Jelikož vím, že velká řada z vás jsou lidé elektriky znalí, rozhodl jsem se jako laik v tomto oboru obrátit s prosbou o radu právě na fórum

Po 22 letech věrné služby nám doma přestala fungovat pračka - Whirlpool CS 560 (známá taky jako Whirlpool AWG 650) - a to následujícím způsobem: Nastavím program, spustím pračku a místo zahájení napouštění se po obvyklé prodlevě několika málo vteřin ozvala těžko definovatelná rána provázená vyražením pojistek v celým bytě. Pračka se již od té doby po nahození jističe jeví zcela mrtvá.
Následuje řada potenciálních závad a pseudozávěrů, ke kterým jsem zatím došel:
- závada na motoru je nepravděpodobná - v první fázi praní se vůbec nerozbíhá, pračka nezačala ani napouštět (podobně asi teda nebude problém ani s rozběhovým kondenzátorem motoru..?)
- závada na elmag. ventilu napouštění by nejspíš neměla vyřadit z provozu všechny funkce pračky (nejede ani samostatné odstřeďování)
- programátor - kontakty i kabely na pohled všechny v pořádku, jinak tam připadá v úvahu snad jenom elektromotorek..? (viz foto č. 1)
- odrušovací filtr (kondenzátor) - zatím můj favorit, hlavně podle jedné z diskusí na netu s podobným problémem (viz https://www.poradte.cz/elektronika/1481 ... istky.html) - viz foto 2 a 3