Jelen píše:Marek89, no to je jedno ukostření, ale motor má být ukostřen kovovým páskem někde v místě prvního válce u sání na kostru k čelu.


Moderátor: Moderátoři
a v plno hranatcich ti od vyroby vede z toho ocka na cele drat na steft na svodyKoko Loko píše:Sichr to je, ale připadá mi zbytečný, je takový kladný tunning, bych řekl.
A tady bývá „jádro pudla“ . Na styku dvou různých kovů časem vznikne článek ,silně podporující korozi v tomto místě (Toto je důvod proč se musí mezi Al a Cu vedení vkládat CupAl podložky, které tomuto jevu zamezí). Poněvadž kostra alternátoru je z Al slitiny a napínák je železný vzniká zde velice dobrý izolant Al2O3 (sorry – indexy zde neumím), poněvadž toto místo je vystaveno vlhkosti a někdy bývá i ostřikováno chladící kapalinou ze špatně těsnícího hřídelového kroužku čerpadla . A platí to i pro přechody mezi Cu pletenými ukostřovacími vodiči a místem ukostření. Kontrola je jednoduchá – je-li toto v pořádku , pak mezi kostrou alternátoru a minus pólem aku (za chodu motoru ve zvýšenýchSaša píše:Pokud tam napětí bude OK tak "poslechni" Pátrače . Měř proti "tělu" altíku ..
Nameral som max 50mVPetr HC píše: Kontrola je jednoduchá – je-li toto v pořádku , pak mezi kostrou alternátoru a minus pólem aku (za chodu motoru ve zvýšených otáčkách) nesmíme naměřit více než desítky mV .