
Točit nad 5500 podle mě nemá praktický význam - stejně to už na 1-4 netáhne.
A na pětku to stejně nikdo tak daleko nevytočí, neb ho při cca 210-220km/h dřív zabrzdí aerodynamický odpor nebo pud sebezáchovy.
Moderátor: Moderátoři
To by jistě bylo živější, ale zase žravější. Člověk nemůže mit vše. Známé HTP si díky krátkým převodům, které zajišťují relativně slušnou akceleraci, na dálnici (tedy kolem 140 km/hod) vezmou prý přes 8l/100. To je docela krutá daň, Lada 2110 si vystačí s cca 6,5 l/100km. Nedávno jsem měřil spotřebu na delší, převážně dálniční trase:honzat píše:s těma dlouhýma převodama máš pravdu, možná by byly lepší kratší převody a větší otáčky, auto by bylo možná živější. Těch 6000 ot. možná není přesně , otáčkoměr jsem vtu chvíli bedlivě nesledoval, protože jsem se lekl, co to je.
Jak je to s tou převodovkou? Mám dojem že sem kdysi ve Světě motorů čet že 16v má standartně delší stálej převod než 8v. Proto i o 20km/h větší max. rychlost, ne? I když je pravda že 16v má větší max. ot., ale asi jen o 200, takže by to nemělo bejt jen tim.Jiri píše:no v rusku se na prani dala koupit lada s 16vmotorem osazena 3,9 prevodem na misto 3,7 u standardu... hura do ruska! pro prevodovku !
Tak to bych Ti doporučil v brzké době výměnu. Neboť nemáš výhodu, kterou jsou obdařeny motory 2105/1300 - tam se ventily s pístama při přetržení či prodření řemene nepotkají! L.tavri píše:Já ho taky nechci trápit, má za sebou 75 tis km a nemá vyměněný rozvoďákVentily viděly světlo naposledy na 37 tis km. Stačí, že ho občas trápím zátěžově, plnej kufr nebo vlek.