Zdravim vsetkych co prezili zimu, je cas obnovit tuto temu. Po nejakych technickych problemoch s elektrikou, zvarackou, ale hlavne mojou lenivostou sa dvere garaze opat otvorili.
Ze to ale bola dlha zima.
Co je nove? Aspon nieco, cez zimu sa podarilo komplet zrepasovat blok motora, starter, alternator, spojku a vodnu pumpu.
Komplet, tym myslim komplet, t.j. do srubky, kontrola, vymena opotrebovaneho. Znacne mnozstvo dielov, hlavne lozisk, tesneni, kruzkov ... sme mali z nasyslenych CCCP zasob, takze radost, verim im nejako viac ako dnesnej produkcii.
Na bloku sa menili ojnicne loziska, rozvody, piestne kruzky, komplet vsetky tesnenia, loziska klukovky + cele sa to vycistilo az vylestilo, dosadacie plochy prebrusili. Vsetky kontrolne rozmery boli v norme, opravny vybrus nebol potrebny.
Pracu realizoval jeden pan z okruhu znamych, ktory sa tomu venuje cely zivot, velmi sikovny clovek. Bola radost ho sledovat, akurat co sme mu do dielne znasali vsetko potrebne ako lastovicky
Bohuzial vela fotiek sa nedochovalo, aby som sa mohol aj nazorne podelit o velku radost, ktoru z toho mame. Viac foto snad urobim pri preberani motora.
Hlava je este na prebruse, okrem zrovnania sa budu riesit sedla ventilov, mozno aj ventily samotne no a simeringy, vahadla aj vacka su v pohode.
Ja som zacal pozvona opat zvarat, ale som z toho taky volajaky rozpacity, neviem ci je nieco so zvarackou, alebo to neviem nastavit, ale pri tupych zvaroch ich robim bud "studene" a neprevarujem tak ako by sa patrilo, alebo naopak robim diery a prepalujem. Budem sa s tym musiet este pohrat.