Výměna kotoučů 2105
Moderátor: Moderátoři
Výměna kotoučů 2105
Zdravím, věřím že je tady hodně lidí co tomu rozumí, tak mi někdo prosím řekněte co všechno musím oddělat a jak abych sundal celou brzdu a kotouč a ještě z brzdy tu část s pístkem který tlačí na destičky, našel sem tam nějakej caplík které brání vysunutí ale nevím jak ho dostat ven(šetrně) Dík Martin
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
kotouč demontuješ tak že povolíš dva šrouby připomínající hrot (myslím 12 mm klíč, mě se osvědčili klíče palcové, ktere jsem na to vždy namlátil - zvolil jsem nejbližší menši a kladivo je největší kamarád), potom povolíš dva šrouby držící celej brzdíč (jsou to 17 mm klíč a jsou zezadu brzdiče), chytneš brzdíč a vytáhneš ho z kotouče a někem jsi ho v podběhu pověsíš, nebo položíš... kotouč je dole..
jo a ted mi to docvaklo.. myslíš caplík na prasátku ne??.. aby jsi ho mohl vysunout ten se musí zamáčknout a prase se "šetrně" vymlátí ven.. každopádně jestli to před tebou nikdo nikdy nerozdělával, bůh s tebou.. ja když rozebíral brzdiče chtělo to kua ránu kladivem..
jo a ted mi to docvaklo.. myslíš caplík na prasátku ne??.. aby jsi ho mohl vysunout ten se musí zamáčknout a prase se "šetrně" vymlátí ven.. každopádně jestli to před tebou nikdo nikdy nerozdělával, bůh s tebou.. ja když rozebíral brzdiče chtělo to kua ránu kladivem..
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Takže si demontáž rozdělíme na několik části:
1. Přípravné práce
2. Sejmutí třmenu brzdy
3. Sejmutí kotouče
4. Sejmutí pístků z třmenu brzdy
Ad 1. Zakoupíme potřebný materiál. Dle rozsahu opravy se jedná o kotouče, pístky, destičky, závlačky, vlaštovky, tyčky, brzdové hadice příp. i trubice, měděné podložky. Je vhodné všechny spoje nastříkat nějakým sprejem pro snazší povolení.
Před vlastním sejmutím třmene sejmeme zavlačky, vlaštovky, vyjmeme tyčky a destičky
Ad 2. Třmen je upevněn 2 šrouby z vnitřní strany třmenu. Většinou bývají zajištěny ohnutou podložkou. Tyto vyšroubujeme a třmen sejmeme.
Ad 3. Kotouč je upevněn na náboji šteftem, který zároveň slouží jako trn pro kolo. Oba dva štefty vyšroubujeme a následně můžeme sejmout kotouč
Ad 4. Pístky jsou upevněny ke třmenu jednak zasunutím v drážce a jednak tím "caplíkem" Caplík tenkým šroubovákem zasuneme do těla pístku a potom můžeme pístek vysunout. Tolik teorie. Praxe je taková, že "caplík" je tak zrezlý, že pokud se nám ho podaří zasunout, zůstane zasunut a není síla, která by ho vytáhla. Navíc pístky bývají v drážkách zarostlé, takže je musíme vyklepat ven paličkou. Při tom se většinou zničí.
Proto na začátku píšu o přípravných pracech. Pokud máme v úmyslu sundávat pístky - je to většinou nevratná operace. Pokud chci jen vyměnit kotouč, stačí koupit kotouč. Ale když už to jednou mám rozdělané - tak to udělám celé.
Navíc si myslím, že pokud si přečteš příspěvek o brzdách v sekci FAQ - tak to hodně napoví.
S pozdravem L.
1. Přípravné práce
2. Sejmutí třmenu brzdy
3. Sejmutí kotouče
4. Sejmutí pístků z třmenu brzdy
Ad 1. Zakoupíme potřebný materiál. Dle rozsahu opravy se jedná o kotouče, pístky, destičky, závlačky, vlaštovky, tyčky, brzdové hadice příp. i trubice, měděné podložky. Je vhodné všechny spoje nastříkat nějakým sprejem pro snazší povolení.
Před vlastním sejmutím třmene sejmeme zavlačky, vlaštovky, vyjmeme tyčky a destičky
Ad 2. Třmen je upevněn 2 šrouby z vnitřní strany třmenu. Většinou bývají zajištěny ohnutou podložkou. Tyto vyšroubujeme a třmen sejmeme.
Ad 3. Kotouč je upevněn na náboji šteftem, který zároveň slouží jako trn pro kolo. Oba dva štefty vyšroubujeme a následně můžeme sejmout kotouč
Ad 4. Pístky jsou upevněny ke třmenu jednak zasunutím v drážce a jednak tím "caplíkem" Caplík tenkým šroubovákem zasuneme do těla pístku a potom můžeme pístek vysunout. Tolik teorie. Praxe je taková, že "caplík" je tak zrezlý, že pokud se nám ho podaří zasunout, zůstane zasunut a není síla, která by ho vytáhla. Navíc pístky bývají v drážkách zarostlé, takže je musíme vyklepat ven paličkou. Při tom se většinou zničí.
Proto na začátku píšu o přípravných pracech. Pokud máme v úmyslu sundávat pístky - je to většinou nevratná operace. Pokud chci jen vyměnit kotouč, stačí koupit kotouč. Ale když už to jednou mám rozdělané - tak to udělám celé.
Navíc si myslím, že pokud si přečteš příspěvek o brzdách v sekci FAQ - tak to hodně napoví.
S pozdravem L.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ještě bych dodal k bodu 4:
Nejlépe se sundávají pístky ve svěráku. Proto vyjmene i dutý šroubek připevňující hadici k pístku a hadici zaslepíme. Hodí se k tomu šroub M8 s maticí, dvěma širšími podložkami a dvěma gumovými podložkami (vytvoříme je např. z duše bicyklu - vystřihneme kolečko a uděláme do něj průbojníkem díru) - předejdeme tím zdlouhavému odvzdušnění celého brzdového systému.
A upřesnění k bodu 1:
Pístky předních brzd - jsou 4 a každý jeden kus je jiný! Levý vnější a vnitřní, pravý vnější a vnitřní. Také je vhodné zakoupit spojovací trubku vnějšího a vnitřního pístku (také jsou rozdílné pro pravou a levou stranu).
L.
Nejlépe se sundávají pístky ve svěráku. Proto vyjmene i dutý šroubek připevňující hadici k pístku a hadici zaslepíme. Hodí se k tomu šroub M8 s maticí, dvěma širšími podložkami a dvěma gumovými podložkami (vytvoříme je např. z duše bicyklu - vystřihneme kolečko a uděláme do něj průbojníkem díru) - předejdeme tím zdlouhavému odvzdušnění celého brzdového systému.
A upřesnění k bodu 1:
Pístky předních brzd - jsou 4 a každý jeden kus je jiný! Levý vnější a vnitřní, pravý vnější a vnitřní. Také je vhodné zakoupit spojovací trubku vnějšího a vnitřního pístku (také jsou rozdílné pro pravou a levou stranu).
L.
U polského fiata byly tohle jedenáctky (většinou nebývají v žádné sadě). U žigulíka to nevím jistě. Ale Poláci mají klíče jedenáctky obecně rádi, třeba to nepocházelo z původní italské licenceLittle Red Riding Hood píše:kotouč demontuješ tak že povolíš dva šrouby připomínající hrot ...myslím 12 mm klíč...
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
u ziga 12. ale dou spatne dolu pokud nebyli dlouho sundavany. casto se sjede sestihran. pak se veme sroubovak a zkusi se to povolit pres sroubovak kladivem. kdyz je nasazuju zpatky davam pod ne podlozky aby se dali lip povolovat
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
No já doporučím řádné navazelínování kolíčků a pouze citové dotažení. Pak jdou sundat i po X letech
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Tak jestli máš pístky zatuhlé tak jak píšeš, tak si ušetři čas i námahu a kup nové. Jestli se ti je podaří rozhýbat, tak to stejně nebude ono a vydrží to jen krátce. Pokud brzo nezatuhnou znovu, tak je vysoká pravděpodobnost, že začnou sáknout.
Takže moje doporučení: rozhýbávat pístky ano, ale jen pokud nechodí úplně ideálně a nejsou silně zatuhlé.
Takže moje doporučení: rozhýbávat pístky ano, ale jen pokud nechodí úplně ideálně a nejsou silně zatuhlé.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Nový pístky - pozor, až je budeš dávat do brzdiče - lehko se zkříží a prasknou.
Brzdič napřed pořádně očisti v těch kolejničkách. Já to dělal konkorem, zoxidovanej hliník zlikviduje jako nic.
Pokud budeš měnit pístky, kup taky propojovací trubičky a možná dojde i na trubky k hlavnímu brzdovýmu válci. Nevyjde to draze a pak je na dlouho pokoj.
Při povolování trubky jsem kdysi leckterou ukroutil, praskla.
Pístek mi při rozhýbávání malinko prasknul - prasklinka byla vidět, až když jsem začal brzdy zkoušet, byl vidět průsak - bylo to docela k vzteku. Takže pozor.
Sundat kotouče je proti jiným věcem sranda
Brzdič napřed pořádně očisti v těch kolejničkách. Já to dělal konkorem, zoxidovanej hliník zlikviduje jako nic.
Pokud budeš měnit pístky, kup taky propojovací trubičky a možná dojde i na trubky k hlavnímu brzdovýmu válci. Nevyjde to draze a pak je na dlouho pokoj.
Při povolování trubky jsem kdysi leckterou ukroutil, praskla.
Pístek mi při rozhýbávání malinko prasknul - prasklinka byla vidět, až když jsem začal brzdy zkoušet, byl vidět průsak - bylo to docela k vzteku. Takže pozor.
Sundat kotouče je proti jiným věcem sranda
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Pokud se rozhodneš prasátka rozhýbat, rovnou je zrepasuj. Já to již párkrát dělal a výsledek byl stejný, jako nové prasátko. Pístek vyndej ven - dá to docela dost zabrat. Poté vyhoď gumičku a vnitřek prasátka vylešti jemným smirkem, nejlépe brusnou pastou. Rovněž pístek řádně přelešti. Vyzkoušej bez gumiček jestli chodí hladce. Potom nasaď NOVÉ gumičky, do prasátka i na pístek stříkni nějaký olej (já používám konkor), pístek nasaď do prasátka a lehce zatlač (přes rovné prkénko, aby lezl rovně) tak, aby se dostal až za těsnící gumičku. Okolo dej vazelnínu, do prachovek dej rovněž vazelínu, zatlač pístek, nasaď prachovku a je to .
Toto je můj oblíbený postup. Dá sice trošku práce, ale člověk má alespoň jistotu, že to je uděláno pořádně. Zrovna to také dělám
Pokud se rozhodneš koupit prasátka nová, uštetříš si dost práce. Ovšem doporučuju pod prachovku dát vazelínku.
Toto je můj oblíbený postup. Dá sice trošku práce, ale člověk má alespoň jistotu, že to je uděláno pořádně. Zrovna to také dělám
Pokud se rozhodneš koupit prasátka nová, uštetříš si dost práce. Ovšem doporučuju pod prachovku dát vazelínku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Vazelína do brzdovky a obráceně se dostat nemůže, protože je tam těsnící gumička.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/