Stránka 1 z 2
Čidlo detonací
Napsal: čtv dub 01, 2010 08:33
od zelvotron
Takže zase k čidlu
detonací, chyba 0327, dneska jsem to čidlo odpojil a auto jede jak vítr, kultura běhu motoru se zlepšila hlavně v tahu a to jak za studena, tak ve vyšších otáčkách a při akcelraci. Chybu 0327 to po chvíli zapíše bez ohledu na to, jestli je čidlo připojený či není. A teď co s tím dál
Něco k tomu je už tady:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=262096#262096
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=226259#226259
Re: Čidlo detonací
Napsal: čtv dub 01, 2010 12:32
od Petr HC
V odkazech je vše , co o čidle vím, ale ještě je možné, že se v motoru (nebo i mimo - třeba "natržený" silentblok) ozývá hluk, podobný
detonacím paliva a čidlo na ně reaguje. Jak již bylo výše popsáno, čidlo při zjištění zvýšeného hluku snižuje předstih a je-li odpojeno hlásí chybu také, poněvadž nic "neslyší". Doporučuji poslechnout motor improvizovaným stetoskopem - ocelovou tyčkou, kterou přikládáme jedním koncem na různá místa motoru a druhým přes ušní "klapku". Staří motoráři uměli takto bez jakékoli elektroniky odhalit téměř neomylně vůle na klikovém i vačkovém mechanizmu a spoustu jiných závad (Díky za cenné rady tam "nahoře" Pane Motoráři Jardo Michale). Již jsem to zde psal , ale takto se mi podařilo "odhalit" zaseklé kamínky v klínovém řemenu(poslechem na tělese alternátoru), kvůli ktreým mě značkový servis hnal 4x v záruce do Pardubic, aby nic nezjistil , kromě "dobré rady", že auto je na ježdění a ne na poslouchání.
Napsal: čtv dub 01, 2010 17:12
od zelvotron
Jo, to mám prostudovaný, jak jsem teď vyzkoušel, tak k zápisu chyby dochází při zvýšených otáčkách, tak od 1500, spíš víc, je fuk jestli čidlo je nebo není zapojený. Potřebuju zkusit, jestli je chyba v kabeláži nebo čidlu. Pomůže mi v něčem pokud proměřím vedení k čidlu? Jinak z těch odkazů mě plyne, že pokud bych zkusil zapojit jiný čidlo, který nebude namontovaný, ukáže to tu samou chybu bez ohledu na funkčnost čidla?
Napsal: čtv dub 01, 2010 18:51
od Petr HC
zelvotron píše:Jo, to mám prostudovaný, jak jsem teď vyzkoušel, tak k zápisu chyby dochází při zvýšených otáčkách, tak od 1500, spíš víc, je fuk jestli čidlo je nebo není zapojený. Potřebuju zkusit, jestli je chyba v kabeláži nebo čidlu. Pomůže mi v něčem pokud proměřím vedení k čidlu? Jinak z těch odkazů mě plyne, že pokud bych zkusil zapojit jiný čidlo, který nebude namontovaný, ukáže to tu samou chybu bez ohledu na funkčnost čidla?
Ano, i dobré připojené čidlo,pokud nebude dotaženo správným momentem k bloku motoru, bude hlásit chybu. V ŘJ je okénkový komparátor, který vyhodnocuje jako správný stav určitý "zdravý zvuk" motoru a "nezdravý zvuk" (
detonace nebo jiné hluky), ale i "ticho" vyhodnotí jako chybu. Dokonalou kontrolu lze provést pouze porovnáním výsledků diagnostiky podle souborů *.xls v Tebou citovaných odkazech.
(Platí pokud jsem dotazu dobře porozuměl).
Napsal: pát dub 02, 2010 10:24
od zelvotron
Jo tak jsem to myslel, no nejprv zkusím to vedení, co si matně pamatuju, tak Skalouš říkal, že mu čidlo
detonací měnili skoro při každý návštěvě Mělníka, tedy ta chyba se tam ukazuje dlouhodobě a že by všechny čidla byly blbý to není pravděpodobný.
Nejjednodušší bude asi vyndat zásuvku čidla, konektory zástrčky zkratovat a zkusit na zástrčce ŘJ mezi příslušnýma pinama ohmetrem (samozřejmě předtím odpojit baterku).
Ještě dotaz, z odkazu v prvním příspěvku by mělo jít o piny 11 a 30, ale zase podle tohodle odkazu
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=234702#234702 by se mělo jednat o piny 19 a 20? Jo a jde nějak jednoduše vyzkoušet, jestli je stínění toho vodiče ukostřený? Případně kdyby nebylo, co by to mohlo způsobovat?
Napsal: pát dub 02, 2010 10:54
od Petr HC
zelvotron píše: ......Nejjednodušší bude asi vyndat zásuvku čidla, konektory zástrčky zkratovat a zkusit na zástrčce ŘJ mezi příslušnýma pinama ohmetrem (samozřejmě předtím odpojit baterku).
Ještě větší jistota je navíc vytahnout konektor od ŘJ.
zelvotron píše: Ještě dotaz, z odkazu v prvním příspěvku by mělo jít o piny 11 a 30, ale zase podle tohodle odkazu
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=234702#234702 by se mělo jednat o piny 19 a 20? Jo a jde nějak jednoduše vyzkoušet, jestli je stínění toho vodiče ukostřený? Případně kdyby nebylo, co by to mohlo způsobovat?
Různé ŘJ nemají shodně zapojené piny. Musíš upřesnit o jakou ŘJ jde.
A odpojené (přerušené) stínění by skutečně mohlo tuto závadu způsobit (kapacitní indukce z vn kabelů zapalování). Dokonce si troufám tvrdit, že stínění musí být ukostřeno jenom v blízkosti ŘJ (ne na obou stranách aby nevznikla induktivní smyčka). Je to opravdu zajímavá závada a moc by mne zajímal výsledek opravy. Kdyby se v tom "šťoural" někdo jiný, už bych to raději vzdal. Opiš číslo a typ ŘJ - od některých mám zapojení pinů.
Napsal: pát dub 02, 2010 12:58
od plavec
zelvotron píše:a že by všechny čidla byly blbý to není pravděpodobný.
Taky se mě zdálo, že by bylo málo pravděpodobný vyměnit skoro vše na hradní střele a nepřijít na škodnou. A vidíš, jak sem zkončil. Ani ten krompáč nezabírá
Napsal: pát dub 02, 2010 19:10
od zelvotron
A jo vlastně, to pdf je pro motory 1,6, je někde i verze pro "naše" motory?
Mám řj
Bosch M7V08V01, číslo dílu
2112-1411020-50. Ale řeknu vám, dostat se tam je o nervy, v tom středním panelu je naprosto šílená změť kabeláže, což jsem čekal a vím, ale u mě ještě doplněná nabastleným DO centrálu a alarmu, což sice je v autě od nova, ale montováno až v ČR. Je tam několik fastonů, který nejsou nikam zapojený a ani nevypadají, že by odněkud vypadly
. No aspoň sem při tom protáh k-line od palubáku vnitřkem k zásuvce a i čidlo vnější teploty, ale to sem nepatří.
Jo a taky mě někam vypadla taková ta plechová matička od toho horního vrutu co drží ten boční kryt u nohou spolujezdce, nejspíš někam pod zásuvku zapalovače, tam už se niko nikdá nedostane.
Jo a kdybyste někdo zjišťoval typ řj, tak je zbytečný tyhle kryty sundavat, když už tak ten u řidiče, od spolujezdce je tam málo prostoru, ale ideální je to při otevřený schránce spolujezdce, prostrčit ruku jakoby za ventilaci, vyčistit si prostor od pralesu kabeláže (pro Plavce: na tohle bude lepší na tohle bude sekyrka nebo mačeta
) a nejlíp foťákem si tu řj blejsknout, v nouzi zrcátko a baterka, ale to asi nebude žádná hitparáda.
Napsal: pát dub 02, 2010 20:33
od plavec
zelvotron píše:Je tam několik fastonů, který nejsou nikam zapojený a ani nevypadají, že by odněkud vypadly
Taky to tam tak mám.Je to divný, ale všecko v interiéru funguje.
zelvotron píše:pro Plavce: na tohle bude lepší na tohle bude sekyrka nebo mačeta
To se tážeš? S tímto konkrétním nemám zkušenosti , zkusil bych ty 2metrový kleště co maj silnoproudaři na štípání kabelů a to by bylo aby se tam člověk nedostal, a kdyby náhodou ne, tak rozbrusem vykrojit nadbytečnou část
Napsal: pát dub 02, 2010 22:04
od Petr HC
zelvotron píše: Mám řj Bosch M7V08V01, číslo dílu 2112-1411020-50.
Tak ta má čidlo
detonací na pinech 11 a 30.
Pro úplnost - ŘJ M 154-piny 11 a 39, M 797-19 a 20, Janvary a GM jednovodič na pin C2.
Napsal: sob dub 03, 2010 09:57
od zelvotron
Díky, neměl by jsi nějaký schéma tý zásuvky/zástrčky, na řj myslím jsou piny označeny čísly zběžně první a poslední v řadě, ale na zástrčce nevím jestli budou, tak abych to nemusel složitě odečítat ze zásuvky na řj.
Napsal: sob dub 03, 2010 14:57
od Petr HC
zelvotron píše:Díky, neměl by jsi nějaký schéma tý zásuvky/zástrčky, na řj ....
Nic moc, ale snad Ti to pomůže. Nechce to vzít přílohu - viz SZ.
Napsal: ned dub 04, 2010 18:03
od zelvotron
Napsal: pon dub 05, 2010 07:42
od Petr HC
zelvotron píše: mezi stíněním a kostrou (na obrázku je vidět konec oholenýho vodiče stínění). Mezi vodičema 11 a 30 a kostrou ∞.
Obrázek[/url][/URL]
Zkus to stínění protahnout až k čidlu. I takto krátký nestíněný kus se může chovat v silném el. poli jako antena.A odpor stínění proti kostře vozu musí být blízký nule - max do 0,5 ohmu.
EDIT: Ještě mně napadlo - nemáš nějaký problém na levém Mc Personu ? Tam je totiž čidlo nerovné vozovky, které blokuje činnost čidla
detonací a pokud by ho blokovalo trvale, mohlo by se to jevit jako jeho závada.
Napsal: pon dub 19, 2010 20:09
od zelvotron
Jo ty odpory toho co mělo vést byly do 0,5 až 0,7 Ω, ale ono tak půlku z toho činí kabely multimetru s hroty.
Dneska jsem tam dal čidlo od Plavce, protůroval jsem to sice jen několikrát na parkovišti, ale chyba se nezapsala, tak snad to nezakřiknu. Akorát se jednou objevila 1606 (chyba funkce čidla nerovný silnice), ale ta se sporadicky vyskytla párkrát i předtím.
Na tom čidle nerovný silnice bude možná menší problém v tom, že ho plynaří přesunuli o 10 cm dolů pomocí kovovýho pásku, asi jim vadilo reduktoru, to budu muset ještě přendat do původní polohy, protože tohle není úplně stabilní, což by mohlo vadit. Ale souvislost to mít nebude, protože ta 0327 se objevovala i po přidání plynu na místě.