Niva-nedobiji.
Moderátor: Moderátoři
Niva 1,7 r.v. 96 dobíjení
Prosím o radu, před týdnem jsem hýbal s alternátorem a začala mi svítit kontrolka dobíjení, no pohl jsem konektorem u alternátoru a přestala svítit,. samodřejmě jsem konektory očistil , ale pořád to blbne chtěl bych se zeptat hlavně kam vede od alternátoru drát na buzení a kde hledat další svorku. Dík Pepa
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Někde jsem maloval principielní schema dobíjení pro 21073i (což je totéž jako 21213i). Někde to pohledám - pak Ti bude jasno, kde hledat. L.
Edit: zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=138&start=30
Edit: zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=138&start=30
JmJ mi zvětšoval schéma zapojení je to v sekci EL.Kontrolka dobíjení.
v podstatě je tam buzení přes kontrolku,takže hl.přívod od baterie značený(30 ,popř +).je jasný, pak je tam ještě tenký káblík s konektorem jako buzení a ten je zapojen na relé alt.,Když zapneš klíček a tento konektor dáš na kostru(-)tak by se ti měla rozsvítit kontrolka dobíjení,pokud tomu tak bude hledej chybu v alt. pokud ne a na konektoru nenaměříš 12v je chyba někde v napájení-buzení.
A ted jednoduše: po zapnutí klíčku musí být na všech přívodech k alt 12v.
v podstatě je tam buzení přes kontrolku,takže hl.přívod od baterie značený(30 ,popř +).je jasný, pak je tam ještě tenký káblík s konektorem jako buzení a ten je zapojen na relé alt.,Když zapneš klíček a tento konektor dáš na kostru(-)tak by se ti měla rozsvítit kontrolka dobíjení,pokud tomu tak bude hledej chybu v alt. pokud ne a na konektoru nenaměříš 12v je chyba někde v napájení-buzení.
A ted jednoduše: po zapnutí klíčku musí být na všech přívodech k alt 12v.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Upřesnil bych to takto:FOMA píše:A ted jednoduše: po zapnutí klíčku musí být na všech přívodech k alt 12v.
Na "živým" šroubku M6 bude +12 V stále, na konektoru se objeví napětí po zapnutí klíčku. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Zkontroluj utažení šroubku co drží regulátor s uhlíkama na alternátoru, a ukostření motoru ke karoserii. pPokud se to nezlepší tak vyměň celý regulátor s uhlíkama za jiný a uvidíš jestli to bylo tím. Napětí při chodu motoru by mělo být mezi 13,9 - 14,4 V.
Mně dobíjí při volnoběhu 14,2 V a při zaplých světlech na volnoběhu 13,9 V. Při zvýšených otáčkách se drží na 14,2 V.
Mně dobíjí při volnoběhu 14,2 V a při zaplých světlech na volnoběhu 13,9 V. Při zvýšených otáčkách se drží na 14,2 V.
VAZ 1117
Mně to dělalo to samé a opravdu to dělaly uhlíky po vměně OK . Vyměň jen uhlíky pasují z altíku Favorit a dají se samostatně koupit skoro v každém krámu v LTM 15kč/kus . Musí se jen připájet .chmelař píše:Můžou to dělat uhlíky?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dobíjení 1.7 - prosím o radu
Můžete mě někdo polopatě vysvětlit, jak funguje dobíjení u Nivy? Už jsem ji měl u 2 elektrikářů a všichni nechápou.
Když zapnu klíček, kontrolka - LED dioda se nerozvítí, nastartuji jedu zapnu světla stěrače, kontrolka se rośvítí a do půl hodiny je baterka vybitá. Už jsem tam dal i jiný altik a pořád to stejné.
Navíc mám takový pocit, že na baterce je pořád jen 12V
II. aletrnátor byl
VAZ combi 1,7i 1997
Já mám VAZ 21214 z roku 1996 1,7i
Prosím nemáte někdo sedadlo spolujezdce?
Když zapnu klíček, kontrolka - LED dioda se nerozvítí, nastartuji jedu zapnu světla stěrače, kontrolka se rośvítí a do půl hodiny je baterka vybitá. Už jsem tam dal i jiný altik a pořád to stejné.
Navíc mám takový pocit, že na baterce je pořád jen 12V
II. aletrnátor byl
VAZ combi 1,7i 1997
Já mám VAZ 21214 z roku 1996 1,7i
Prosím nemáte někdo sedadlo spolujezdce?
Pokud je tam místo žárovky LED dioda , musí tam být ještě nějaký odpor nahrazující žárovku a mohl odejít , mám dojem že je v přístrojovém štítu na plošáku . 1.7 altík jí (žárovku) potřebuje na předbuzení .
Mám dojem že se to tu již někdy řešilo . Luděk Ondrůch bude vědět .
Jde ti na tu LED klíčkové + ?
Mám dojem že se to tu již někdy řešilo . Luděk Ondrůch bude vědět .
Jde ti na tu LED klíčkové + ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele: