1. diel vyfukoveho potrubia - demontaz
Moderátor: Moderátoři
1. diel vyfukoveho potrubia - demontaz
Zdravim, ako na to? Kade je najlepsie tahat ho von?
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Zrovna dneska jsem to vyndaval, měním simerink pod setrvákem.
Takže zvedni auto, vyndej střední a koncovej díl výfuku, pak v motorovým prostoru demontuj ty plechy kolem potrubí, vytoč ty 3 šrouby na starteru a uhni s nim doprava. Pak povol první díl výfuku a spodem ho provlíkni ven. Musiš ho trochu natáčet, ale jde ven celkem dobře, hlavní je mít auto dost zvednutý.
Takže zvedni auto, vyndej střední a koncovej díl výfuku, pak v motorovým prostoru demontuj ty plechy kolem potrubí, vytoč ty 3 šrouby na starteru a uhni s nim doprava. Pak povol první díl výfuku a spodem ho provlíkni ven. Musiš ho trochu natáčet, ale jde ven celkem dobře, hlavní je mít auto dost zvednutý.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
hmm.. jde to aji bez demontáže všeho co bylo napsáno výše.. ale dalo by se říc že je to o stěstí a o kuse co máš v ruce.... začal bych tajk že bych ten 1 díl kompletně povolil a povolil silenbloky (sespod ) vzal hever a motor bud přizved nebo nahnul.. a hrál si s tím ježkem v kleci.. jestli to nevyjde pak bych to začal rozebírat..
ale co jistě musíš sundat je plech kolem startéru a trubku vedoucí k radiátoru..
aha, kurva, já myslele že chce vytáhnout svody..
ale co jistě musíš sundat je plech kolem startéru a trubku vedoucí k radiátoru..
aha, kurva, já myslele že chce vytáhnout svody..
Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne ned srp 19, 2007 09:33, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
- Bydliště: Veĺký Krtíš
- Kontaktovat uživatele:
Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor. Ja, ked som daval namiesto serie 50kovy system tak som to proste odkrutil vyndal tak ze som predok auta nadvyhol a pekne sa dalo vykrutit. A potom naspet system co som v poho zalozil a to su tie rury o nieco sirsie ako na serii
Lada 2105(1300), r.v.:1984. momentalne na dlhom spanku
Honda Civic(1500 V-TEC) r.v.:1998. seria, aspon zatial
CHATA 12 FOREVER
Honda Civic(1500 V-TEC) r.v.:1998. seria, aspon zatial
CHATA 12 FOREVER
Pod autem se musí odpojit samozřejmě první díl od druhého a třnen na převodovce .Števo píše:Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor
V motorovém prostoru pouze tři matice mezi sběrným potrubím a prvním dílem jinak NIC ! víc !
Auto musí být zvedlé nejlépe za nápravnici a výfuk pustit dolu a vytočit pod pravé kolo a (pokud nebylo bourané) vypadne skoro sám.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Ja som povolil dokonca vsetky 4 a aj tak to nejde . Nemozem stiahnut prirubu 1. dielu zo skrutiek co zostanu v zbernom potrubi, pretoze sikmo dole zavadzia pozdlzny nosnik karoserie a skrutky su moc dlhe. Chybaju mi asi 2mm.Saša píše:Pod autem se musí odpojit samozřejmě první díl od druhého a třnen na převodovce .Števo píše:Chlapi co tu chcete rozoberat cely motor
V motorovém prostoru pouze tři matice mezi sběrným potrubím a prvním dílem jinak NIC ! víc !
Auto musí být zvedlé nejlépe za nápravnici a výfuk pustit dolu a vytočit pod pravé kolo a (pokud nebylo bourané) vypadne skoro sám.
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
ano bud tahat rukami alebo niecim velkym zapacit aby sa motor nahol na stranu, asi uz su unavene silentbloky, ak by to moc nesko tak povol matku na silentbloku a potom zapac, tie 2mm sa podaju... a potom u mna pomoze otocit ten diel rurou smerom dopredu a vypadne to same pod auto...
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Tak mě ten tvůj postup přijde 10x složitějšíLittle Red Riding Hood píše:hmm.. jde to aji bez demontáže všeho co bylo napsáno výše.. ale dalo by se říc že je to o stěstí a o kuse co máš v ruce.... začal bych tajk že bych ten 1 díl kompletně povolil a povolil silenbloky (sespod ) vzal hever a motor bud přizved nebo nahnul.. a hrál si s tím ježkem v kleci.. jestli to nevyjde pak bych to začal rozebírat..
ale co jistě musíš sundat je plech kolem startéru a trubku vedoucí k radiátoru..
aha, kurva, já myslele že chce vytáhnout svody..
Koukám, koukám ! Nechci být za rejpala, fakt je, že jsem výfuk měnil v garáži na jámě, tedy jsem nemusel nic zvedat. U 05/1300 šel ven trochu ztuha, synek mi podržel blok pajsrem trochu doleva a pak jsem ho vyhákl ze svorníků sběrného potrubí docela snadno. Jo, od stř. dílu oddělen flexou. Zpět opět za použití mírných donucovacích prostředků - pajsr a úklon bloku vlevo - a byl na místě. U 035/1500 to šlo samo, je vyšší blok, tak nebyl problém, zvládl jsem to sám. Kola zůstala přímo, nic jsem nepovoloval a kryt startéru je na místě od výroby. Uznávám však, že měnit výfuk na zemi před barákem je jistě jiné kafe a tedy smekám.
Mně to vždycky naštve sundávat ten 1.díl Totiž když stočím 4 šrouby, tak se mi to pohne tak o 1 cm a zbývájí další 3 cm Po třech zkušenostech s vytahováním (bez jámy na rovné zemi), bych si dovolil doporučit tenhle postup:
- na stojícím voze povolit a sundat 4 šrouby spojující 1.díl se sběrnou výfukovou troubou
- povolit zespodu matice obou silentbloků, nejlépe úplně vytáhnot ven (i s podložkami !) *
- zvedákem nadzvednout motor
- volantem vytočit kola vlevo
- pod autem odmontovat držák 1.dílu od převodovky
- rozpojit 1. a 2. díl, dá to dost zabrat, pokud to nejde trochu pomůže odháknout zavěšení koncového tlumiče
- jednou rukou vzít za motor, druhou za 1.díl a zapřít se a táhnout od sebe, výfuk směrovat dolů
- teď máme výfuk mimo 4 trny a zbývá jej dostat ven, možná bude potřeba přizvednout auto
- spustit motor a zvednot přední nápravu
* chce to mít hlavně šikovné prsty při vracení nazpět ! doporučuju nasadit podložku na silenblok dvouma prstama z motorového prostoru, když si dáte pozor nespadne ! matku dát do oříšku s dlouhým nástavcem a zespodu přichytit.
- na stojícím voze povolit a sundat 4 šrouby spojující 1.díl se sběrnou výfukovou troubou
- povolit zespodu matice obou silentbloků, nejlépe úplně vytáhnot ven (i s podložkami !) *
- zvedákem nadzvednout motor
- volantem vytočit kola vlevo
- pod autem odmontovat držák 1.dílu od převodovky
- rozpojit 1. a 2. díl, dá to dost zabrat, pokud to nejde trochu pomůže odháknout zavěšení koncového tlumiče
- jednou rukou vzít za motor, druhou za 1.díl a zapřít se a táhnout od sebe, výfuk směrovat dolů
- teď máme výfuk mimo 4 trny a zbývá jej dostat ven, možná bude potřeba přizvednout auto
- spustit motor a zvednot přední nápravu
* chce to mít hlavně šikovné prsty při vracení nazpět ! doporučuju nasadit podložku na silenblok dvouma prstama z motorového prostoru, když si dáte pozor nespadne ! matku dát do oříšku s dlouhým nástavcem a zespodu přichytit.