Polo - topení - hlavolam pro experty
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Polo - topení - hlavolam pro experty
Dotaz na experty.
Jedná se o Polo 1.2 HTP 40 Kw (nejslabší z nejslabších), rok 2006. Jako nové topilo perfektně, už po kilometru z toho šel vlahý vzduch, po 4 km už to žhnulo jak kamna. Pak ale zničehož nic auto začalo topit špatně. Čert ví, jestli to odstartovaly erupce na Slunci nebo náraz do LZ blatníku a kola. Vyměnil se termostat, provedla kontrola rozvaděče vzduchu, jestli chodí všechny klapky a tak, všechno se odvzdušnilo, zkontrolovalo a byl vyřčen závěr, že je vše O.K. Praxe je ale taková, že i po výměně termostatu se nic nezměnilo. Auto se hrozně dlouho ohřívá a především, i když se ohřeje třeba k 90°C, pokud člověk nejede vyloženě pilu (rozuměj vysoké otáčky), nebo s naloženým autem do kopce, začne teplota zase klesat skoro až na 60°C (teploměr funguje dobře, protože s poklesem jeho ručičky klesá i teplota už tak pouze vlahého vzduchu z topení). Teplota nemá problém neustále kolísat a ani po 20km příměstské jízdy se prostě úplně neohřeje.
Je mi jasné, že vše by odpovídalo vadnému termostatu, jenže: za A) dost pochybuji, že by ten nový originál byl zmetek (přeci jenom to není Lada) a hlavně za B) - voda do chladiče skutečně nejde, trubky i chladič jsou studené, i když je teploměr někde na 65 stupních.
Co si o tom myslíte? Rád bych to vyřešil, protože se s autem jezdí nanejvíš příměstská doprava, spíš město a možná už někteří pochopili, jaká je u nás zima. No a v lednici se moc příjemně nejezdí, nehledě na mizerné odmlžování skel...
Kdybych nezažil, že to auto dřív topilo excelentně, řeknu si, že je to krám, blbá konstrukce či tak něco. Ale tady bude chyba někde jinde. Co vy na to?
Děkuji za rady, věřím, že někoho něco konstruktivního napadne.
Jedná se o Polo 1.2 HTP 40 Kw (nejslabší z nejslabších), rok 2006. Jako nové topilo perfektně, už po kilometru z toho šel vlahý vzduch, po 4 km už to žhnulo jak kamna. Pak ale zničehož nic auto začalo topit špatně. Čert ví, jestli to odstartovaly erupce na Slunci nebo náraz do LZ blatníku a kola. Vyměnil se termostat, provedla kontrola rozvaděče vzduchu, jestli chodí všechny klapky a tak, všechno se odvzdušnilo, zkontrolovalo a byl vyřčen závěr, že je vše O.K. Praxe je ale taková, že i po výměně termostatu se nic nezměnilo. Auto se hrozně dlouho ohřívá a především, i když se ohřeje třeba k 90°C, pokud člověk nejede vyloženě pilu (rozuměj vysoké otáčky), nebo s naloženým autem do kopce, začne teplota zase klesat skoro až na 60°C (teploměr funguje dobře, protože s poklesem jeho ručičky klesá i teplota už tak pouze vlahého vzduchu z topení). Teplota nemá problém neustále kolísat a ani po 20km příměstské jízdy se prostě úplně neohřeje.
Je mi jasné, že vše by odpovídalo vadnému termostatu, jenže: za A) dost pochybuji, že by ten nový originál byl zmetek (přeci jenom to není Lada) a hlavně za B) - voda do chladiče skutečně nejde, trubky i chladič jsou studené, i když je teploměr někde na 65 stupních.
Co si o tom myslíte? Rád bych to vyřešil, protože se s autem jezdí nanejvíš příměstská doprava, spíš město a možná už někteří pochopili, jaká je u nás zima. No a v lednici se moc příjemně nejezdí, nehledě na mizerné odmlžování skel...
Kdybych nezažil, že to auto dřív topilo excelentně, řeknu si, že je to krám, blbá konstrukce či tak něco. Ale tady bude chyba někde jinde. Co vy na to?
Děkuji za rady, věřím, že někoho něco konstruktivního napadne.
Pokud je chladič studený a motor se nedokáže ohřát tak jediné co mne napadá že motor stíhá vychladit topení a poněvač se nejede kudla motor nedává mnoho tepla . Pokud k tomu zůstane otevřená klapka sání vzduchu zvenku je možné vše .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Dobrá indicie, zkusím co se stane po zapnutí vnitřní cirkulace vzduchu. I když vlastně to nebude fungovat, protože tenhle režim nejde pustit při poloze nasměrování vzduchu na čelní sklo, které se jinak zezačátku hned zapotí. Navíc by to takhle mizerně fungovalo už zezačátku.Pokud k tomu zůstane otevřená klapka sání vzduchu zvenku je možné vše .
Připadám si pomalu jak ten Karel Augusta v Jáchymovi - já nevim co s tim, já se z toho zbláznim....
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Možná je to blbost, ale to topení, je prohřáté celé jak má? Nemohl se atakem do LZ blatníku uloupnout nějaký kus nánosu v chlazení a přicpat prostě topení? Já vím že je to nepravděpodobná blbost, ale když už byly všechny logické a běžné vady vyloučeny.
A jestli by ho stíhalo vychladit topení, jak to že předtím to nestíhalo?
A nový termostat, těsní - je usazen v domečku jak má? Ale asi ano, když chladič je studený do otevření termostatu.
A jestli by ho stíhalo vychladit topení, jak to že předtím to nestíhalo?
A nový termostat, těsní - je usazen v domečku jak má? Ale asi ano, když chladič je studený do otevření termostatu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Dobrý nápad, jenže to bylo někdy v roce 2007 a auto mělo najeto asi 13 000km. Teď má dvojnásobek. Všechno je perfektně čisté (prakticky teprve zajetý motor).Teepee píše:Nemohl se atakem do LZ blatníku uloupnout nějaký kus nánosu v chlazení a přicpat prostě topení?
No právě, ale ten chladič i hadice je jak kostka ledu. A dát opět 600Kč za termostat (+ práce), když v podstatě nevykazuje závadu...než zase půjdu orodovat k Engemu, rád bych s vaší pomocí nejdřív měl aspoň na něco podezření...Teepee píše:A nový termostat
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Myslim, ze aj velmi mala netesnost termostatu dokaze sposobit, ze sa motor neohreje. Na S100 je v termostate dierka priemeru asi 3,5mm, v nej je navolno taky roznitovany drotik o priemere asi 3mm. Normalne to sluzi na nejake odvzdusnenie, alebo co. Mne sa ten drotik stratil a v takom pocasi ako teraz sa motor nezohrial na viac ako 60stupnov a o kureni ani nehovorim....
Roman
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Nemá a přiznám se, že s něčím podobným jsem se nesetkal.zelvotron píše: to nemá ručičku teploty jen třípolohovou jako třeba fabka?
S tím bych i souhlasil, nicméně před opětovnou výměnou termostatu zkusím nejdřív hodit před chladič karton (jestli se tam nějak vleze).Roman píše:Myslim, ze aj velmi mala netesnost termostatu dokaze sposobit, ze sa motor neohreje.
Souhrně : Všechny dnešní vozy mají stálo peůtokové topení (bez kohoutu topení) . Je to součást chlazení motoru . Topení ovládají pouze klapky , míchající teplý a studený vzduch .
Jedna doplňující otázka : HTP - Haťapka 3-válec . Je to benzín nebo Diesel ?
Dieselové motory mají vyší účinnost , proto dávají méně odpadního tepla a proto se dnes u těchto aut běžně používá "bufík" který po nastartování ohřívá motor a pomáhá topit . Spíná se jen podle teploty okolí a chladící kapaliny . Řidič o něm (a jeho výskytu) ve voze nemusí ani vědět .
Jedna doplňující otázka : HTP - Haťapka 3-válec . Je to benzín nebo Diesel ?
Dieselové motory mají vyší účinnost , proto dávají méně odpadního tepla a proto se dnes u těchto aut běžně používá "bufík" který po nastartování ohřívá motor a pomáhá topit . Spíná se jen podle teploty okolí a chladící kapaliny . Řidič o něm (a jeho výskytu) ve voze nemusí ani vědět .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
benzín, trestuhodná neznalost, takovej legendární motor
06: no on ten budík vypadá normálně jen ta ručička ukazuje jen 3 polohy, důvod popsal Dusan
takže tobě ukazuje ta ručička normálně plynule jak se motor zahřívá atd?
pokud je topení vypnutý tak se to zahřeje normálně? V podstatě to má dost jednoduchej chladící okruh, nic jinýho jak termostat to anisnad být nemůže,nedali ti třeba nějakej jinej typ s jinýma teplotama? Co větráky na chladiči - neběží stále? Přicpaný topení nebo chladič nevím, to by se to asi spíš přehřívalo. Jaká je tam chladící kapalina a jak je naředěná, ale tím to asi nebude.
06: no on ten budík vypadá normálně jen ta ručička ukazuje jen 3 polohy, důvod popsal Dusan
takže tobě ukazuje ta ručička normálně plynule jak se motor zahřívá atd?
pokud je topení vypnutý tak se to zahřeje normálně? V podstatě to má dost jednoduchej chladící okruh, nic jinýho jak termostat to anisnad být nemůže,nedali ti třeba nějakej jinej typ s jinýma teplotama? Co větráky na chladiči - neběží stále? Přicpaný topení nebo chladič nevím, to by se to asi spíš přehřívalo. Jaká je tam chladící kapalina a jak je naředěná, ale tím to asi nebude.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.