVA 21214
Když odpojíš snímač čehokoliv, ŘJ se přepne do jakéhosi nouzového režimu a motor běží, akorát u snímače polohy klapky se mi motor nepodařilo nastartovat, ovšem já mám Boše ty koukám Ďžíemko
®; Člen LKCS
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapalování NIVA 21214
1. Kolik km má lambda odježděno? Dle výrobce by měla mít životnost 80 000 km.
2. Nepřisává si motor vzduch přes těsnění pod vstřikovačem nebo pod sacím potrubím?
3. Kolik km má palivový filtr?
2. Nepřisává si motor vzduch přes těsnění pod vstřikovačem nebo pod sacím potrubím?
3. Kolik km má palivový filtr?
VAZ 1117
Re: Zapalování NIVA 21214
No tak auto jsem koupil starší a lambda tam bude asi pořád první. Stav tahometru již dávno překročil 130 tisíc.
Palivový filtr jsem ještě před přestavbou na původní zapalování vyměnil neboť se jej nedalo ani profouknout.
Vzduch by přisávat motor neměl těsnění pod vstřikováním jsem vyměnil a důkladně prochy očistil.
Už asi měsíc čekám na borce, který mi komplet vstřikování slíbil ale nějak mu to pořád nevychází. Auto stojí akorat jsem stihl udělat komplet výměnu silentbloků obou náprav. No tak dám asi na vaše rady a lambdu ještě dnes objednám.
Chlapi díky za vaše poznatky a rady. Jak lambdu vyměním tak se opět ozvu. Ještě jednou díky!
Palivový filtr jsem ještě před přestavbou na původní zapalování vyměnil neboť se jej nedalo ani profouknout.
Vzduch by přisávat motor neměl těsnění pod vstřikováním jsem vyměnil a důkladně prochy očistil.
Už asi měsíc čekám na borce, který mi komplet vstřikování slíbil ale nějak mu to pořád nevychází. Auto stojí akorat jsem stihl udělat komplet výměnu silentbloků obou náprav. No tak dám asi na vaše rady a lambdu ještě dnes objednám.
Chlapi díky za vaše poznatky a rady. Jak lambdu vyměním tak se opět ozvu. Ještě jednou díky!
Re: Zapalování NIVA 21214
Pánové tak nivka je již po vyměně lambdy za fungl novou a vyresetování řídící jednotky a došlo k následujícím změnám:
1) Start se mnohonásobně zlepšil auto chytá pomalu na břink
2) Po startu za studena drží motor otáčky volnoběhu kolem 800 - 900 ot./min
3) Po pomalém sešlapování pedálu plynu se motor začne dusit a otáčky klesají až někdy dojde k chcípnutí motoru, někdy se spamatuje a otáčky vyskočí
4) Rychlé sešlápnutí pedálu plynu motor zvýší otáčky ne zcela plynule
5) Po povolení pedálu plynu otáčky klesnou na 500 a motor má problémy je udržet a většinou chcípne
6) Řídící jednotka nehlásí žádnou chybu
Nejspíš to asi bude snímač polohy škrtící klapy že? Jak se najde chvilka tak zkusím odpojit tuto součástku a uvidí se. Kdyby Vás ale cokoliv napadlo budu za rady nesmírně vděčný!
1) Start se mnohonásobně zlepšil auto chytá pomalu na břink
2) Po startu za studena drží motor otáčky volnoběhu kolem 800 - 900 ot./min
3) Po pomalém sešlapování pedálu plynu se motor začne dusit a otáčky klesají až někdy dojde k chcípnutí motoru, někdy se spamatuje a otáčky vyskočí
4) Rychlé sešlápnutí pedálu plynu motor zvýší otáčky ne zcela plynule
5) Po povolení pedálu plynu otáčky klesnou na 500 a motor má problémy je udržet a většinou chcípne
6) Řídící jednotka nehlásí žádnou chybu
Nejspíš to asi bude snímač polohy škrtící klapy že? Jak se najde chvilka tak zkusím odpojit tuto součástku a uvidí se. Kdyby Vás ale cokoliv napadlo budu za rady nesmírně vděčný!
Re: Zapalování NIVA 21214
Dnes konečně dorazil karbec komplet se vším.
1) Výměna snímače polohy škrtící klapy - motor beze změny
2) Výměna servomotorku - motor beze změny
3) Výměna vstřikovače motor beze změny
Pak jsem chvíli koukal na karbec a zjistil jsem, že nasávání vzduchu při namontovaném plynu je svedeno poněkud jinak viz. foto
Po demontáži plynového difuzoru motor naskočil a bez chcípnutí držel otáčky volnoběhu někde kolem 500-700ot./min ze začátku se trochu cukal a otáčky kolísaly ale nechcípnul. Po sešlápnutí pedálu plynu se motor dusí jak by měl nedostatek paliva. Při držení pedálu plynu v jedné poloze otáčky klesají až téměř do chcípnutí. Po uvolnění pedálu se ustálí na volnoběhu. Zkoušel jsem tak dlouho až vyskočily tyto chyby:
13 - absence signálu snímače koncentrace kyslíku
54 - oktanová korekce (zvýšené nebo nedostatečé napětí signálu)
Pokud se nemýlím oba chybové kódy jsou spojené s lambdou a ta je nová. Tak nevím.
Podle řídící jednotky demontovaný přívod plynu nemá souvislost s podstatně zlepšeným chováním motoru.
Nemyslíte si že by bylo vhodné provrtat těleso přívodu plynu v místě kde naznačuje šipka na prvním obrázku?
1) Výměna snímače polohy škrtící klapy - motor beze změny
2) Výměna servomotorku - motor beze změny
3) Výměna vstřikovače motor beze změny
Pak jsem chvíli koukal na karbec a zjistil jsem, že nasávání vzduchu při namontovaném plynu je svedeno poněkud jinak viz. foto
Po demontáži plynového difuzoru motor naskočil a bez chcípnutí držel otáčky volnoběhu někde kolem 500-700ot./min ze začátku se trochu cukal a otáčky kolísaly ale nechcípnul. Po sešlápnutí pedálu plynu se motor dusí jak by měl nedostatek paliva. Při držení pedálu plynu v jedné poloze otáčky klesají až téměř do chcípnutí. Po uvolnění pedálu se ustálí na volnoběhu. Zkoušel jsem tak dlouho až vyskočily tyto chyby:
13 - absence signálu snímače koncentrace kyslíku
54 - oktanová korekce (zvýšené nebo nedostatečé napětí signálu)
Pokud se nemýlím oba chybové kódy jsou spojené s lambdou a ta je nová. Tak nevím.
Podle řídící jednotky demontovaný přívod plynu nemá souvislost s podstatně zlepšeným chováním motoru.
Nemyslíte si že by bylo vhodné provrtat těleso přívodu plynu v místě kde naznačuje šipka na prvním obrázku?
- Přílohy
-
- V místě šipky prochází normálně nasávání vzduchu pro volnoběh k servomotorku
- 120913A003.jpg (45.88 KiB) Zobrazeno 2639 x
-
- Při montováném plynu prochází nasávání přímo difuzorem a průřez otvoru je menší
- 120913A004.jpg (27.34 KiB) Zobrazeno 2639 x
-
- Takto dosedá přívod plynu na spodní část karburatoru
- 120913A006.jpg (20.02 KiB) Zobrazeno 2639 x
-
- Takto dosedá přívod plynu na horní část karburátoru
- 120913A011.jpg (24.14 KiB) Zobrazeno 2639 x