211x

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lubka320
Příspěvky: 53
Registrován: ned led 28, 2007 17:28
Bydliště: Broumov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lubka320 »

Jiri píše: Cim je tosol tak zazracny??? ze se vyplati ho tam lit misto normalnich kapalin fridexu /sheronu nebo divinolu?
tedy je fakt zže jsem slysšl že nektery tosol snese i -60st celsia:-) ale to v česku nehrozí:-)))
:idea: Já vím, ale dokud tam je tosol tak by jsem rád dával tosol. Zatím s ním nejsou problémy, tak proč to měnit
автомобил ваз 21113
Lada 21113 1,5 GTe 16V - 2002
LPG - :idea:
Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

Příspěvek od Jarda »

rudo. píše:Jardo, neurazil som sa. Teraz so si to pozrel ešte raz. Máš pravdu. To 5W atď. označuje zimnú triedu. Teraz som sa rozpametal, že o tej synt., polosynt. podľa tých prvých čísel mi tak vysvetlil jeden predavač. Preto som tak mylne, tie oleje rozdelil. No ale naozaj už neviem ako tu vysveliť, že okrem toho, že je to zimná trieda, tak je to aj viskozita oleja, ktorá má vplyv nielen na štarty a chod motora v zimnom počasí, ale aj veľa iných vplyvov pri chode motora.
To jsem rád. Prodavači hold také nemohou vědět vše. S viskozitou to samozřejmě souvisí, to je jasné. A viskozita je závislá na teplotě. Střelím čísla od boku, jen jako příklad:
5W-40 může vít při -20°C stejnou viskozitu, jako 15W-40 při -10°C
5W-40 může vít při +30°C stejnou viskozitu, jako 15W-40 při +40°C
Problém je v tom, že nejlěpší viskozita je tak akorát. Neplatí čím řidší tím lepší. Řidší olej při nízkých teplotách je jistě dobrý, ale ten samý olej může být při vysokých teplotách moc řidký. Je-li 5W-40 předepsaný do +30°C znamená to, že při 35°C již nebude dobře mazat, bude moc řidký, nevytvoří pevný film, bude rychle stékat, více prolínat - vzroste jeho spotřeba atp.
Je tedy dobré posoudit, jestli často jezdíme při teplotách pod 20°C (pak volit 5W-40), nebo při teplotách vyšších než 30°C (pak volit 15W-40). Jako obvykle se kompromis (10W-40) jeví ideálním, ale na dovolenou do Řecka s tím radši nejezdit.
rudo.
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvek od rudo. »

Po výmene 15W za 10W som si hneď všimol, že pri studených štartoch ventily už tak nehrkocú. Keď som pre tým uvažoval o 5W, tak teraz ma to zatiaľ prešlo. :)
rudo.
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvek od rudo. »

Jardo, zabudol som sa ti poďakovať, takže vďaka.
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

že by prudke zvyseni kvality?

Příspěvek od Jiri »

http://auto.mail.ru/article?id=21513

tedy nové modely mají mit zaáruku 3 roky nebo 50 000km
pro staré modely vše při "starém" :-) 2 roky nebo 35 000km
Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 173
Registrován: stř čer 09, 2004 08:11
Bydliště: Dobříš

Příspěvek od Jarda »

rudo. píše:Jardo, zabudol som sa ti poďakovať, takže vďaka.
Opravdu není zač.
honzat
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvek od honzat »

tak mám po druhé garanční prohlídce (2500,-) a asi to byla ta poslední.Prosím o radu jestli se při výměně oleje musí vyndavat ten plech pod motorem, jestli ho tam dáváte zpět, a co se myslí tím dotažením spojů přední nápravy.
Jiri
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvek od Jiri »

Honzo, stím plechem se při normální výměně oleje nic dělat nemusí

kdykoliv jsem něco dělal neco jineho, tak jsem ho dal zpatky...asi jsem konzervativní a neměl jsem důvod odlehčovat auto.:-)
Dotažení spojů se provádí na spojích které jsou volněné.:-) U lady to paltí taky.
Měl jsem kuriozni zavadu se kterou mě řekli na Průběžný i v Akaru že je to divný a že nevědí a že to není vůbec podstatný.
Při prudkém brždění dřelo levé i pravé kolo o přední zástěrky a zatáčelo doleva ,
při normálním brždění auto jelo rovně.....
nakonec na to přišel garážník, že je povolená přední náprava a že když se za to zabere tak to v jednom spoji jezdilo sem a tam .. chtel jsem ze zvědavosti vědět co to přesně bylo ale tenkát byla zima a na jámě bylo už jiný auto...
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Na krytovani jsem asi take konzervativni. Kdo ma 1,7 tak vi, ze je dole zakrytovano mnohem vic, nez u predchozich modelu a k tomu mam jednu perlicku. Kdyz mi pred casem menili v jednom znackovem servisu loziska v prevodovce, proteze jsem byl tehdy liny, tak jsem po prijezdu domu zjistil, ze ze spodnich krytu tam mam jenom ten zakladni pod motorem. Jel jsem znovu do servisu (cca 30 km jedna cesta) a tam na mne hledeli, co to po nich chci. Tak jsem musel projit vsechny dilny a krytovani si sam najit :!: . To mi pak jeden mechanik namontoval, ale pri pohledu na jeho chut k praci bych si to nejradeji odvezl jenom domu a udelal si to sam (ostatne unik oleje z prevodovky z teto opravy jsem tak dlouho reklamoval, az jsem si ji pretesnil sam a byl klid). A tak mam stale zakrytovany spodek, nicmene pokud bych nevedel jak to ma dole vypadat (bezny uzivatel), dnes uz by bylo krytovani davno pretaveno k dalsimu pouziti. W.
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

tak jsem dneska implantoval mlhovky,který jsem koupil na srazu od Vašenkova...myslim,že vypadaj dobře :thumbleft:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Marcel
Příspěvky: 1122
Registrován: ned led 15, 2006 19:58
Bydliště: Hajnice u trutnova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marcel »

opravdu supeeer
Marcel 2107
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS :)
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

Pěkný, taky jsem tam chtěl dát mlhovky... Ale moje Lada si už nezaslouží žádné investice, protože příští rok plánuju obměnu. dmatej nalákal :-)
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

tak oni stáli 400 korun,takže to neni tak hrozný...spíš mě vyděsili na Mělníku,musim to tam hodit do servisu :pale: ,ta kurva furt topí na plno a teď v létě je to docela nepříjemný
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

To bude nějaká volovina... zkus odpojit ten regulátor...
V tomhle autě je narozdíl od Tavrie "tepelný" okruh stále zapojen.
Někde v minulosti jsme to už řešili... Jiri s tím měl taky problém...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5187
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od radek mb »

to abych se přesunul do té sekce poruchy,co? :D
bývalý majitel mi řek,že tam je stále otevřená jakási klapka topení,ale nevim jak to vypadá ani kde to je... :sad1:
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“