Výměna kotoučů 2105
Moderátor: Moderátoři
Výměna kotoučů 2105
Zdravím, věřím že je tady hodně lidí co tomu rozumí, tak mi někdo prosím řekněte co všechno musím oddělat a jak abych sundal celou brzdu a kotouč a ještě z brzdy tu část s pístkem který tlačí na destičky, našel sem tam nějakej caplík které brání vysunutí ale nevím jak ho dostat ven(šetrně) Dík Martin
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
kotouč demontuješ tak že povolíš dva šrouby připomínající hrot (myslím 12 mm klíč, mě se osvědčili klíče palcové, ktere jsem na to vždy namlátil - zvolil jsem nejbližší menši a kladivo je největší kamarád), potom povolíš dva šrouby držící celej brzdíč (jsou to 17 mm klíč a jsou zezadu brzdiče), chytneš brzdíč a vytáhneš ho z kotouče a někem jsi ho v podběhu pověsíš, nebo položíš... kotouč je dole..
jo a ted mi to docvaklo.. myslíš caplík na prasátku ne??.. aby jsi ho mohl vysunout ten se musí zamáčknout a prase se "šetrně" vymlátí ven..
každopádně jestli to před tebou nikdo nikdy nerozdělával, bůh s tebou.. ja když rozebíral brzdiče chtělo to kua ránu kladivem.. ![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
jo a ted mi to docvaklo.. myslíš caplík na prasátku ne??.. aby jsi ho mohl vysunout ten se musí zamáčknout a prase se "šetrně" vymlátí ven..
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10596
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Takže si demontáž rozdělíme na několik části:
1. Přípravné práce
2. Sejmutí třmenu brzdy
3. Sejmutí kotouče
4. Sejmutí pístků z třmenu brzdy
Ad 1. Zakoupíme potřebný materiál. Dle rozsahu opravy se jedná o kotouče, pístky, destičky, závlačky, vlaštovky, tyčky, brzdové hadice příp. i trubice, měděné podložky. Je vhodné všechny spoje nastříkat nějakým sprejem pro snazší povolení.
Před vlastním sejmutím třmene sejmeme zavlačky, vlaštovky, vyjmeme tyčky a destičky
Ad 2. Třmen je upevněn 2 šrouby z vnitřní strany třmenu. Většinou bývají zajištěny ohnutou podložkou. Tyto vyšroubujeme a třmen sejmeme.
Ad 3. Kotouč je upevněn na náboji šteftem, který zároveň slouží jako trn pro kolo. Oba dva štefty vyšroubujeme a následně můžeme sejmout kotouč
Ad 4. Pístky jsou upevněny ke třmenu jednak zasunutím v drážce a jednak tím "caplíkem" Caplík tenkým šroubovákem zasuneme do těla pístku a potom můžeme pístek vysunout. Tolik teorie. Praxe je taková, že "caplík" je tak zrezlý, že pokud se nám ho podaří zasunout, zůstane zasunut a není síla, která by ho vytáhla. Navíc pístky bývají v drážkách zarostlé, takže je musíme vyklepat ven paličkou. Při tom se většinou zničí.
Proto na začátku píšu o přípravných pracech. Pokud máme v úmyslu sundávat pístky - je to většinou nevratná operace. Pokud chci jen vyměnit kotouč, stačí koupit kotouč. Ale když už to jednou mám rozdělané - tak to udělám celé.
Navíc si myslím, že pokud si přečteš příspěvek o brzdách v sekci FAQ - tak to hodně napoví.
S pozdravem L.
1. Přípravné práce
2. Sejmutí třmenu brzdy
3. Sejmutí kotouče
4. Sejmutí pístků z třmenu brzdy
Ad 1. Zakoupíme potřebný materiál. Dle rozsahu opravy se jedná o kotouče, pístky, destičky, závlačky, vlaštovky, tyčky, brzdové hadice příp. i trubice, měděné podložky. Je vhodné všechny spoje nastříkat nějakým sprejem pro snazší povolení.
Před vlastním sejmutím třmene sejmeme zavlačky, vlaštovky, vyjmeme tyčky a destičky
Ad 2. Třmen je upevněn 2 šrouby z vnitřní strany třmenu. Většinou bývají zajištěny ohnutou podložkou. Tyto vyšroubujeme a třmen sejmeme.
Ad 3. Kotouč je upevněn na náboji šteftem, který zároveň slouží jako trn pro kolo. Oba dva štefty vyšroubujeme a následně můžeme sejmout kotouč
Ad 4. Pístky jsou upevněny ke třmenu jednak zasunutím v drážce a jednak tím "caplíkem" Caplík tenkým šroubovákem zasuneme do těla pístku a potom můžeme pístek vysunout. Tolik teorie. Praxe je taková, že "caplík" je tak zrezlý, že pokud se nám ho podaří zasunout, zůstane zasunut a není síla, která by ho vytáhla. Navíc pístky bývají v drážkách zarostlé, takže je musíme vyklepat ven paličkou. Při tom se většinou zničí.
Proto na začátku píšu o přípravných pracech. Pokud máme v úmyslu sundávat pístky - je to většinou nevratná operace. Pokud chci jen vyměnit kotouč, stačí koupit kotouč. Ale když už to jednou mám rozdělané - tak to udělám celé.
Navíc si myslím, že pokud si přečteš příspěvek o brzdách v sekci FAQ - tak to hodně napoví.
S pozdravem L.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10596
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Ještě bych dodal k bodu 4:
Nejlépe se sundávají pístky ve svěráku. Proto vyjmene i dutý šroubek připevňující hadici k pístku a hadici zaslepíme. Hodí se k tomu šroub M8 s maticí, dvěma širšími podložkami a dvěma gumovými podložkami (vytvoříme je např. z duše bicyklu - vystřihneme kolečko a uděláme do něj průbojníkem díru) - předejdeme tím zdlouhavému odvzdušnění celého brzdového systému.
A upřesnění k bodu 1:
Pístky předních brzd - jsou 4 a každý jeden kus je jiný! Levý vnější a vnitřní, pravý vnější a vnitřní. Také je vhodné zakoupit spojovací trubku vnějšího a vnitřního pístku (také jsou rozdílné pro pravou a levou stranu).
L.
Nejlépe se sundávají pístky ve svěráku. Proto vyjmene i dutý šroubek připevňující hadici k pístku a hadici zaslepíme. Hodí se k tomu šroub M8 s maticí, dvěma širšími podložkami a dvěma gumovými podložkami (vytvoříme je např. z duše bicyklu - vystřihneme kolečko a uděláme do něj průbojníkem díru) - předejdeme tím zdlouhavému odvzdušnění celého brzdového systému.
A upřesnění k bodu 1:
Pístky předních brzd - jsou 4 a každý jeden kus je jiný! Levý vnější a vnitřní, pravý vnější a vnitřní. Také je vhodné zakoupit spojovací trubku vnějšího a vnitřního pístku (také jsou rozdílné pro pravou a levou stranu).
L.
U polského fiata byly tohle jedenáctky (většinou nebývají v žádné sadě). U žigulíka to nevím jistě. Ale Poláci mají klíče jedenáctky obecně rádi, třeba to nepocházelo z původní italské licenceLittle Red Riding Hood píše:kotouč demontuješ tak že povolíš dva šrouby připomínající hrot ...myslím 12 mm klíč...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
u ziga 12. ale dou spatne dolu pokud nebyli dlouho sundavany. casto se sjede sestihran. pak se veme sroubovak a zkusi se to povolit pres sroubovak kladivem. kdyz je nasazuju zpatky davam pod ne podlozky aby se dali lip povolovat ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
![Razz :-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
No já doporučím řádné navazelínování kolíčků a pouze citové dotažení. Pak jdou sundat i po X letech ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Tak jestli máš pístky zatuhlé tak jak píšeš, tak si ušetři čas i námahu a kup nové. Jestli se ti je podaří rozhýbat, tak to stejně nebude ono a vydrží to jen krátce. Pokud brzo nezatuhnou znovu, tak je vysoká pravděpodobnost, že začnou sáknout.
Takže moje doporučení: rozhýbávat pístky ano, ale jen pokud nechodí úplně ideálně a nejsou silně zatuhlé.
Takže moje doporučení: rozhýbávat pístky ano, ale jen pokud nechodí úplně ideálně a nejsou silně zatuhlé.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Nový pístky - pozor, až je budeš dávat do brzdiče - lehko se zkříží a prasknou.
Brzdič napřed pořádně očisti v těch kolejničkách. Já to dělal konkorem, zoxidovanej hliník zlikviduje jako nic.
Pokud budeš měnit pístky, kup taky propojovací trubičky a možná dojde i na trubky k hlavnímu brzdovýmu válci. Nevyjde to draze a pak je na dlouho pokoj.
Při povolování trubky jsem kdysi leckterou ukroutil, praskla.
Pístek mi při rozhýbávání malinko prasknul - prasklinka byla vidět, až když jsem začal brzdy zkoušet, byl vidět průsak - bylo to docela k vzteku. Takže pozor.
Sundat kotouče je proti jiným věcem sranda![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Brzdič napřed pořádně očisti v těch kolejničkách. Já to dělal konkorem, zoxidovanej hliník zlikviduje jako nic.
Pokud budeš měnit pístky, kup taky propojovací trubičky a možná dojde i na trubky k hlavnímu brzdovýmu válci. Nevyjde to draze a pak je na dlouho pokoj.
Při povolování trubky jsem kdysi leckterou ukroutil, praskla.
Pístek mi při rozhýbávání malinko prasknul - prasklinka byla vidět, až když jsem začal brzdy zkoušet, byl vidět průsak - bylo to docela k vzteku. Takže pozor.
Sundat kotouče je proti jiným věcem sranda
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Pokud se rozhodneš prasátka rozhýbat, rovnou je zrepasuj. Já to již párkrát dělal a výsledek byl stejný, jako nové prasátko. Pístek vyndej ven - dá to docela dost zabrat. Poté vyhoď gumičku a vnitřek prasátka vylešti jemným smirkem, nejlépe brusnou pastou. Rovněž pístek řádně přelešti. Vyzkoušej bez gumiček jestli chodí hladce. Potom nasaď NOVÉ gumičky, do prasátka i na pístek stříkni nějaký olej (já používám konkor), pístek nasaď do prasátka a lehce zatlač (přes rovné prkénko, aby lezl rovně) tak, aby se dostal až za těsnící gumičku. Okolo dej vazelnínu, do prachovek dej rovněž vazelínu, zatlač pístek, nasaď prachovku a je to
.
Toto je můj oblíbený postup. Dá sice trošku práce, ale člověk má alespoň jistotu, že to je uděláno pořádně. Zrovna to také dělám![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pokud se rozhodneš koupit prasátka nová, uštetříš si dost práce. Ovšem doporučuju pod prachovku dát vazelínku.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Toto je můj oblíbený postup. Dá sice trošku práce, ale člověk má alespoň jistotu, že to je uděláno pořádně. Zrovna to také dělám
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pokud se rozhodneš koupit prasátka nová, uštetříš si dost práce. Ovšem doporučuju pod prachovku dát vazelínku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Vazelína do brzdovky a obráceně se dostat nemůže, protože je tam těsnící gumička. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/