Oltcit - odvézt/neodvézt
Moderátor: Moderátoři
Oltcit - odvézt/neodvézt
Ahoj borci,
jelikož jsem trošku úchylnej na ty rumunsko-francouzský vozy... dostal jsem nabídku na Oltcita, ale jako vždy to má jeden problém.
Je to rok výroby 1989, barva béžová. Má najeto 11000km! (právě a spíš bohužel) a už 11 let stojí v garáži a nejezdí. Je nějaká možnost ho oživit, nebo to budou vyhozený prachy?
Byl by za odvoz.
Díky za přečtení. David
jelikož jsem trošku úchylnej na ty rumunsko-francouzský vozy... dostal jsem nabídku na Oltcita, ale jako vždy to má jeden problém.
Je to rok výroby 1989, barva béžová. Má najeto 11000km! (právě a spíš bohužel) a už 11 let stojí v garáži a nejezdí. Je nějaká možnost ho oživit, nebo to budou vyhozený prachy?
Byl by za odvoz.
Díky za přečtení. David
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Oživit půjde poměrně snadno. Pokud je v motoru olej a voda, teoreticky by se mu nemělo nic moc stát. Maximálně vyměnit pružiny na ventilech (přecejen když jedenáct let jsou dva ventily permanentně otevřené, pružině to dost vadí). Ale to je detail.
Můj dobrý známý kdysi řekl památnou větu: "Oltcit, to je automobil navěky. Jakmile si jej pořídíš, už se jej nikdy nezbavíš." To si vem k srdci a rozhodni se správně.
Můj dobrý známý kdysi řekl památnou větu: "Oltcit, to je automobil navěky. Jakmile si jej pořídíš, už se jej nikdy nezbavíš." To si vem k srdci a rozhodni se správně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
No, tak já na Tebe dám. Jestli je tam olej nevím, ale baterka tam nebyla. Co by bylo za problém, kdyby byl bez oleje?
A voda v něm doufám nebude, když je vzduchem chlazený Mám strach z toho že jestli v tom olej je, tak by to někde mohlo zatuhnout a když se mi povede ho natočit, tak se zadře. (na vrakovištích se olej též z motorů vypouští - teda na tom kde sem dělal )
Co si myslíš o brzdách a brzdovém válci, myslíš že bude K.O.?
Ještě asi vyměním před prvním startováním rozvodové řemeny, aby se nestala další chyba
Díky za odpovědi
A voda v něm doufám nebude, když je vzduchem chlazený Mám strach z toho že jestli v tom olej je, tak by to někde mohlo zatuhnout a když se mi povede ho natočit, tak se zadře. (na vrakovištích se olej též z motorů vypouští - teda na tom kde sem dělal )
Co si myslíš o brzdách a brzdovém válci, myslíš že bude K.O.?
Ještě asi vyměním před prvním startováním rozvodové řemeny, aby se nestala další chyba
Díky za odpovědi
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Oltcit - odvézt/neodvézt - neřiď se tím, co zde napíši, je to jen soukromý názor: Podle motoristických novinářů to měla být skvělá náhrada za Trabanta. Každý kdo si toto auto koupil přišel postupně k názoru (po nadšení z prvních 3000 km), že tato nepovedená replika vozu Citroen Axel (Visa) nesahá po všech stránkách (mimo smradu) Trabantu ani po kotníky. Z cca 6ti majitelů neznám jediného, který by se ho zbavil jinak, než odvezením do šrotu.Na Webu lišky sice chválí svůj ocas, ale je tomu i naopak.
P.S. a první Oltcity měly motor vzduchem chlazený 4v boxer, pozdější -tuším řadový čtyřválec (Citroen AX ?), který byl jen o chlup lepší.
Na Webu lišky sice chválí svůj ocas, ale je tomu i naopak.
P.S. a první Oltcity měly motor vzduchem chlazený 4v boxer, pozdější -tuším řadový čtyřválec (Citroen AX ?), který byl jen o chlup lepší.
Na Webu lišky sice chválí svůj ocas, ale je tomu i naopak.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Řeknu Ti to takhle, náš Oltcit šel do světa v roce 2003 za 8000Kč, tehdy taky jiné peníze než dnes.
Pokud mi chceš tvrdit něco ve stylu, že "první Oltcity měly...", tak si to nech jako pohádku pro jiné, Oltcit, který se sem dovážel měl motor pouze a jen 1129ccm 4-válec boxer... Potom také Visa se s Oltcitem nedá srovnávat, je to jako hrušky a jabka. A nakonec Axel a Oltcit je to samé
No a nakonec proč se tu ptám? Protože tu je jistě hromada lidí kteří mají zkušenost s autem které dlouho nejelo a zajímá mne zda je reálná možnost vrátit ho do provozu
Ale neber si to nijak osobně, to je taky jen můj názor
Pokud mi chceš tvrdit něco ve stylu, že "první Oltcity měly...", tak si to nech jako pohádku pro jiné, Oltcit, který se sem dovážel měl motor pouze a jen 1129ccm 4-válec boxer... Potom také Visa se s Oltcitem nedá srovnávat, je to jako hrušky a jabka. A nakonec Axel a Oltcit je to samé
No a nakonec proč se tu ptám? Protože tu je jistě hromada lidí kteří mají zkušenost s autem které dlouho nejelo a zajímá mne zda je reálná možnost vrátit ho do provozu
Ale neber si to nijak osobně, to je taky jen můj názor
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
U Oltcita je dost dolezite z akeho je roku vyroby. Prve kusy boli na tom s kvalitou podstatne lepsie, ako tie neskorsie. Mal som osobne tu "cest" udrziavat pri zivote Oltcita z druhej varky dovezenych do Bratislavy. Uz mu je sice kovosrot lahky, (neprezil akciu srotovne na Slovensku). Ale tych 120000km co mal na tachaci prezil vo vsetkej cti. Jedina vacsia zavada, bola zlomena torzna tyc na zadnej naprave. Motor mal raz menenu vackovku a remene (ked zacal byt motor hlucny, pytal som sa majitelky, ci tam kontroluje olej - hrdo prehlasila, ze samozrejme, ze naposledy doliala liter - no proste baba). Po vymene vackovky ten motor isiel opat krasne tichucko. Okrem tohto sa robili iba nejake prkotiny - pomocne diody v altiku, nejake kontaktne problemy (rumunske konektory nevynikali ziadnou kvalitou), ostrekovac.... (tiez som sa chvilu hral s osadenim karburatora). Oltcit bol na v case ked sa zacal dovazat velmi pokrokove auto napr.: ako prve auto za soc. krajin mal pripravu na autoradio. Predne kotuce pri prevodovke! Kto sa dnes moze v ziguliku pochvalit, ze otvori prednu kapotu a vymeni predne brzdove dosticky bez zdvihaku a demontaze kolies? Neskorsie kusy islo s kvalitou prudko dole - praskali rumunske rozvodove remene (po cca 7-8000km), odchadzali vackove hriadele, prevodovky boli vyrabane komlet v Rumunsku a kvilili podobne ako piaty kvalt na zigulikoch.....
Roman
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
3enite, doporučuji přečíst si tohle téma: http://forum.ladaklub.com///viewtopic.php?f=58&t=13329 Sice jej zakladatel "trošku" vyraboval, ale princip jistě pochopíš, neboť tehdy řešil dosti podobnou záležitost jako Ty, což jasně vyplývá z odpovědí. Z nich bych zdůraznil tuto: http://forum.ladaklub.com///viewtopic.p ... 64#p273764
Jenom doufám, že se opět nenaplní tradiční schéma podobných dotazů na tomhle fóru, kdy se po počáteční smršti otázek a zahájení řešení milionu věcí, diskutující vůbec nedozví, jaký byl vlastně konkrétní výsledek debatního snažení.
Jenom doufám, že se opět nenaplní tradiční schéma podobných dotazů na tomhle fóru, kdy se po počáteční smršti otázek a zahájení řešení milionu věcí, diskutující vůbec nedozví, jaký byl vlastně konkrétní výsledek debatního snažení.
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Díky za post,
odteď mlčím a čekám až mi to přistane před barákem abych mohl poreferovat
odteď mlčím a čekám až mi to přistane před barákem abych mohl poreferovat
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Co já tak vím, tak dost lidí, které znám a kteří oživovali dlouho stojící auto, měli všichni stejný problém - Přirostlou spojku.
Mimochodem, víte proč má Olcit tak velké čelní sklo?
Mimochodem, víte proč má Olcit tak velké čelní sklo?
- Laďuša
- Příspěvky: 12131
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Přirostlá spojka problém ani neni - nacpeš tam kvalt, sešlápneš pedál a hurá otočit startérem Trochu to trhne a po problému.
A to sklo - má Oltcit jeden stěrač?
A to sklo - má Oltcit jeden stěrač?
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Laďuša píše:...A to sklo - má Oltcit jeden stěrač?
Aby bylo dobře vidět toho vola, co si ho koupilMarťas píše:Mimochodem, víte proč má Olcit tak velké čelní sklo?
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Znal jsem jednoho borce, co si to koupil. Bylo to zánovní a stavem jako nové. Dal za to tehdy opravdu dost peněz.
Přijel s tím domů a vezl to do garáže. Tam stáli chlapi z okolních garáží a jali se to okukovat - tehdy to ještě nebylo moc známé. A že to má jedenáctku motor - slabý, to nepojede a bude žrát a kdesicosi. A ty příšerný "páčky" pod volantem - no hnus a bude to poruchový...... A vzduchem chlazený motor - to je nanic, to nic nevydrží........
Milý novopečený majitel to chvíli trpělivě snášel, pak ovšem vycáknul a se slovy "já vám ukážu, vy blbci škodovácký" nám začal předvádět rozličné akrobatické kreace. Mimo jiné jej napadlo i smykem otočit auto přes ruční brzdu.
Jaké bylo jeho (a přiznávám - i naše) velké překvapení, když auto mezi garážemi rozjel asi na šedesát, škubl volantem a zatáhl ruční brzdu a auto se mu přes čumák otočilo třikrát přes střechu............?
Ze zcela zdemolovaného Oltcitu jsme milého novopečeného majitele rumunského šrotu vyprostili a až poté jsme zjistili, že milý Oltcit má ruční brzdu na přední nápravu .
Dobře investovaných 45 tisíc (v roce 1984 podotýkám).
Přijel s tím domů a vezl to do garáže. Tam stáli chlapi z okolních garáží a jali se to okukovat - tehdy to ještě nebylo moc známé. A že to má jedenáctku motor - slabý, to nepojede a bude žrát a kdesicosi. A ty příšerný "páčky" pod volantem - no hnus a bude to poruchový...... A vzduchem chlazený motor - to je nanic, to nic nevydrží........
Milý novopečený majitel to chvíli trpělivě snášel, pak ovšem vycáknul a se slovy "já vám ukážu, vy blbci škodovácký" nám začal předvádět rozličné akrobatické kreace. Mimo jiné jej napadlo i smykem otočit auto přes ruční brzdu.
Jaké bylo jeho (a přiznávám - i naše) velké překvapení, když auto mezi garážemi rozjel asi na šedesát, škubl volantem a zatáhl ruční brzdu a auto se mu přes čumák otočilo třikrát přes střechu............?
Ze zcela zdemolovaného Oltcitu jsme milého novopečeného majitele rumunského šrotu vyprostili a až poté jsme zjistili, že milý Oltcit má ruční brzdu na přední nápravu .
Dobře investovaných 45 tisíc (v roce 1984 podotýkám).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Presne tak, ma rucku na predne kola a zvlast brzdove dosticky na rucku a na normalne brzdenie.
Ale k tomu ozivovaniu - spomenul som si, ze som daval do chodu jedneho z novsich exemplarov, ktory stal asi dva roky. Problem bol v karburatore. Musel som spravit komletnu rozborku a vycistenie. A teda to co v nom bolo som este nezazil. Karbec bol do polovicky kompletne ucpany bielym sajrajtom - plavakova komora, vsetky kanaly, priestor pod membranou akceleracnej pumpicky.... Vyzeralo to ako keby benzin reagoval s materialom karburatora. (ak niekto videl co robi luh s hlinikom, tak vyzeralo to podobne) Aj po vycisteni ostalo vnutro vyzrate - drsne. Auto som spojazdnil, jeho dalsiu historiu nepoznam. Ale v tom Oltcite, o ktory som sa "pravidelne" staral bol karbec znutra krasne leskly, ziadne stopy po nejakych chemickych reakciach. To ma len utvrdzuje v tom, co som pisal na zaciatku - prve kusy boli na tom s kvalitou lepsie.
3enit ak by si sa do toho Oltcita pustil, myslim, ze by som nasiel nejaku literaturu - nejaku knihu o Oltcite, nejake vystrizky z casopisov ohladom nastavovania karburatora a nejaku nekompletnu, nekvalitnu kopiu servisneho manualu...
Ale k tomu ozivovaniu - spomenul som si, ze som daval do chodu jedneho z novsich exemplarov, ktory stal asi dva roky. Problem bol v karburatore. Musel som spravit komletnu rozborku a vycistenie. A teda to co v nom bolo som este nezazil. Karbec bol do polovicky kompletne ucpany bielym sajrajtom - plavakova komora, vsetky kanaly, priestor pod membranou akceleracnej pumpicky.... Vyzeralo to ako keby benzin reagoval s materialom karburatora. (ak niekto videl co robi luh s hlinikom, tak vyzeralo to podobne) Aj po vycisteni ostalo vnutro vyzrate - drsne. Auto som spojazdnil, jeho dalsiu historiu nepoznam. Ale v tom Oltcite, o ktory som sa "pravidelne" staral bol karbec znutra krasne leskly, ziadne stopy po nejakych chemickych reakciach. To ma len utvrdzuje v tom, co som pisal na zaciatku - prve kusy boli na tom s kvalitou lepsie.
3enit ak by si sa do toho Oltcita pustil, myslim, ze by som nasiel nejaku literaturu - nejaku knihu o Oltcite, nejake vystrizky z casopisov ohladom nastavovania karburatora a nejaku nekompletnu, nekvalitnu kopiu servisneho manualu...
Roman
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Tak tedy píši, už mi stojí před barákem
Motor jde protočit klikou uplně v pohodě, když startuju občas vydá zvuk že i zapálí Takže vypálit a očistit oceláčem svíčky, a vyčistit karbec, pak doufám že naskočí
Brzdovka v tom je, ale pedál prošlápnu až na podlahu a brždění se nekoná, z toho teda moc radost nemám.
Tady fotka z včerejšího večera: http://img39.imageshack.us/img39/1624/olin1.jpg
Na tachometru najeto 11073 km a stk propadla 3 měsíc v roce 2000
Motor jde protočit klikou uplně v pohodě, když startuju občas vydá zvuk že i zapálí Takže vypálit a očistit oceláčem svíčky, a vyčistit karbec, pak doufám že naskočí
Brzdovka v tom je, ale pedál prošlápnu až na podlahu a brždění se nekoná, z toho teda moc radost nemám.
Tady fotka z včerejšího večera: http://img39.imageshack.us/img39/1624/olin1.jpg
Na tachometru najeto 11073 km a stk propadla 3 měsíc v roce 2000
OLTCIT CLUB 11R
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
LADA KALINA CROSS
Boxer inside
- Crocodile
- Příspěvky: 3538
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oltcit - odvézt/neodvézt
Když tak na to koukám, neni tak ošklivý až na to schovaný zadní kolo, jako u všech francouzů té doby. Kam se otvírá kapota?
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada