1. diel vyfukoveho potrubia - demontaz

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Miso
Příspěvky: 69
Registrován: čtv črc 14, 2005 16:27

1. diel vyfukoveho potrubia - demontaz

Příspěvek od Miso »

Zdravim, ako na to? Kade je najlepsie tahat ho von?
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Přesně si nevzpomínám, ale vím jistě, že ti velmi pomůže, když vytočíš kola do úplného rejdu, tuším, že do leva, ale nevím to jistě, však uvidíš.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Zrovna dneska jsem to vyndaval, měním simerink pod setrvákem.
Takže zvedni auto, vyndej střední a koncovej díl výfuku, pak v motorovým prostoru demontuj ty plechy kolem potrubí, vytoč ty 3 šrouby na starteru a uhni s nim doprava. Pak povol první díl výfuku a spodem ho provlíkni ven. Musiš ho trochu natáčet, ale jde ven celkem dobře, hlavní je mít auto dost zvednutý.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

hmm.. jde to aji bez demontáže všeho co bylo napsáno výše.. ale dalo by se říc že je to o stěstí a o kuse co máš v ruce.... :lol: začal bych tajk že bych ten 1 díl kompletně povolil a povolil silenbloky (sespod ) vzal hever a motor bud přizved nebo nahnul.. a hrál si s tím ježkem v kleci.. jestli to nevyjde pak bych to začal rozebírat..

ale co jistě musíš sundat je plech kolem startéru a trubku vedoucí k radiátoru..

aha, kurva, já myslele že chce vytáhnout svody.. :lol: :lol:
Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne ned srp 19, 2007 09:33, celkem upraveno 1 x.
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor. Ja, ked som daval namiesto serie 50kovy system tak som to proste odkrutil vyndal tak ze som predok auta nadvyhol a pekne sa dalo vykrutit. A potom naspet system co som v poho zalozil a to su tie rury o nieco sirsie ako na serii :twisted:
Lada 2105(1300), r.v.:1984. momentalne na dlhom spanku :(
Honda Civic(1500 V-TEC) r.v.:1998. seria, aspon zatial

CHATA 12 FOREVER
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Števo píše:Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor
Pod autem se musí odpojit samozřejmě první díl od druhého a třnen na převodovce .
V motorovém prostoru pouze tři matice mezi sběrným potrubím a prvním dílem jinak NIC ! víc !
Auto musí být zvedlé nejlépe za nápravnici a výfuk pustit dolu a vytočit pod pravé kolo a (pokud nebylo bourané) vypadne skoro sám.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Miso
Příspěvky: 69
Registrován: čtv črc 14, 2005 16:27

Příspěvek od Miso »

Saša píše:
Števo píše:Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor
Pod autem se musí odpojit samozřejmě první díl od druhého a třnen na převodovce .
V motorovém prostoru pouze tři matice mezi sběrným potrubím a prvním dílem jinak NIC ! víc !
Auto musí být zvedlé nejlépe za nápravnici a výfuk pustit dolu a vytočit pod pravé kolo a (pokud nebylo bourané) vypadne skoro sám.
Ja som povolil dokonca vsetky 4 a aj tak to nejde :). Nemozem stiahnut prirubu 1. dielu zo skrutiek co zostanu v zbernom potrubi, pretoze sikmo dole zavadzia pozdlzny nosnik karoserie a skrutky su moc dlhe. Chybaju mi asi 2mm.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Miso píše:Ja som povolil dokonca vsetky 4 a aj tak to nejde
Sorry, už by jsem po 23 letech co mám LADU si mohl konečně zapamatovat že má ČTYŘI mosazné matice !
Tento problém znám -stačí "zabrat rukama ze strany řidíče za motor a ono se to v silenblocích hne a potrubí vypadne s těch števtů
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

ano bud tahat rukami alebo niecim velkym zapacit aby sa motor nahol na stranu, asi uz su unavene silentbloky, ak by to moc nesko tak povol matku na silentbloku a potom zapac, tie 2mm sa podaju... a potom u mna pomoze otocit ten diel rurou smerom dopredu a vypadne to same pod auto...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Dawid
Příspěvky: 118
Registrován: ned dub 30, 2006 13:53
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dawid »

volant uplne doleva, povolit 4 matky na sbernem potrubi a stahnout ze steftu, kdyz to nepujde, tak zapacit velkym sroubovakem a sleze to.az to sundas ze steftu tak ho strc co to pujde dolu a potom stoc konec 1.dilu pod ridice kolmo k puvodni poloze vyfuku a trochu nahoru a spadne ti sam na hlavu.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Little Red Riding Hood píše:hmm.. jde to aji bez demontáže všeho co bylo napsáno výše.. ale dalo by se říc že je to o stěstí a o kuse co máš v ruce.... :lol: začal bych tajk že bych ten 1 díl kompletně povolil a povolil silenbloky (sespod ) vzal hever a motor bud přizved nebo nahnul.. a hrál si s tím ježkem v kleci.. jestli to nevyjde pak bych to začal rozebírat..

ale co jistě musíš sundat je plech kolem startéru a trubku vedoucí k radiátoru..

aha, kurva, já myslele že chce vytáhnout svody.. :lol: :lol:
Tak mě ten tvůj postup přijde 10x složitější :D
Dobi
Příspěvky: 127
Registrován: ned led 01, 2006 18:39
Bydliště: Sezimovo Ústí

Příspěvek od Dobi »

Koukám, koukám ! Nechci být za rejpala, fakt je, že jsem výfuk měnil v garáži na jámě, tedy jsem nemusel nic zvedat. U 05/1300 šel ven trochu ztuha, synek mi podržel blok pajsrem trochu doleva a pak jsem ho vyhákl ze svorníků sběrného potrubí docela snadno. Jo, od stř. dílu oddělen flexou. Zpět opět za použití mírných donucovacích prostředků - pajsr a úklon bloku vlevo - a byl na místě. U 035/1500 to šlo samo, je vyšší blok, tak nebyl problém, zvládl jsem to sám. Kola zůstala přímo, nic jsem nepovoloval a kryt startéru je na místě od výroby. Uznávám však, že měnit výfuk na zemi před barákem je jistě jiné kafe a tedy smekám.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

No, jelikož na Laďce min. majitel použil železné matky i šrouby (Čapodrak!), po utržení prvního šroubu jsem se na to vykašlal :(

Nefouká to, dokud se to nerozpadne nechám to. Matky i štefty už mám v záloze dvoje ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Pool

Příspěvek od Pool »

Mně to vždycky naštve sundávat ten 1.díl :lol: Totiž když stočím 4 šrouby, tak se mi to pohne tak o 1 cm a zbývájí další 3 cm :? Po třech zkušenostech s vytahováním (bez jámy na rovné zemi), bych si dovolil doporučit tenhle postup:

- na stojícím voze povolit a sundat 4 šrouby spojující 1.díl se sběrnou výfukovou troubou
- povolit zespodu matice obou silentbloků, nejlépe úplně vytáhnot ven (i s podložkami !) *
- zvedákem nadzvednout motor
- volantem vytočit kola vlevo
- pod autem odmontovat držák 1.dílu od převodovky
- rozpojit 1. a 2. díl, dá to dost zabrat, pokud to nejde trochu pomůže odháknout zavěšení koncového tlumiče
- jednou rukou vzít za motor, druhou za 1.díl a zapřít se a táhnout od sebe, výfuk směrovat dolů
- teď máme výfuk mimo 4 trny a zbývá jej dostat ven, možná bude potřeba přizvednout auto :arrow:
- spustit motor a zvednot přední nápravu

* chce to mít hlavně šikovné prsty při vracení nazpět ! doporučuju nasadit podložku na silenblok dvouma prstama z motorového prostoru, když si dáte pozor nespadne ! matku dát do oříšku s dlouhým nástavcem a zespodu přichytit.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“