Výměna kotoučů 2105

Moderátor: Moderátoři

hunt01
Příspěvky: 8
Registrován: ned dub 08, 2007 18:28
Kontaktovat uživatele:

Výměna kotoučů 2105

Příspěvek od hunt01 »

Zdravím, věřím že je tady hodně lidí co tomu rozumí, tak mi někdo prosím řekněte co všechno musím oddělat a jak abych sundal celou brzdu a kotouč a ještě z brzdy tu část s pístkem který tlačí na destičky, našel sem tam nějakej caplík které brání vysunutí ale nevím jak ho dostat ven(šetrně) Dík Martin
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

kotouč demontuješ tak že povolíš dva šrouby připomínající hrot (myslím 12 mm klíč, mě se osvědčili klíče palcové, ktere jsem na to vždy namlátil - zvolil jsem nejbližší menši a kladivo je největší kamarád), potom povolíš dva šrouby držící celej brzdíč (jsou to 17 mm klíč a jsou zezadu brzdiče), chytneš brzdíč a vytáhneš ho z kotouče a někem jsi ho v podběhu pověsíš, nebo položíš... kotouč je dole..

jo a ted mi to docvaklo.. myslíš caplík na prasátku ne??.. aby jsi ho mohl vysunout ten se musí zamáčknout a prase se "šetrně" vymlátí ven.. :P každopádně jestli to před tebou nikdo nikdy nerozdělával, bůh s tebou.. ja když rozebíral brzdiče chtělo to kua ránu kladivem.. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Takže si demontáž rozdělíme na několik části:
1. Přípravné práce
2. Sejmutí třmenu brzdy
3. Sejmutí kotouče
4. Sejmutí pístků z třmenu brzdy

Ad 1. Zakoupíme potřebný materiál. Dle rozsahu opravy se jedná o kotouče, pístky, destičky, závlačky, vlaštovky, tyčky, brzdové hadice příp. i trubice, měděné podložky. Je vhodné všechny spoje nastříkat nějakým sprejem pro snazší povolení.
Před vlastním sejmutím třmene sejmeme zavlačky, vlaštovky, vyjmeme tyčky a destičky

Ad 2. Třmen je upevněn 2 šrouby z vnitřní strany třmenu. Většinou bývají zajištěny ohnutou podložkou. Tyto vyšroubujeme a třmen sejmeme.

Ad 3. Kotouč je upevněn na náboji šteftem, který zároveň slouží jako trn pro kolo. Oba dva štefty vyšroubujeme a následně můžeme sejmout kotouč

Ad 4. Pístky jsou upevněny ke třmenu jednak zasunutím v drážce a jednak tím "caplíkem" Caplík tenkým šroubovákem zasuneme do těla pístku a potom můžeme pístek vysunout. Tolik teorie. Praxe je taková, že "caplík" je tak zrezlý, že pokud se nám ho podaří zasunout, zůstane zasunut a není síla, která by ho vytáhla. Navíc pístky bývají v drážkách zarostlé, takže je musíme vyklepat ven paličkou. Při tom se většinou zničí.

Proto na začátku píšu o přípravných pracech. Pokud máme v úmyslu sundávat pístky - je to většinou nevratná operace. Pokud chci jen vyměnit kotouč, stačí koupit kotouč. Ale když už to jednou mám rozdělané - tak to udělám celé.

Navíc si myslím, že pokud si přečteš příspěvek o brzdách v sekci FAQ - tak to hodně napoví.
S pozdravem L.
hunt01
Příspěvky: 8
Registrován: ned dub 08, 2007 18:28
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hunt01 »

Klaním se před vámi, moc jste mi pomohli, děkuji
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Ještě bych dodal k bodu 4:
Nejlépe se sundávají pístky ve svěráku. Proto vyjmene i dutý šroubek připevňující hadici k pístku a hadici zaslepíme. Hodí se k tomu šroub M8 s maticí, dvěma širšími podložkami a dvěma gumovými podložkami (vytvoříme je např. z duše bicyklu - vystřihneme kolečko a uděláme do něj průbojníkem díru) - předejdeme tím zdlouhavému odvzdušnění celého brzdového systému.
A upřesnění k bodu 1:
Pístky předních brzd - jsou 4 a každý jeden kus je jiný! Levý vnější a vnitřní, pravý vnější a vnitřní. Také je vhodné zakoupit spojovací trubku vnějšího a vnitřního pístku (také jsou rozdílné pro pravou a levou stranu).
L.
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Little Red Riding Hood píše:kotouč demontuješ tak že povolíš dva šrouby připomínající hrot ...myslím 12 mm klíč...
U polského fiata byly tohle jedenáctky (většinou nebývají v žádné sadě). U žigulíka to nevím jistě. Ale Poláci mají klíče jedenáctky obecně rádi, třeba to nepocházelo z původní italské licence :wink:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

u ziga 12. ale dou spatne dolu pokud nebyli dlouho sundavany. casto se sjede sestihran. pak se veme sroubovak a zkusi se to povolit pres sroubovak kladivem. kdyz je nasazuju zpatky davam pod ne podlozky aby se dali lip povolovat :wink:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Maysner píše:kdyz je nasazuju zpatky davam pod ne podlozky aby se dali lip povolovat :wink:
lepší nedávat zpátky.. rači vyvrtat zahloubení a dát tam šroub se zápustnou hlavou..
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

No já doporučím řádné navazelínování kolíčků a pouze citové dotažení. Pak jdou sundat i po X letech :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
hunt01
Příspěvky: 8
Registrován: ned dub 08, 2007 18:28
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hunt01 »

už to mám sundaný, a už mám oblíbený kamarády kladivo a hasák, ještě musím rozhýbat pístky protože drží jak přivařený tak su zvědavé jak to zítra dopadne
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Tak jestli máš pístky zatuhlé tak jak píšeš, tak si ušetři čas i námahu a kup nové. Jestli se ti je podaří rozhýbat, tak to stejně nebude ono a vydrží to jen krátce. Pokud brzo nezatuhnou znovu, tak je vysoká pravděpodobnost, že začnou sáknout.

Takže moje doporučení: rozhýbávat pístky ano, ale jen pokud nechodí úplně ideálně a nejsou silně zatuhlé.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Nový pístky - pozor, až je budeš dávat do brzdiče - lehko se zkříží a prasknou.

Brzdič napřed pořádně očisti v těch kolejničkách. Já to dělal konkorem, zoxidovanej hliník zlikviduje jako nic.

Pokud budeš měnit pístky, kup taky propojovací trubičky a možná dojde i na trubky k hlavnímu brzdovýmu válci. Nevyjde to draze a pak je na dlouho pokoj.
Při povolování trubky jsem kdysi leckterou ukroutil, praskla.

Pístek mi při rozhýbávání malinko prasknul - prasklinka byla vidět, až když jsem začal brzdy zkoušet, byl vidět průsak - bylo to docela k vzteku. Takže pozor.

Sundat kotouče je proti jiným věcem sranda ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Pokud se rozhodneš prasátka rozhýbat, rovnou je zrepasuj. Já to již párkrát dělal a výsledek byl stejný, jako nové prasátko. Pístek vyndej ven - dá to docela dost zabrat. Poté vyhoď gumičku a vnitřek prasátka vylešti jemným smirkem, nejlépe brusnou pastou. Rovněž pístek řádně přelešti. Vyzkoušej bez gumiček jestli chodí hladce. Potom nasaď NOVÉ gumičky, do prasátka i na pístek stříkni nějaký olej (já používám konkor), pístek nasaď do prasátka a lehce zatlač (přes rovné prkénko, aby lezl rovně) tak, aby se dostal až za těsnící gumičku. Okolo dej vazelnínu, do prachovek dej rovněž vazelínu, zatlač pístek, nasaď prachovku a je to :).
Toto je můj oblíbený postup. Dá sice trošku práce, ale člověk má alespoň jistotu, že to je uděláno pořádně. Zrovna to také dělám :)
Pokud se rozhodneš koupit prasátka nová, uštetříš si dost práce. Ovšem doporučuju pod prachovku dát vazelínku.
Přílohy
ilustrační foto
ilustrační foto
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

:salute: super nápad vašátore s tou vazelinou, ale (asi by se němala brzdovka dostat až ke gumičce) takže by to nemělo dělat nějaké broblémy že by se dostala vazelina do brzdovky... ????
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9400
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Vazelína do brzdovky a obráceně se dostat nemůže, protože je tam těsnící gumička. :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“