1. diel vyfukoveho potrubia - demontaz
Moderátor: Moderátoři
1. diel vyfukoveho potrubia - demontaz
Zdravim, ako na to? Kade je najlepsie tahat ho von?
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11060
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Přesně si nevzpomínám, ale vím jistě, že ti velmi pomůže, když vytočíš kola do úplného rejdu, tuším, že do leva, ale nevím to jistě, však uvidíš.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Zrovna dneska jsem to vyndaval, měním simerink pod setrvákem.
Takže zvedni auto, vyndej střední a koncovej díl výfuku, pak v motorovým prostoru demontuj ty plechy kolem potrubí, vytoč ty 3 šrouby na starteru a uhni s nim doprava. Pak povol první díl výfuku a spodem ho provlíkni ven. Musiš ho trochu natáčet, ale jde ven celkem dobře, hlavní je mít auto dost zvednutý.
Takže zvedni auto, vyndej střední a koncovej díl výfuku, pak v motorovým prostoru demontuj ty plechy kolem potrubí, vytoč ty 3 šrouby na starteru a uhni s nim doprava. Pak povol první díl výfuku a spodem ho provlíkni ven. Musiš ho trochu natáčet, ale jde ven celkem dobře, hlavní je mít auto dost zvednutý.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
hmm.. jde to aji bez demontáže všeho co bylo napsáno výše.. ale dalo by se říc že je to o stěstí a o kuse co máš v ruce....
začal bych tajk že bych ten 1 díl kompletně povolil a povolil silenbloky (sespod ) vzal hever a motor bud přizved nebo nahnul.. a hrál si s tím ježkem v kleci.. jestli to nevyjde pak bych to začal rozebírat..
ale co jistě musíš sundat je plech kolem startéru a trubku vedoucí k radiátoru..
aha, kurva, já myslele že chce vytáhnout svody..

ale co jistě musíš sundat je plech kolem startéru a trubku vedoucí k radiátoru..
aha, kurva, já myslele že chce vytáhnout svody..


Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne ned srp 19, 2007 09:33, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
- Bydliště: Veĺký Krtíš
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor. Ja, ked som daval namiesto serie 50kovy system tak som to proste odkrutil vyndal tak ze som predok auta nadvyhol a pekne sa dalo vykrutit. A potom naspet system co som v poho zalozil a to su tie rury o nieco sirsie ako na serii 

Lada 2105(1300), r.v.:1984. momentalne na dlhom spanku 
Honda Civic(1500 V-TEC) r.v.:1998. seria, aspon zatial
CHATA 12 FOREVER

Honda Civic(1500 V-TEC) r.v.:1998. seria, aspon zatial
CHATA 12 FOREVER
Pod autem se musí odpojit samozřejmě první díl od druhého a třnen na převodovce .Števo píše:Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor
V motorovém prostoru pouze tři matice mezi sběrným potrubím a prvním dílem jinak NIC ! víc !
Auto musí být zvedlé nejlépe za nápravnici a výfuk pustit dolu a vytočit pod pravé kolo a (pokud nebylo bourané) vypadne skoro sám.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Ja som povolil dokonca vsetky 4 a aj tak to nejdeSaša píše:Pod autem se musí odpojit samozřejmě první díl od druhého a třnen na převodovce .Števo píše:Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor
V motorovém prostoru pouze tři matice mezi sběrným potrubím a prvním dílem jinak NIC ! víc !
Auto musí být zvedlé nejlépe za nápravnici a výfuk pustit dolu a vytočit pod pravé kolo a (pokud nebylo bourané) vypadne skoro sám.

-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
ano bud tahat rukami alebo niecim velkym zapacit aby sa motor nahol na stranu, asi uz su unavene silentbloky, ak by to moc nesko tak povol matku na silentbloku a potom zapac, tie 2mm sa podaju... a potom u mna pomoze otocit ten diel rurou smerom dopredu a vypadne to same pod auto...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever

Tak mě ten tvůj postup přijde 10x složitějšíLittle Red Riding Hood píše:hmm.. jde to aji bez demontáže všeho co bylo napsáno výše.. ale dalo by se říc že je to o stěstí a o kuse co máš v ruce....začal bych tajk že bych ten 1 díl kompletně povolil a povolil silenbloky (sespod ) vzal hever a motor bud přizved nebo nahnul.. a hrál si s tím ježkem v kleci.. jestli to nevyjde pak bych to začal rozebírat..
ale co jistě musíš sundat je plech kolem startéru a trubku vedoucí k radiátoru..
aha, kurva, já myslele že chce vytáhnout svody..![]()
![]()

Koukám, koukám ! Nechci být za rejpala, fakt je, že jsem výfuk měnil v garáži na jámě, tedy jsem nemusel nic zvedat. U 05/1300 šel ven trochu ztuha, synek mi podržel blok pajsrem trochu doleva a pak jsem ho vyhákl ze svorníků sběrného potrubí docela snadno. Jo, od stř. dílu oddělen flexou. Zpět opět za použití mírných donucovacích prostředků - pajsr a úklon bloku vlevo - a byl na místě. U 035/1500 to šlo samo, je vyšší blok, tak nebyl problém, zvládl jsem to sám. Kola zůstala přímo, nic jsem nepovoloval a kryt startéru je na místě od výroby. Uznávám však, že měnit výfuk na zemi před barákem je jistě jiné kafe a tedy smekám.
Mně to vždycky naštve sundávat ten 1.díl
Totiž když stočím 4 šrouby, tak se mi to pohne tak o 1 cm a zbývájí další 3 cm
Po třech zkušenostech s vytahováním (bez jámy na rovné zemi), bych si dovolil doporučit tenhle postup:
- na stojícím voze povolit a sundat 4 šrouby spojující 1.díl se sběrnou výfukovou troubou
- povolit zespodu matice obou silentbloků, nejlépe úplně vytáhnot ven (i s podložkami !) *
- zvedákem nadzvednout motor
- volantem vytočit kola vlevo
- pod autem odmontovat držák 1.dílu od převodovky
- rozpojit 1. a 2. díl, dá to dost zabrat, pokud to nejde trochu pomůže odháknout zavěšení koncového tlumiče
- jednou rukou vzít za motor, druhou za 1.díl a zapřít se a táhnout od sebe, výfuk směrovat dolů
- teď máme výfuk mimo 4 trny a zbývá jej dostat ven, možná bude potřeba přizvednout auto
- spustit motor a zvednot přední nápravu
* chce to mít hlavně šikovné prsty při vracení nazpět ! doporučuju nasadit podložku na silenblok dvouma prstama z motorového prostoru, když si dáte pozor nespadne ! matku dát do oříšku s dlouhým nástavcem a zespodu přichytit.


- na stojícím voze povolit a sundat 4 šrouby spojující 1.díl se sběrnou výfukovou troubou
- povolit zespodu matice obou silentbloků, nejlépe úplně vytáhnot ven (i s podložkami !) *
- zvedákem nadzvednout motor
- volantem vytočit kola vlevo
- pod autem odmontovat držák 1.dílu od převodovky
- rozpojit 1. a 2. díl, dá to dost zabrat, pokud to nejde trochu pomůže odháknout zavěšení koncového tlumiče
- jednou rukou vzít za motor, druhou za 1.díl a zapřít se a táhnout od sebe, výfuk směrovat dolů
- teď máme výfuk mimo 4 trny a zbývá jej dostat ven, možná bude potřeba přizvednout auto

- spustit motor a zvednot přední nápravu
* chce to mít hlavně šikovné prsty při vracení nazpět ! doporučuju nasadit podložku na silenblok dvouma prstama z motorového prostoru, když si dáte pozor nespadne ! matku dát do oříšku s dlouhým nástavcem a zespodu přichytit.