alternator

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Jelen píše:Marek89, no to je jedno ukostření, ale motor má být ukostřen kovovým páskem někde v místě prvního válce u sání na kostru k čelu.
:shock: Tak túto kostru ja nemám, asi to nejak napravím :roll:
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

U mojí pětky ani u sedmy nic takového nebylo, lano ze záporného pólu baterky jde na čelo ev. na odpojovač a pak čelo (pětka, dodělávaný). Jako hlavní ukostření je využito lana z kastle na koš převodovky. Což samozřejmě nevylučuje dodatečné ukostření lanem na dlouhý šteft na svodech (včera jsem to realizoval, ale ještě neodzkoušel jestli to něco přineslo). Nicméně dobíjení mi šlapalo i bez toho, ukostření alternátoru přes spodní šroub a šteft v pumpě mi připadá dostačující, ale nemám nic proti dodatečnému pojištění výše zmiňovaným způsobem. Kulatci vyšších tříd (ne 01) mohou mít svá specifika, viděl jsem na nich i pletené svazky ukostřující kapotu apod. jestli to bylo origo nevím.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Koko Loko, právě takovej pletenej svazek je od motoru ke kastli. Je to sichr, kdyby ten drát u převodovky zoxidoval, nebo se přetrhl. Ukostřenou kapotu mám taky 8-)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Sichr to je, ale připadá mi zbytečný, je takový kladný tunning, bych řekl.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Tun(n)ing to neni, je to od výroby. To ukostření haubny už ale přehnaný je...
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Jelen, môžeš to ukostrenie odfotiť ? diky
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Můžu, zejtra, ale nesmim na to zapomenout.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Jelen : ukostreni haubny nie je prehnane, ani nema nic spolocne s dobijanim, vsetky kovove casti karoserie maju byt ukostrene kvoli ruseniu!
Roman
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Koko Loko píše:Sichr to je, ale připadá mi zbytečný, je takový kladný tunning, bych řekl.
a v plno hranatcich ti od vyroby vede z toho ocka na cele drat na steft na svody
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Patrac
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Patrac »

Já to tenkrát vyřešil kabelem z mínusu na jeden šroub startéru. kabel měl tak cca 6mm průměr pletenej a na obou koncích měl očka zaletovaná a zafénovaná smršťovkou.
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Saša píše:Pokud tam napětí bude OK tak "poslechni" Pátrače . Měř proti "tělu" altíku ..
A tady bývá „jádro pudla“ . Na styku dvou různých kovů časem vznikne článek ,silně podporující korozi v tomto místě (Toto je důvod proč se musí mezi Al a Cu vedení vkládat CupAl podložky, které tomuto jevu zamezí). Poněvadž kostra alternátoru je z Al slitiny a napínák je železný vzniká zde velice dobrý izolant Al2O3 (sorry – indexy zde neumím), poněvadž toto místo je vystaveno vlhkosti a někdy bývá i ostřikováno chladící kapalinou ze špatně těsnícího hřídelového kroužku čerpadla . A platí to i pro přechody mezi Cu pletenými ukostřovacími vodiči a místem ukostření. Kontrola je jednoduchá – je-li toto v pořádku , pak mezi kostrou alternátoru a minus pólem aku (za chodu motoru ve zvýšených
otáčkách) nesmíme naměřit více než desítky mV .

P.S. Takže asi nejlepší rada bude ta včerejší od Pátrače - čistit ,čistit a čistit spoje.
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

dnes mi to same od seba zacalo dobijat , ale len pol dna , uz je to zase tak ako predtym,,,

zajtr to idem rozobrat, ked to nepomoze viac to neriesim
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Petr HC píše: Kontrola je jednoduchá – je-li toto v pořádku , pak mezi kostrou alternátoru a minus pólem aku (za chodu motoru ve zvýšených otáčkách) nesmíme naměřit více než desítky mV .
Nameral som max 50mV
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“