Stránka 1 z 7

Pár problémov s Nivou

Napsal: stř říj 06, 2010 16:19
od rewoid
Zdravím.
Potreboval by som pomoc. Dostal som v práci jazdenú Nivu 21214 r 98, 1,7i. Lenže má pár múch. Stále svieti kontrolka motora. S diagnostikou niekde v servise bude problém - financie. Chcel som si vyblikať závady podľa návodu na fóre, ale v zásuvke na diagnostiku chýba B pin a tak neviem čo ďalej.
Obrázek
Ďalej motor nevládze ťahať do kopca, po rovine je to ešte ako tak a keď sa zohreje, tak pri preraďovaní zhasne motor. Za jazdy mi vyskakuje štvrtý rýchlostný stupeň a nejde zaradiť redukcia. Neviete mi poradiť čo treba pozrieť keď od rýchlosti cca 45 km/h do 80 km/h trasie celým autom? Pneu sú nové, vyvážené, ale protektory :-(.
Mám dojem že sa ma chcú zbaviť :-)
Za jazdy nejde plynový pedál plynule, aj keď ho stláčam pomaly nepridáva, zrazu autom šklbne a ide. Už som premazal lanko aj pedál a nič.
Len pre zaujímavosť - neviete niekto čo je toto? Obrázek

Napsal: stř říj 06, 2010 16:34
od Saša
rewoid píše:Len pre zaujímavosť - neviete niekto čo je toto?
Víme :P Snímač podtlaku v sacím potrubí . Pro ŘJ docela potřebná informace .

Napsal: stř říj 06, 2010 17:49
od Luděk Ondrůch
Prosím, tě, vyfoť tu zásuvku kolmo a dej sem fotku v trochu větším rozlišení.

Napsal: stř říj 06, 2010 18:10
od veliz
Některé projevy auta, které uvádíš (vibrace, lenost, špatné dávkování plynu) jsou pro nivu typické, takže jde o to, jak jsou závady výrazné ve srovnání s jinou nivou. Promazání lanka je správné, jen je potřeba lanko odpojit a nechat stéci olej až dolů. Ani pak to nebude jako u jiného moderního auta. S kontrolkou můžeš začít tak, že na chvíli odpojíš a zase připojíš svorku záporného pólu baterie. Je možné, že se kontrolka již nerozsvítí. Ty tvé fotečky jsou moc malé, ale vkládám fotku mého konektoru pro porovnání. Redukce se musí řadit při stojícím autě. Pokud s pákou nejde hnout, zkusil bych kousek popojet a pokus opakovat, je možné, že při jiné vzájemné poloze ozubených kol to půjde. No a pokud neznáš historii toho auta, pak to bude chtít prolézt celé auto, zkontrolovat/vyměnit oleje, filtry v motoru, převodovce, přídavné převodovce, diferenciálech. Pokud kupř. oleje z převodovek vytekly a není tam nic, pak se může stát, že najednou nejde něco zařadit, nebo něco vyskočí. Je možné, že se někdo k tvé nivě choval jako k pracovnímu autu, které vydrží všechno a když ne, tak je to jedno a podle toho to s ní vypadá.

Napsal: stř říj 06, 2010 19:04
od rewoid
Obrázek

Baterku som už mal odpojenú a kontrolka svieti stále. Redukcia nejde zaradiť vôbec - nedosadne, ani posúvanie autom nepomohlo. Oleje a filtre sú všetky vymenené. Áno chovali sa k nemu hrozne. Prevodka riadenia je už vymenená, aj nejaké tyčky na náprave, takisto aj nejaké polámané hriadele v prevodovke a ihličkové ložiská. Predtým som jazdil niekoľko rokov na UAZ-e 469 Bi a to sa nedá porovnať. Ten jazdil ako hodinky, nič nezadrhávalo, neklepalo, bral sa za plynom ako divý. Darmo 2,5l :-)
Až teraz som si všimol- nie je tá zásuvka náhodou otočená naopak? Čiže A a B by mali byť vpravo hore?

Napsal: stř říj 06, 2010 21:51
od astero
Kontrolka motora bez diagnostiky bude oriesok, na mojej 1.7 sa to raz a navzdy este u predchodcu vyriesilo vyhodenim icka do p..i a doplnenim klasickeho karburatora, a som rad. Asi to bude suvisiet aj so znizenym vykonom pri zatazeni a s dierou v plyne. Ako je to na studenom motore, vtedy taha dobre? Volnobeh drzi? Daj foto sviecky - elektrody. Casto byva na vine lambdasonda, krokovy motor v systeme volnobehu, alebo nejaky falosny vzduch.
Trasenie auta - skontroluj geometriu, volu v krizoch kardanov, diferaky..

Napsal: čtv říj 07, 2010 13:22
od Luděk Ondrůch
rewoid píše:Čiže A a B by mali byť vpravo hore?
Ano, jsou to ty dva vpravo nahoře

Napsal: pát říj 08, 2010 05:43
od rewoid
Díky. V pondelok sa na to vrhnem a uvidím čo z toho bude. Zatiaľ vďaka.

Napsal: pon říj 18, 2010 09:40
od rewoid
Po PN konečne v práci, kódy konečne vyblikané, je to 24 - tento viem a ten druhý je 25. Nevie niekto čo znamená? Ďakujem.

Napsal: pon říj 18, 2010 11:05
od Luděk Musil
Podívej se do vedlejšího oddílu (Niva / elektrická soustava / neznámá součástka - čidlo ). Tam najdeš odpověď na svou otázku. L.

Napsal: pon říj 18, 2010 12:11
od rewoid
24 mi je jasná, lebo v čase blikania nebola prevodovka na aute z dôvodu opravy, ale tá 25 - teplota vzduchu na vstupe s tým sa dá čo robiť? Vo vzduchovom filtri je nejaké čidlo? Dá sa vyčistiť, alebo ho je treba vymeniť?

Napsal: pon říj 18, 2010 12:31
od Luděk Musil
Nevím tedy, zda je v tom samém místě jako u kombíka, ale asi ano. Je našroubováno zespodu do filtrboxu. A vyčistit se dá. Nesmí se to ale dělat ocelovým kartáčem a technickým benzínem. Někde tu na foru byl návod na čištění, ale nevzpomenu si kde. A byla to jen 5% směs nějakýho alkoholu s vodou ... ale opravdu si nevzpomenu. L.

Napsal: ned úno 20, 2011 19:49
od Slimm
Dobrý den pánové, případně dámy. :D I já jsem jeden z těch postižených, který si koupil jednu ojetou Nivičku. Jen malý problém - po zahřátí motoru mi svítí kontrolka check engine. Kde by mohla být chyba? Než s tím tedy budu nucet odjet do nějakého servisu na diagnostiku, což jak jsem se tu už dočetl by problém mohl být. Za případnou odpověď předem díky.

Napsal: ned úno 20, 2011 21:29
od Luděk Ondrůch
Slimm píše:Dobrý den pánové, případně dámy. :D I já jsem jeden z těch postižených, který si koupil jednu ojetou Nivičku. Jen malý problém - po zahřátí motoru mi svítí kontrolka check engine. Kde by mohla být chyba? Než s tím tedy budu nucet odjet do nějakého servisu na diagnostiku, což jak jsem se tu už dočetl by problém mohl být. Za případnou odpověď předem díky.
Někde tu je postup jak v domácích podmínkách vyblikat chybové kódy a jejich tabulka.

Napsal: ned úno 20, 2011 21:39
od Hurikán
Postup vyblikání závad

Tabulka závad

Povídání o diagnostice zde

anebo ještě tady.

A nakonec ještě přímo o Nivě


Všechno tady máme. Když použiješ funkci "HLEDAT", tak to budeš mít i rychlejší. ;)