Polo - topení - hlavolam pro experty

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Polo - topení - hlavolam pro experty

Příspěvek od Nulašestka »

Dotaz na experty.
Jedná se o Polo 1.2 HTP 40 Kw (nejslabší z nejslabších), rok 2006. Jako nové topilo perfektně, už po kilometru z toho šel vlahý vzduch, po 4 km už to žhnulo jak kamna. Pak ale zničehož nic auto začalo topit špatně. Čert ví, jestli to odstartovaly erupce na Slunci nebo náraz do LZ blatníku a kola. Vyměnil se termostat, provedla kontrola rozvaděče vzduchu, jestli chodí všechny klapky a tak, všechno se odvzdušnilo, zkontrolovalo a byl vyřčen závěr, že je vše O.K. Praxe je ale taková, že i po výměně termostatu se nic nezměnilo. Auto se hrozně dlouho ohřívá a především, i když se ohřeje třeba k 90°C, pokud člověk nejede vyloženě pilu (rozuměj vysoké otáčky), nebo s naloženým autem do kopce, začne teplota zase klesat skoro až na 60°C (teploměr funguje dobře, protože s poklesem jeho ručičky klesá i teplota už tak pouze vlahého vzduchu z topení). Teplota nemá problém neustále kolísat a ani po 20km příměstské jízdy se prostě úplně neohřeje. :?
Je mi jasné, že vše by odpovídalo vadnému termostatu, jenže: za A) dost pochybuji, že by ten nový originál byl zmetek (přeci jenom to není Lada) a hlavně za B) - voda do chladiče skutečně nejde, trubky i chladič jsou studené, i když je teploměr někde na 65 stupních.
Co si o tom myslíte? Rád bych to vyřešil, protože se s autem jezdí nanejvíš příměstská doprava, spíš město a možná už někteří pochopili, jaká je u nás zima. No a v lednici se moc příjemně nejezdí, nehledě na mizerné odmlžování skel... :?

Kdybych nezažil, že to auto dřív topilo excelentně, řeknu si, že je to krám, blbá konstrukce či tak něco. Ale tady bude chyba někde jinde. Co vy na to?

Děkuji za rady, věřím, že někoho něco konstruktivního napadne.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Pokud je chladič studený a motor se nedokáže ohřát tak jediné co mne napadá že motor stíhá vychladit topení a poněvač se nejede kudla motor nedává mnoho tepla . Pokud k tomu zůstane otevřená klapka sání vzduchu zvenku je možné vše .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Pokud k tomu zůstane otevřená klapka sání vzduchu zvenku je možné vše .

Dobrá indicie, zkusím co se stane po zapnutí vnitřní cirkulace vzduchu. I když vlastně to nebude fungovat, protože tenhle režim nejde pustit při poloze nasměrování vzduchu na čelní sklo, které se jinak zezačátku hned zapotí. Navíc by to takhle mizerně fungovalo už zezačátku. :roll:
Připadám si pomalu jak ten Karel Augusta v Jáchymovi - já nevim co s tim, já se z toho zbláznim....
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Možná je to blbost, ale to topení, je prohřáté celé jak má? Nemohl se atakem do LZ blatníku uloupnout nějaký kus nánosu v chlazení a přicpat prostě topení? Já vím že je to nepravděpodobná blbost, ale když už byly všechny logické a běžné vady vyloučeny.
A jestli by ho stíhalo vychladit topení, jak to že předtím to nestíhalo?
A nový termostat, těsní - je usazen v domečku jak má? Ale asi ano, když chladič je studený do otevření termostatu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

Teepee píše:Nemohl se atakem do LZ blatníku uloupnout nějaký kus nánosu v chlazení a přicpat prostě topení?

Dobrý nápad, jenže to bylo někdy v roce 2007 a auto mělo najeto asi 13 000km. Teď má dvojnásobek. Všechno je perfektně čisté (prakticky teprve zajetý motor).
Teepee píše:A nový termostat

No právě, ale ten chladič i hadice je jak kostka ledu. A dát opět 600Kč za termostat (+ práce), když v podstatě nevykazuje závadu...než zase půjdu orodovat k Engemu, rád bych s vaší pomocí nejdřív měl aspoň na něco podezření... :|
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

najprv strc nieco pred chladic ci to pomoze... je tu moznost ze ten termostat nieje dobry a trocha viac prepusta. TAk ze zakry chladic a porovnavaj ci sa to skor zohreje a ci to bude drzat teplotu a bacha aby si to neuvaril.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4266
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

ad. Nulašestka: Hmm, tak to můžeme moje teorie s klidem vyloučit.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Cože? VW a nějaká porucha, nevěřím, to přece není možné :!: :lol:

Hele to nemá ručičku teploty jen třípolohovou jako třeba fabka? (stedenej motor, normál a přehřátej). Když vypneš topení, tak se to zahřeje normálně?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Dusan
Příspěvky: 3878
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

hej nieco na ten sposob .... aj ked teplota motora kolise o +-10 stupnou pristroj na pristrojovke sa ani nehne aby zbytocne nedrazdil sofera :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Myslim, ze aj velmi mala netesnost termostatu dokaze sposobit, ze sa motor neohreje. Na S100 je v termostate dierka priemeru asi 3,5mm, v nej je navolno taky roznitovany drotik o priemere asi 3mm. Normalne to sluzi na nejake odvzdusnenie, alebo co. Mne sa ten drotik stratil a v takom pocasi ako teraz sa motor nezohrial na viac ako 60stupnov a o kureni ani nehovorim....
Roman
Nulašestka
Příspěvky: 1296
Registrován: úte led 31, 2006 20:53
Bydliště: Kocourkov a Hulvátov

Příspěvek od Nulašestka »

zelvotron píše: to nemá ručičku teploty jen třípolohovou jako třeba fabka?

Nemá a přiznám se, že s něčím podobným jsem se nesetkal. :shock:
Roman píše:Myslim, ze aj velmi mala netesnost termostatu dokaze sposobit, ze sa motor neohreje.

S tím bych i souhlasil, nicméně před opětovnou výměnou termostatu zkusím nejdřív hodit před chladič karton (jestli se tam nějak vleze).
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

Ještě mě napadá, jestli to nemá něco jako přepínání nasávaného vzduchu na přímo z ovzduší ( letní provoz ) nebo od výfukového potrubí ( zimní provoz ). Jestli třeba není zaseklej nějakej automatickej člen otevírání klapky. Myslím že HonímTřiPísty tuto vymoženost má.
marty
Příspěvky: 122
Registrován: ned říj 17, 2004 19:37
Bydliště: kosoř

Příspěvek od marty »

tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje a jelikož už se zajel tak přestalo tření a sním zvýšený vývin tepla a prostě to přestalo topit :oops: a co vodní puma tlačí dost ono se občas stává že když jsou malý otáčky tak nestačí proudit dost vody do topení
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Souhrně : Všechny dnešní vozy mají stálo peůtokové topení (bez kohoutu topení) . Je to součást chlazení motoru . Topení ovládají pouze klapky , míchající teplý a studený vzduch .
Jedna doplňující otázka : HTP - Haťapka 3-válec . Je to benzín nebo Diesel ?
Dieselové motory mají vyší účinnost , proto dávají méně odpadního tepla a proto se dnes u těchto aut běžně používá "bufík" který po nastartování ohřívá motor a pomáhá topit . Spíná se jen podle teploty okolí a chladící kapaliny . Řidič o něm (a jeho výskytu) ve voze nemusí ani vědět .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

:shock: benzín, trestuhodná neznalost, takovej legendární motor :lol:

06: no on ten budík vypadá normálně jen ta ručička ukazuje jen 3 polohy, důvod popsal Dusan

takže tobě ukazuje ta ručička normálně plynule jak se motor zahřívá atd?

pokud je topení vypnutý tak se to zahřeje normálně? V podstatě to má dost jednoduchej chladící okruh, nic jinýho jak termostat to anisnad být nemůže,nedali ti třeba nějakej jinej typ s jinýma teplotama? Co větráky na chladiči - neběží stále? Přicpaný topení nebo chladič nevím, to by se to asi spíš přehřívalo. Jaká je tam chladící kapalina a jak je naředěná, ale tím to asi nebude.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“