Niva-nedobiji.
Moderátor: Moderátoři
Já mám rok 1996 1,7ičko, a jak píšeš, v přístrojovém štítu mám místo žárovky malý tišták s ledkou... měl sem podobný problém jako Ty ale spravil to jiný altík nakonec, vyzkoušel sem tam ale 3 altíky... někde tu o tom je téma... vyplivlo mi to ve Švýcarsku, tak sem si musel poradit s kamarádkou a lidma tady z fora sám...
No celé to začalo tím, že přestali jít stěrače. Vyměnil se motorek a když se stěrače zapli, jezdili po skle jako ponocní s tím že jsem musel kolikrát zastavit a pomáhat jim. Jednou to trvalo dlouho a navždy se rozsvítila Ledka - nedobíjí.
Od té oby problém. Mám 2 alternátory, z toho jeden už je bastl s přidaným dílem nějaké formy relátka přímo na altiku a druhý je ten původní, ale oba se chovají stejně - nedobíjí.
Sašo, myslím že kdybych to rozdělal nemyslím si že by bylo v mých silách to dát zase zpátky
Luďku poslal jsem ti soukormou zprávu a musím ti říct mám tam diodu
jackfree, nepamatuješ si kde byla ta diskuze?
Děkuji
Od té oby problém. Mám 2 alternátory, z toho jeden už je bastl s přidaným dílem nějaké formy relátka přímo na altiku a druhý je ten původní, ale oba se chovají stejně - nedobíjí.
Sašo, myslím že kdybych to rozdělal nemyslím si že by bylo v mých silách to dát zase zpátky
Luďku poslal jsem ti soukormou zprávu a musím ti říct mám tam diodu
jackfree, nepamatuješ si kde byla ta diskuze?
Děkuji
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Vem kus drátou připoj ho k 2 nebo 4 watové žárovce , jeden konec dej na + pól baterije a druhý do altíku tam ze kterého vytáhneš ten konektor s tenkým drátem (je tam jediný) . Žárovka musí začít svítit (i s vyplým klíčkem) . Pak nastartuj a změř dobíjení (žárovka musí zhasnout) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Taky bych poprosil o radu - u Nivy se měnilo bezkontaktní zapalování z důvodu poruchy na klasické kontaktové. Protože jsem to nikde nenašel, chtěl bych se zeptat, jak mají být zapojené kabely k indukční cívce. Jsou tam dva hnědé kabely, jeden zelený a + kabel z rozdělovače. V elektroinstalaci se někdo pěkně vyřádil. Kam se mají připojit kabely, do kterých jde proud po zapnutí zapalování? A jak poznám + a - pól indukční cívky, když je tam značení pouze 21 a 22? Ve schématech se tato čísla nikde neobjevují.
Díky za radu.
Díky za radu.
Tak menší číslo na cívce bude - pól (většinou bývá značen jako 1 a + pól jako 15) Ty hnědý připoj na + pól a ten zelenej připoj spolu s kabelem od rozdělovače na - pól. (snad, pokud by nefungoval otáčkoměr, nebo by to nechytalo, tak napoj ten zelenej k hnědejm.)
Ovšem jistej si tím vůbec nejsem, to chce vidět. Každopádně tam, kde je po zapnutí klíčku +, musí na + pól cívky(větší číslo) a ten z rozdělovače musí na - pól cívky.
Ovšem jistej si tím vůbec nejsem, to chce vidět. Každopádně tam, kde je po zapnutí klíčku +, musí na + pól cívky(větší číslo) a ten z rozdělovače musí na - pól cívky.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Pokud tam bylo bezkontaktní "lada" zapalování bude nutno vyměnit nejen rozdělovač za "starý", ale i cívku neb ta "bezkontakní" má velice nízký odpor primáru a kladívko by se ti utavilo. Zapojení pak proveď dle Tůmy, stará cívka bude mít jistě popisky. Jinak kontakty na cívce rozeznáš ohmetrem, +12 V připojíš na šroubek odkud měříš jak odpor primáru (šroubek - šroubek) u klasické cca. 4 Ohmy, u bezkontaktní cca. 0,5 Ohmu. Tak i odpor sekundáru (šroubek - díra vn kabelu) odpor cca. 4000 Ohmů. Nalistuj si zapalování v Tůmovi, je to tam tuším nakresleno.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Niva-nedobiji.
Poridil jsem nivu a dneska mi to prestalo dobijet,kdyz rozsvitim svetla tak sviti kontrolka vic,kdyz je vypnu sviti min.zkusim to jestezmerit voltmetrem kolik to dava.
Neni tam nejaka porucha na kterou nivy trpi treba?
Diky
Neni tam nejaka porucha na kterou nivy trpi treba?
Diky
Změř napětí na baterii při běžícím motoru. Mělo by tam být cca 13,8V. Pokud naměříš třeba 11,9V, pak to nedobíjí vůbec a platí to, co ti radí vintera, tedy přerušený spoj od alternátoru k baterii, řemen, alternátor, regulátor napětí.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Pokud ti to měří dobře, pak 15,2V se mi zdá moc, ikdyž ne o tolik, čekal bych maximálně 14,4V. Se zapnutými světly a při běžícím motoru je 12,5V málo. Je jasné, že se zapnutými světly to nedobíjí. Tipnul bych si na vadný regulátor napětí. Jeho součástí by měly být i uhlíky. Zkus ještě změřit baterii po ustálení (třeba ráno) s vypnutým motorem a vším ostatním, měla by mít 12,7V. Po zapnutí světel může hodnota poklesnout na cca 12V. Po nastartování by napětí mělo být v rozmezí 13,8 až 14,4V, a to i při zapnutých světlech. Pak to dobíjí.
Naposledy upravil(a) veliz dne stř říj 06, 2010 21:58, celkem upraveno 1 x.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);