Já vím, ale dokud tam je tosol tak by jsem rád dával tosol. Zatím s ním nejsou problémy, tak proč to měnitJiri píše: Cim je tosol tak zazracny??? ze se vyplati ho tam lit misto normalnich kapalin fridexu /sheronu nebo divinolu?
tedy je fakt zže jsem slysšl že nektery tosol snese i -60st celsia:-) ale to v česku nehrozí:-)))
211x
Moderátor: Moderátoři
автомобил ваз 21113
Lada 21113 1,5 GTe 16V - 2002
LPG -
Lada 21113 1,5 GTe 16V - 2002
LPG -
To jsem rád. Prodavači hold také nemohou vědět vše. S viskozitou to samozřejmě souvisí, to je jasné. A viskozita je závislá na teplotě. Střelím čísla od boku, jen jako příklad:rudo. píše:Jardo, neurazil som sa. Teraz so si to pozrel ešte raz. Máš pravdu. To 5W atď. označuje zimnú triedu. Teraz som sa rozpametal, že o tej synt., polosynt. podľa tých prvých čísel mi tak vysvetlil jeden predavač. Preto som tak mylne, tie oleje rozdelil. No ale naozaj už neviem ako tu vysveliť, že okrem toho, že je to zimná trieda, tak je to aj viskozita oleja, ktorá má vplyv nielen na štarty a chod motora v zimnom počasí, ale aj veľa iných vplyvov pri chode motora.
5W-40 může vít při -20°C stejnou viskozitu, jako 15W-40 při -10°C
5W-40 může vít při +30°C stejnou viskozitu, jako 15W-40 při +40°C
Problém je v tom, že nejlěpší viskozita je tak akorát. Neplatí čím řidší tím lepší. Řidší olej při nízkých teplotách je jistě dobrý, ale ten samý olej může být při vysokých teplotách moc řidký. Je-li 5W-40 předepsaný do +30°C znamená to, že při 35°C již nebude dobře mazat, bude moc řidký, nevytvoří pevný film, bude rychle stékat, více prolínat - vzroste jeho spotřeba atp.
Je tedy dobré posoudit, jestli často jezdíme při teplotách pod 20°C (pak volit 5W-40), nebo při teplotách vyšších než 30°C (pak volit 15W-40). Jako obvykle se kompromis (10W-40) jeví ideálním, ale na dovolenou do Řecka s tím radši nejezdit.
že by prudke zvyseni kvality?
http://auto.mail.ru/article?id=21513
tedy nové modely mají mit zaáruku 3 roky nebo 50 000km
pro staré modely vše při "starém" 2 roky nebo 35 000km
tedy nové modely mají mit zaáruku 3 roky nebo 50 000km
pro staré modely vše při "starém" 2 roky nebo 35 000km
Honzo, stím plechem se při normální výměně oleje nic dělat nemusí
kdykoliv jsem něco dělal neco jineho, tak jsem ho dal zpatky...asi jsem konzervativní a neměl jsem důvod odlehčovat auto.
Dotažení spojů se provádí na spojích které jsou volněné. U lady to paltí taky.
Měl jsem kuriozni zavadu se kterou mě řekli na Průběžný i v Akaru že je to divný a že nevědí a že to není vůbec podstatný.
Při prudkém brždění dřelo levé i pravé kolo o přední zástěrky a zatáčelo doleva ,
při normálním brždění auto jelo rovně.....
nakonec na to přišel garážník, že je povolená přední náprava a že když se za to zabere tak to v jednom spoji jezdilo sem a tam .. chtel jsem ze zvědavosti vědět co to přesně bylo ale tenkát byla zima a na jámě bylo už jiný auto...
kdykoliv jsem něco dělal neco jineho, tak jsem ho dal zpatky...asi jsem konzervativní a neměl jsem důvod odlehčovat auto.
Dotažení spojů se provádí na spojích které jsou volněné. U lady to paltí taky.
Měl jsem kuriozni zavadu se kterou mě řekli na Průběžný i v Akaru že je to divný a že nevědí a že to není vůbec podstatný.
Při prudkém brždění dřelo levé i pravé kolo o přední zástěrky a zatáčelo doleva ,
při normálním brždění auto jelo rovně.....
nakonec na to přišel garážník, že je povolená přední náprava a že když se za to zabere tak to v jednom spoji jezdilo sem a tam .. chtel jsem ze zvědavosti vědět co to přesně bylo ale tenkát byla zima a na jámě bylo už jiný auto...
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Na krytovani jsem asi take konzervativni. Kdo ma 1,7 tak vi, ze je dole zakrytovano mnohem vic, nez u predchozich modelu a k tomu mam jednu perlicku. Kdyz mi pred casem menili v jednom znackovem servisu loziska v prevodovce, proteze jsem byl tehdy liny, tak jsem po prijezdu domu zjistil, ze ze spodnich krytu tam mam jenom ten zakladni pod motorem. Jel jsem znovu do servisu (cca 30 km jedna cesta) a tam na mne hledeli, co to po nich chci. Tak jsem musel projit vsechny dilny a krytovani si sam najit . To mi pak jeden mechanik namontoval, ale pri pohledu na jeho chut k praci bych si to nejradeji odvezl jenom domu a udelal si to sam (ostatne unik oleje z prevodovky z teto opravy jsem tak dlouho reklamoval, az jsem si ji pretesnil sam a byl klid). A tak mam stale zakrytovany spodek, nicmene pokud bych nevedel jak to ma dole vypadat (bezny uzivatel), dnes uz by bylo krytovani davno pretaveno k dalsimu pouziti. W.
- Marcel
- Příspěvky: 1122
- Registrován: ned led 15, 2006 19:58
- Bydliště: Hajnice u trutnova
- Kontaktovat uživatele:
opravdu supeeer
Marcel 2107
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště
LADA 2107 - Laděnka
Největší abstinent z LKCS
http://marcel2107.rajce.idnes.cz/Ladka/#album
Silnice, mé přechodné bydliště