Oltcit - odvézt/neodvézt

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od BeerRudolf »

Membrána sehnána na Slovensku. Kontakty a palec taky. Sice na podruhý :| ale nakonec to došlo. :wink:
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Jeden z mých vozů bude mít jistě brzo narozeniny :mrgreen:
No a hned se zeptám na pár věcí :)
Potřebuju na tom vyleštit límce, aby to bylo super bomba bezva cool. Máte s tím někdo zkušenosti?
Dále, jestli má Žigul na kola matky, nebo šrouby? Oltcit má totiž matky, které jsou poněkud jiného provedení, takže potřebuju sehnat matky, kterými kola připevním. (To jen tak pro začátek, napřed musím zjistit, co tam je za rozměr)
Přílohy
lite_2.jpg
lite_1.jpg
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Marťas »

Žigul má šrouby (ale to je asi tak všechno, co ti můžu poradit :D )
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Dík, budu shánět jinde :D
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12118
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Laďuša »

Ale Nivka má matky. Rozměr netušim.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Kopr
Příspěvky: 2953
Registrován: úte bře 28, 2006 21:16
Bydliště: Družec,Frýdek-Místek

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Kopr »

Dej to na zvedák ,natoč motor, zařaď rychlost a nech to běžet ,takhle nejlíp vyleštíš límce :wink: jinak matice má škodovka .......
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984

http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Uživatelský avatar
Jakub Metelka
Příspěvky: 2305
Registrován: úte led 15, 2008 18:11
Bydliště: Brno venkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Jakub Metelka »

A na Škodovku sedí matice z Moskviče :mrgreen: :lol:
2x VAZ-2101 (1972), 2x VAZ-2101 (1973), VAZ-2101 (1977), VAZ-2102 (1977), 2x VAZ-2106 (1978), VAZ-21053 (1989), VAZ-2107 (1986), VAZ-2121 (2002) Moskvič-408-1 (1972), Škoda-120L (1983), Škoda-105S (1984), Škoda Favorit 136L (1989), Škoda-Felicie (1995,1996), Škoda Felicie kombi (1997), Mercedes -200E (1987), Avia A31 (1987), Škoda 706 RTHP (1973)
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od BeerRudolf »

Elektrony dostal můj Olda k 18 narozeninám, ten měl radost :twisted: Jinak k těm matkám. Když jsem měl na autě kola z R14TS tak jsem na tom měl matky ze staré Dacie (R12), Mají takovou zajímavou dosedací plochu, malý konus a okolo plochou dosedací plochu, ty asi na tyto kola nepůjdou. K těm elektronum které jsou původně z Pegueota 104 jsem měl origo matky. Jsou principielně stejné jako na Oltcit, akorát místo té oválné jakoby podložky je kruhová. Aby stačily štěfty, tak jsem ty podložky vylisoval a matky na soustruhu trochu snížil z dosedací strany (pouze ten šestihran) a podložky nalisoval zpět, čimž jsou jakoby utopené a drží na více závitech. Abych měl dvě rezervní, tak jsem je udělal z origo Oltcit matek. Srazil jsem tu oválnou podložku, matky snížil jako v prvním případě. Udělal tu kruhovou podložku s dosedací plochou v úhlu jako mají disky a nalisoval na matku. POZOR nesmíš je udělat aby byly moc utopené, oni jsou ty štěfty u náboje zesílené aby na tom držel origo disk, pak Ty matky dosednou na to rozšíření a disk není dotažen. (To se stalo mně, musel jsem tam dát podložky) Mé disky jsou 4,5 palce ET 33 a podložky 8 mm. Jsou na tom pneu 165/70 R13, a vzadu jsou mezi gumou a podběhem 3mm. Až to budeš pasovat musíš počítat že guma bude širší než disk, tak bacha !! Ještě byli experti kteří odřezávali vnější podběhy aby se jim tam vešlo širší kolo. :? Až bude čas, a hlavně jestli si vzpomenu tak Ti ty matky co jsem dělal vyfotím, myslím že to je cesta. I kdyby jsi sehnal matky které budou pasovat tak budou krátké štefty a kolo řádně neupevníš, takže minimálně úpravě se nevyhneš. Ještě si vzpomínám když jsem měl Škodu 130, tak tam byla situace podobná. Tenkrát jsem si nechaval ty matky dělat, Jako hlava byl trojhran a k tomu jsem měl i speciální klíč. Takže byly chráněny proti nenechavcům :idea: U 07 jsem si dělal šrouby na kola z 16 mm imbusových pevnostních šroubů, takže podobný model. Hodně úspěchů BeerRudolf
PS. Límce vyleštit nejlépe na soustruhu nebo vyvažovačce.
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Díky Ti za popis :idea: :wink:
Říkal jsem si, že pořídim tyhle matice:
http://www.eshop-rychle.cz/kolovesrouby ... rena-kuzel
Než se s tím sr*t :mrgreen:
Jinak tyhle disky jsou z Citroen Visa Chrono II, a mají šířku 6 palců, ET nevím :rolleyes:
Ještě se zeptám, jsou tam štefty se závitem M12x1,25. Je tak?

Dík
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od BeerRudolf »

Obavám se že ty matice jak uvádíš budou mít malou dosedací plochu, oni v těch ráfcích otvory pro štefty budou minimálně 16 mm (alespoň u mne). Na těch mejch matkách je vnější průmer toho prstence 28 mm. Závit je určitě 12, ale u stupání si nejsem jistý, 1,25 má VAZ ale např. Talbot má 1,5. Chtělo by to změřit, já závit u Oltcita neřešil, neboť v matkách již byl. Matky na fotkách jsou ty náhradní upravené z originálních Oltcit, na autě jsou chromované.
Přílohy
Matka3.jpg
Matka2.jpg
Matka1.jpg
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Děkuji za fotky, asi to je tak jak píšeš.
Teď jsem to byl oměřit. Průměr kuželu na vrchu je cca 27mm a díra pro šteft v kole je cca 17mm. Nevíš, jaký to má úhel? Nejspíš to bude stejná dosedací plocha, jako v tvých kolech :rolleyes:
Budu muset sehnat nějakého soustružníka, z jakého materiálu ty podložky máš? :)

EDIT: Nebyl by jsi ochotný tu jednu Oltciťáckou matku zapůjčit? Že bych je sprostě okopíroval :mrgreen:
Přílohy
kola2.jpg
kolo1.jpg
pažout.jpg
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
BeerRudolf
Příspěvky: 281
Registrován: stř srp 22, 2012 13:35

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od BeerRudolf »

Tak ten úhel si už nepamatuji, ale změř si ho z toho odlitku z tý modelíny, nebo z čeho to máš :idea: Matku Ti klidně půjčím, ale připadá mi to zbytečný. Jak to má vypadat vydíš na fotce, uhly si změříš na Tvých discích (mohou se lišit od těch mých). Materiál fakt nevím, bylo to z něčeho co mi dali kluci z dílen, než je zrušili, ale moc bych to nehrotil, hlazenka stačí. Postup výroby je jednoduchý. Z původní matice srazíš ten ovál, odtočíš nějaké 4mm z šestihranu na průměr cca 16mm, a další 4mm do konusu. Pak vytočíš ten prstenec. Zevnitř aby to sedělo, takže 4mm válcový otvor a 4mm konus stejný jako na tom šestihranu (Ty vzdálenosti si musíš spočítat v závislosti na tlošťce materiálu na disku, může být jiný než můj). Zvenku pak na požadovaný úhel, jako je v disku. ten válcový otvor musí být v toleranci aby to šlo slisovat a prstenec nespadával. Pak stříknout nebo nachromovat a je to. Píšeš že disky mají 6 palců, pozor aby se Ti vešly s gumama do zadních podběhů (jak jsem již psal). Jestli si myslíš že to bez vzoru nezvládneš tak já jsem z Prahy. Zítra a v pátek nejsem na netu, takže domluva jedině ve čtvrtek, nebo příští týden. Pak se do konce prázdnin dovolenkuju.
ČZ 150 - 1951, Ford Granada MKI,series 2, 2,3 V6 AUTOMATIC - 1977, Simson S50 N - 1979, Simca-Talbot Solara 1,3 LS - 1980, Simson S51 Enduro - 1984, Oltcit Club 11 - 1988, Fiat Panda 1,2 4X4 Climbing - 2010
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Ale snad to zvládnu, aniž bys mi to půjčoval. To bys totiž musel poslat poštou :)
Jinak tyhle disky se na Oltcita dávaly, nevidím v tom problém :mrgreen:
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Uživatelský avatar
3enit
Příspěvky: 487
Registrován: sob pro 26, 2009 23:01
Bydliště: Brno

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od 3enit »

Jedna technická, kde je nejlepší měřit teplotu oleje?
Nyní mám čidlo našroubované místo výpustné zátky oleje, ale i při delší jízdě ukazuje budík (LADA) max cca 70°C, což se mi zdá málo a nevím, jestli bych teplotu neměl měřit jinde.

1- olejové čerpadlo
2- bypasový ventil chladiče nastavený na 0,18-0,25 Mpa
3- olejový chladič
4- přetlakový ventil nastavený na 0,70 MPa
5- bypasový ventil čističe nastavený na 0,09-0,115 MPa
6- olejový čistič- filtr
7- olejový tlakový spínač nastavený na 0,05 až 0,08 MPa
8- kliková hřídel
9- pravá hlava válců
10- levá hlava válců
Přílohy
olej.JPG
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS

Boxer inside
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Oltcit - odvézt/neodvézt

Příspěvek od Majo »

Niva ma skutocne matky a mohli by tam i sediet. Su to M12x125, uhol neviem, ale okometricky by to slo. Ja mam na Nive na zimakoch presne tie matky z Tvojho odkazu a tam sadli...

Teplotne cidlo sa zvacsa umiestnuje pobliz olejoveho filtra, niektore auta na to maju pripravu, v pripade dorabky vacsinou na bok olejovej vane.
Budik je z Lady a z coho je cidlo?? Mozno nie su odporovo kompatibilne a preto to ukazuje menej....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“