Petr HC píše:[quote"Petr HC"] Obávám se že pomůže - vypálit spínací skříňku.
Beru zpět - všechno je jinak. S hrůzou jsem zjistil, že spinač/zasouvač pastorku se spíná "naostro" přes spánací skříňku. Nevím tedy jaké relé Čahoun přemostil. U své 2112 jsem odpojil červený vodič (50) a nic necvakalo a napětí při klíčku v poloze startování se na něm objevilo. Potvrdil jsem si to i na ruském schematu na stránce
http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html , kde je popsána rozborka/sborka starteru. Dělá to na mne dojem, že elektromagnet na starteru má pomocné vinutí - viz obr. ,které zajistí minimální počáteční proud a posléze sepne silové vinutí, které způsobí zasunutí pastorku. Podle obr. to ale moc logicky nevypadá. Až budu mít více času, zkusím změřit "záběrový" proud tekoucí spínací skříňkou, ale to bez osciloskopu nebo odpojení hl. vinutí starteru nebude možné .[/quote]
No tak to pokud by byla pravda tak je to pro mě zděšení
a divím se že takový proud a hlavně tak dlouho by řada 110 vydržela
,takhle natvrdo co vím z praxe a pamatuju si měla snad naposledy Škoda 445 Octavia z 60tých let