Pár problémov s Nivou
Moderátor: Moderátoři
Pár problémov s Nivou
Zdravím.
Potreboval by som pomoc. Dostal som v práci jazdenú Nivu 21214 r 98, 1,7i. Lenže má pár múch. Stále svieti kontrolka motora. S diagnostikou niekde v servise bude problém - financie. Chcel som si vyblikať závady podľa návodu na fóre, ale v zásuvke na diagnostiku chýba B pin a tak neviem čo ďalej.
Ďalej motor nevládze ťahať do kopca, po rovine je to ešte ako tak a keď sa zohreje, tak pri preraďovaní zhasne motor. Za jazdy mi vyskakuje štvrtý rýchlostný stupeň a nejde zaradiť redukcia. Neviete mi poradiť čo treba pozrieť keď od rýchlosti cca 45 km/h do 80 km/h trasie celým autom? Pneu sú nové, vyvážené, ale protektory .
Mám dojem že sa ma chcú zbaviť
Za jazdy nejde plynový pedál plynule, aj keď ho stláčam pomaly nepridáva, zrazu autom šklbne a ide. Už som premazal lanko aj pedál a nič.
Len pre zaujímavosť - neviete niekto čo je toto?
Potreboval by som pomoc. Dostal som v práci jazdenú Nivu 21214 r 98, 1,7i. Lenže má pár múch. Stále svieti kontrolka motora. S diagnostikou niekde v servise bude problém - financie. Chcel som si vyblikať závady podľa návodu na fóre, ale v zásuvke na diagnostiku chýba B pin a tak neviem čo ďalej.
Ďalej motor nevládze ťahať do kopca, po rovine je to ešte ako tak a keď sa zohreje, tak pri preraďovaní zhasne motor. Za jazdy mi vyskakuje štvrtý rýchlostný stupeň a nejde zaradiť redukcia. Neviete mi poradiť čo treba pozrieť keď od rýchlosti cca 45 km/h do 80 km/h trasie celým autom? Pneu sú nové, vyvážené, ale protektory .
Mám dojem že sa ma chcú zbaviť
Za jazdy nejde plynový pedál plynule, aj keď ho stláčam pomaly nepridáva, zrazu autom šklbne a ide. Už som premazal lanko aj pedál a nič.
Len pre zaujímavosť - neviete niekto čo je toto?
Naposledy upravil(a) rewoid dne pon říj 18, 2010 10:03, celkem upraveno 1 x.
Víme Snímač podtlaku v sacím potrubí . Pro ŘJ docela potřebná informace .rewoid píše:Len pre zaujímavosť - neviete niekto čo je toto?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Některé projevy auta, které uvádíš (vibrace, lenost, špatné dávkování plynu) jsou pro nivu typické, takže jde o to, jak jsou závady výrazné ve srovnání s jinou nivou. Promazání lanka je správné, jen je potřeba lanko odpojit a nechat stéci olej až dolů. Ani pak to nebude jako u jiného moderního auta. S kontrolkou můžeš začít tak, že na chvíli odpojíš a zase připojíš svorku záporného pólu baterie. Je možné, že se kontrolka již nerozsvítí. Ty tvé fotečky jsou moc malé, ale vkládám fotku mého konektoru pro porovnání. Redukce se musí řadit při stojícím autě. Pokud s pákou nejde hnout, zkusil bych kousek popojet a pokus opakovat, je možné, že při jiné vzájemné poloze ozubených kol to půjde. No a pokud neznáš historii toho auta, pak to bude chtít prolézt celé auto, zkontrolovat/vyměnit oleje, filtry v motoru, převodovce, přídavné převodovce, diferenciálech. Pokud kupř. oleje z převodovek vytekly a není tam nic, pak se může stát, že najednou nejde něco zařadit, nebo něco vyskočí. Je možné, že se někdo k tvé nivě choval jako k pracovnímu autu, které vydrží všechno a když ne, tak je to jedno a podle toho to s ní vypadá.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Baterku som už mal odpojenú a kontrolka svieti stále. Redukcia nejde zaradiť vôbec - nedosadne, ani posúvanie autom nepomohlo. Oleje a filtre sú všetky vymenené. Áno chovali sa k nemu hrozne. Prevodka riadenia je už vymenená, aj nejaké tyčky na náprave, takisto aj nejaké polámané hriadele v prevodovke a ihličkové ložiská. Predtým som jazdil niekoľko rokov na UAZ-e 469 Bi a to sa nedá porovnať. Ten jazdil ako hodinky, nič nezadrhávalo, neklepalo, bral sa za plynom ako divý. Darmo 2,5l
Až teraz som si všimol- nie je tá zásuvka náhodou otočená naopak? Čiže A a B by mali byť vpravo hore?
Kontrolka motora bez diagnostiky bude oriesok, na mojej 1.7 sa to raz a navzdy este u predchodcu vyriesilo vyhodenim icka do p..i a doplnenim klasickeho karburatora, a som rad. Asi to bude suvisiet aj so znizenym vykonom pri zatazeni a s dierou v plyne. Ako je to na studenom motore, vtedy taha dobre? Volnobeh drzi? Daj foto sviecky - elektrody. Casto byva na vine lambdasonda, krokovy motor v systeme volnobehu, alebo nejaky falosny vzduch.
Trasenie auta - skontroluj geometriu, volu v krizoch kardanov, diferaky..
Trasenie auta - skontroluj geometriu, volu v krizoch kardanov, diferaky..
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Podívej se do vedlejšího oddílu (Niva / elektrická soustava / neznámá součástka - čidlo ). Tam najdeš odpověď na svou otázku. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Nevím tedy, zda je v tom samém místě jako u kombíka, ale asi ano. Je našroubováno zespodu do filtrboxu. A vyčistit se dá. Nesmí se to ale dělat ocelovým kartáčem a technickým benzínem. Někde tu na foru byl návod na čištění, ale nevzpomenu si kde. A byla to jen 5% směs nějakýho alkoholu s vodou ... ale opravdu si nevzpomenu. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dobrý den pánové, případně dámy. I já jsem jeden z těch postižených, který si koupil jednu ojetou Nivičku. Jen malý problém - po zahřátí motoru mi svítí kontrolka check engine. Kde by mohla být chyba? Než s tím tedy budu nucet odjet do nějakého servisu na diagnostiku, což jak jsem se tu už dočetl by problém mohl být. Za případnou odpověď předem díky.
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Někde tu je postup jak v domácích podmínkách vyblikat chybové kódy a jejich tabulka.Slimm píše:Dobrý den pánové, případně dámy. I já jsem jeden z těch postižených, který si koupil jednu ojetou Nivičku. Jen malý problém - po zahřátí motoru mi svítí kontrolka check engine. Kde by mohla být chyba? Než s tím tedy budu nucet odjet do nějakého servisu na diagnostiku, což jak jsem se tu už dočetl by problém mohl být. Za případnou odpověď předem díky.
VAZ 1117
Postup vyblikání závad
Tabulka závad
Povídání o diagnostice zde
anebo ještě tady.
A nakonec ještě přímo o Nivě
Všechno tady máme. Když použiješ funkci "HLEDAT", tak to budeš mít i rychlejší.
Tabulka závad
Povídání o diagnostice zde
anebo ještě tady.
A nakonec ještě přímo o Nivě
Všechno tady máme. Když použiješ funkci "HLEDAT", tak to budeš mít i rychlejší.