Niva-nedobiji.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
jackfree
Příspěvky: 126
Registrován: pon pro 01, 2008 02:29
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od jackfree »

Já mám rok 1996 1,7ičko, a jak píšeš, v přístrojovém štítu mám místo žárovky malý tišták s ledkou... měl sem podobný problém jako Ty ale spravil to jiný altík nakonec, vyzkoušel sem tam ale 3 altíky... někde tu o tom je téma... vyplivlo mi to ve Švýcarsku, tak sem si musel poradit s kamarádkou a lidma tady z fora sám...
marango

Příspěvek od marango »

No celé to začalo tím, že přestali jít stěrače. Vyměnil se motorek a když se stěrače zapli, jezdili po skle jako ponocní s tím že jsem musel kolikrát zastavit a pomáhat jim. Jednou to trvalo dlouho a navždy se rozsvítila Ledka - nedobíjí.

Od té oby problém. Mám 2 alternátory, z toho jeden už je bastl s přidaným dílem nějaké formy relátka přímo na altiku a druhý je ten původní, ale oba se chovají stejně - nedobíjí.

Sašo, myslím že kdybych to rozdělal nemyslím si že by bylo v mých silách to dát zase zpátky

Luďku poslal jsem ti soukormou zprávu a musím ti říct mám tam diodu

jackfree, nepamatuješ si kde byla ta diskuze?

Děkuji
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

Sz jsem četl. Mohli bychom zkusit přehodit přístrojovku z mé nivy, tím by se zjistilo, jestli je závada v obvodu diody nebo někde jinde. Jestli chceš, tak se někdy stav, bydlím na Olomoucké 132, naproti autoservisu Bosch Stárek.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Vem kus drátou připoj ho k 2 nebo 4 watové žárovce , jeden konec dej na + pól baterije a druhý do altíku tam ze kterého vytáhneš ten konektor s tenkým drátem (je tam jediný) . Žárovka musí začít svítit (i s vyplým klíčkem) . Pak nastartuj a změř dobíjení (žárovka musí zhasnout) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Taky bych poprosil o radu - u Nivy se měnilo bezkontaktní zapalování z důvodu poruchy na klasické kontaktové. Protože jsem to nikde nenašel, chtěl bych se zeptat, jak mají být zapojené kabely k indukční cívce. Jsou tam dva hnědé kabely, jeden zelený a + kabel z rozdělovače. V elektroinstalaci se někdo pěkně vyřádil. Kam se mají připojit kabely, do kterých jde proud po zapnutí zapalování? A jak poznám + a - pól indukční cívky, když je tam značení pouze 21 a 22? Ve schématech se tato čísla nikde neobjevují. :roll:
Díky za radu.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Tak menší číslo na cívce bude - pól (většinou bývá značen jako 1 a + pól jako 15) Ty hnědý připoj na + pól a ten zelenej připoj spolu s kabelem od rozdělovače na - pól. (snad, pokud by nefungoval otáčkoměr, nebo by to nechytalo, tak napoj ten zelenej k hnědejm.)

Ovšem jistej si tím vůbec nejsem, to chce vidět. Každopádně tam, kde je po zapnutí klíčku +, musí na + pól cívky(větší číslo) a ten z rozdělovače musí na - pól cívky.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Pokud tam bylo bezkontaktní "lada" zapalování bude nutno vyměnit nejen rozdělovač za "starý", ale i cívku neb ta "bezkontakní" má velice nízký odpor primáru a kladívko by se ti utavilo. Zapojení pak proveď dle Tůmy, stará cívka bude mít jistě popisky. Jinak kontakty na cívce rozeznáš ohmetrem, +12 V připojíš na šroubek odkud měříš jak odpor primáru (šroubek - šroubek) u klasické cca. 4 Ohmy, u bezkontaktní cca. 0,5 Ohmu. Tak i odpor sekundáru (šroubek - díra vn kabelu) odpor cca. 4000 Ohmů. Nalistuj si zapalování v Tůmovi, je to tam tuším nakresleno.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
mergl
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 05, 2010 21:31
Bydliště: LN
Kontaktovat uživatele:

Niva-nedobiji.

Příspěvek od mergl »

Poridil jsem nivu a dneska mi to prestalo dobijet,kdyz rozsvitim svetla tak sviti kontrolka vic,kdyz je vypnu sviti min.zkusim to jestezmerit voltmetrem kolik to dava.
Neni tam nejaka porucha na kterou nivy trpi treba?
Diky :idea:
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

zkoukni řemen, pak všechny kabelové spoje u baterky, alternátoru, jestli nejsou volné, nebo zoxidované. Můžou být opotřebený uhlíky v alternátoru nebo vadný regulátor nabíjení u alternátoru. Stejné závady jako u každého jiného auta. A co dělá ručička voltmetru v palubovce?
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

Změř napětí na baterii při běžícím motoru. Mělo by tam být cca 13,8V. Pokud naměříš třeba 11,9V, pak to nedobíjí vůbec a platí to, co ti radí vintera, tedy přerušený spoj od alternátoru k baterii, řemen, alternátor, regulátor napětí.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
mergl
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 05, 2010 21:31
Bydliště: LN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mergl »

Diky vsem
tak jsem to meril na bat je 15,2V bez svetel se zapnutymi svetly 12,5V.
tzn.ze pravdepodobne dobiji akorat sviti kontrolka.
pozn.:voltmetr na palubce nemam.
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

Pokud ti to měří dobře, pak 15,2V se mi zdá moc, ikdyž ne o tolik, čekal bych maximálně 14,4V. Se zapnutými světly a při běžícím motoru je 12,5V málo. Je jasné, že se zapnutými světly to nedobíjí. Tipnul bych si na vadný regulátor napětí. Jeho součástí by měly být i uhlíky. Zkus ještě změřit baterii po ustálení (třeba ráno) s vypnutým motorem a vším ostatním, měla by mít 12,7V. Po zapnutí světel může hodnota poklesnout na cca 12V. Po nastartování by napětí mělo být v rozmezí 13,8 až 14,4V, a to i při zapnutých světlech. Pak to dobíjí.
Naposledy upravil(a) veliz dne stř říj 06, 2010 21:58, celkem upraveno 1 x.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
mergl
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 05, 2010 21:31
Bydliště: LN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mergl »

ten co je uvnitr na blatniku(bosch tusim)?
da se nejak postelovat nebo dat novy?
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

Pokud myslíš uvnitř u řidiče na podběhu, tak to je řídicí jednotka motoru Bosch. Regulátor by měl být přímo na alternátoru v motorovém prostoru. Pokud je vadný, musí se vyměnit.
Přílohy
alternator.JPG
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
mergl
Příspěvky: 45
Registrován: úte říj 05, 2010 21:31
Bydliště: LN
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mergl »

myslim u motoru krabicku,je to rok 89 ale ridici jednotku to ma pro karbec(asi je to axtec)
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“