lada 110 1,5 16v 2000

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
miro263
Příspěvky: 421
Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
Bydliště: Horehronie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od miro263 »

FOMA píše:nebo v kontaktu
Toto si uz skusal???

Taky kontakt na akumulatore dokaze divy. Na Felicii som mal podobny problem.

Zapol som zapalovanie, vsetko sa rozsvietilo a ale ked som otocil na startovanie, tak nic. Iba osvetlenie budikov prebliklo....
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

no myslím,že je to asi tak jak zde říkal želvotron,esi hledá startér pod volantem.... :roll: ......no opravdu by to měl dát odborníkům 8) protože spravovat něco co nevím ani jak vypadá natož jak funguje to je opravdu :Hangman: a bude to i v tomto případě mnohem levnější :wink:
Čahoun
Příspěvky: 75
Registrován: pát led 12, 2007 00:45
Bydliště: Praha 4-Braník

Příspěvek od Čahoun »

Petr HC píše:.....relé starteru jsem bohužel nenašel....
Pánové pozor!!!! Jedno relé starteru je nacpané hned vedle pojistkový skříňky!!! Nevim na co tam je, funkci jsem nepochopil, protože spíná samo sebe, každopádně mě zlobilo. Na kontaktu tohoto relé vznikne zřejmě velký úbytek napětí a silový kontakt na starteru se nespojí, i když cvaká. Relé se nechá vypojit, jezdím už dva roky bez něj, spojí se dva silné dráty co do něj vedou(jsou myslím oba červené), pak závada zmizí. Třeba to pomůže.....??? :?:
Today...tomorrow.....TOGLIATTI!!!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

[quote"Petr HC"] Obávám se že pomůže - vypálit spínací skříňku.:?:[/quote]
Beru zpět - všechno je jinak. S hrůzou jsem zjistil, že spinač/zasouvač pastorku se spíná "naostro" přes spánací skříňku. Nevím tedy jaké relé Čahoun přemostil. U své 2112 jsem odpojil červený vodič (50) a nic necvakalo a napětí při klíčku v poloze startování se na něm objevilo. Potvrdil jsem si to i na ruském schematu na stránce http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html , kde je popsána rozborka/sborka starteru. Dělá to na mne dojem, že elektromagnet na starteru má pomocné vinutí - viz obr. ,které zajistí minimální počáteční proud a posléze sepne silové vinutí, které způsobí zasunutí pastorku. Podle obr. to ale moc logicky nevypadá. Až budu mít více času, zkusím změřit "záběrový" proud tekoucí spínací skříňkou, ale to bez osciloskopu nebo odpojení hl. vinutí starteru nebude možné .
Přílohy
starterzap.jpg
Naposledy upravil(a) Petr HC dne pon lis 02, 2009 13:14, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Příspěvek od Raduz »

Startér jsem náhodou dělal, doporučuji předem pořídit 15 ořech na golu.

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=8718

Je to brnkačka :D :D :D
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Ano , některé vysouvače startérů mají opravdu v sobě dvě vinutí kvůli úspoře proudu . Obyčejně je to zapojeno tak že napřed teče velký proud , aby přitáhl silové kontakty . Poté se uvnitř rozepne kontakt přemosťující část vinutí elektromagnetu a tím pádem klesne proud držící vysouvač . Pokud se tenhle "rozpojovač" poškodí tak obyčejně nemá vysouvač takovou sílu aby přitáhl kontakty a jen slabě cvaká .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

Petr HC píše:[quote"Petr HC"] Obávám se že pomůže - vypálit spínací skříňku.:?:
Beru zpět - všechno je jinak. S hrůzou jsem zjistil, že spinač/zasouvač pastorku se spíná "naostro" přes spánací skříňku. Nevím tedy jaké relé Čahoun přemostil. U své 2112 jsem odpojil červený vodič (50) a nic necvakalo a napětí při klíčku v poloze startování se na něm objevilo. Potvrdil jsem si to i na ruském schematu na stránce http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... stejj.html , kde je popsána rozborka/sborka starteru. Dělá to na mne dojem, že elektromagnet na starteru má pomocné vinutí - viz obr. ,které zajistí minimální počáteční proud a posléze sepne silové vinutí, které způsobí zasunutí pastorku. Podle obr. to ale moc logicky nevypadá. Až budu mít více času, zkusím změřit "záběrový" proud tekoucí spínací skříňkou, ale to bez osciloskopu nebo odpojení hl. vinutí starteru nebude možné .[/quote]

No tak to pokud by byla pravda tak je to pro mě zděšení :shock: a divím se že takový proud a hlavně tak dlouho by řada 110 vydržela :shock: ,takhle natvrdo co vím z praxe a pamatuju si měla snad naposledy Škoda 445 Octavia z 60tých let :o
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

FOMA píše: No tak to pokud by byla pravda tak je to pro mě zděšení :shock: a divím se že takový proud a hlavně tak dlouho by řada 110 vydržela :shock: ,takhle natvrdo co vím z praxe a pamatuju si měla snad naposledy Škoda 445 Octavia z 60tých let :o
Netřeba se děsit, jde o moderní konstrukci starteru jak jsem naznačil a potvrdil Saša.
Zkus se poprat s "bukvami"- poslední tři slova vše potvrzují.
Стартер – четырехполюсный четырехщеточный электродвигатель постоянного тока с возбуждением от постоянных магнитов, с планетарным редуктором, роликовой муфтой свободного хода и двухобмоточным тяговым реле.
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

no,bukvy ještě jakž takž zvládám :) i když některé technické výrazy mi nic(obecně) neříkají,ale to je standartní problém asi všech jazyků :wink: ,nicméně to že cívka spínače má dvě vinutí není žádná novinka,používaly ji i spouštěče škoda(120M a Fav.),ale i tak se divím,že tam to relé není :?
Uživatelský avatar
FOMA
Příspěvky: 2193
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvek od FOMA »

no a ještě bych i dovolil poněkud,,štiplavou,,poznámku,že většina výrobců s reduktorovými spouštěči při takovém obsahu motoru používá akumulátor o kapacitě 45Ah :twisted: ,nicméně 55Ah mě sedí lépe 8) a jsem taková stará škola,takže motory s obsahem 1,5-4,6 mají mít batt.55Ah :)
ursusarctos
Příspěvky: 20
Registrován: čtv črc 30, 2009 09:28
Bydliště: Příbram

Příspěvek od ursusarctos »

olala tady se rozjela pěkná diskuze,kdyby někoho zjímalo,že jsem se díval pod volant kvůli kabelům jestli nejsou poškozené.ke startéru se nemůžu dostat kvůli nosiči vzduchového filtru nerad bych ho urval je na nějakých špuntech či co.Každy se přeci nerozumí motorům,ale být to výtahový motor od transporty tak to je něco jiného.auta hold jen základy.jinak díky za příspěvky
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

ursusarctos píše:být to výtahový motor od transporty tak to je něco jiného.auta hold jen základy
No vida . Startér je také elektromotor . Takže žárovku nebo měřák do ruky a za chvilku je jasno .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

ursusarctos píše:olala tady se rozjela pěkná diskuze,kdyby někoho zjímalo,že jsem se díval pod volant kvůli kabelům jestli nejsou poškozené.ke startéru se nemůžu dostat kvůli nosiči vzduchového filtru nerad bych ho urval je na nějakých špuntech či co.Každy se přeci nerozumí motorům,ale být to výtahový motor od transporty tak to je něco jiného.auta hold jen základy.jinak díky za příspěvky
Ten faston na vodiči k elektromagnetu srarteru se dá vytahnout a nasunout zpět směrem od čerpadla chladiva. Jak demontovat krabici vzduchového filtru bez poškození těch "špuntů" to by mně také zajímalo.
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Petr HC píše:Jak demontovat krabici vzduchového filtru bez poškození těch "špuntů" to by mně také zajímalo
Mormálně ji opatrně vytáhnout a zpátky už se ty špunty dávaj blbě.Chtělo by to si pomoct šroubovákem.Já ty špunty teda neutrhnul při demontáži.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“