Poruchy
Moderátor: Moderátoři
no kdybych měl čas, udělal bych taky podobnou tabulku z vlastni zkusenosti
http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... 10/vaz.htm
a
http://www.autoua.net/modules.php?op=mo ... =0&thold=0
Ruské ceny v dolarech to vypadá krásně. Pokud by člověk kupoval díly v česku... no napriklad alternator za 45 $ je smesna cena u nas tipuju cenu tak 6000Kc
http://www.autoreview.ru/new_site/year2 ... 10/vaz.htm
a
http://www.autoua.net/modules.php?op=mo ... =0&thold=0
Ruské ceny v dolarech to vypadá krásně. Pokud by člověk kupoval díly v česku... no napriklad alternator za 45 $ je smesna cena u nas tipuju cenu tak 6000Kc
alternator nový 6400 a repasovaný 2500kč. Jinak u mě ta náklady a závady za 23000km a 13 měsíců používání. 2200kč 11l oleje(1x3,5 10w40+2x3,5l 5q40 omv), 450kč 3xolejové filtry, svíšky denso 2200kč+580kč brisky premium, 2000kč green filtr vzduchový+čistící sada, výměna druhého dílu výfuku(záruka, rezovovall), dotažení volantu a kola př. levé(náboj) + 600kč servisní prodka(15000km). Celkem 8030kč(5700kč nebylo nutné vynakládat, ale mám lepší pocit+ menší spotřebu)
Franta
Franta
Znam kluka, co ma holku z Togliatti, snazil jsem se na nej zapusobit, jako ze zit v Rusku je bajecny a tak , ale on porad chce tu holku dovezt sem . Bohuzel se s nim nekamaradim natolik, aby byl ochoten holku nebo jeji rodinu zaukolovat stylem: zajdi do fabriky, kup tam tri karburatory na 2107, jeden zanovni alternator, ridici jednotku k 211x a posli to postou, ja ti to pak zaplatim
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Kvalita? nebo ?
Něco málo vybírám z článku na finweb (20.01. 2004) "Světové automobilky staví své závody v Rusku":
"Rusko je vedle Číny a Brazílie oblastí s největším růstem na světě, do dvou let zde budeme vyrábět sto tisíc vozů," hodnotí perspektivu Heidi McCormacková, ředitelka ruské pobočky americké automobilky General Motors. Její firma hodlá v roce 2005 vyrábět v rusko-americkém závodě Togliatti 25 tisíc automobilů Opel Astra ( zajímavé, že právě Opel Astra , pozn. Anonymouse, viz právě některé osobní výpady zdejších rozoumků ) a 75 tisíc terénních vozů Chevy Niva.
Západní automobilky se potýkají s ruskou kvalitou.
Optimismus ředitelce neubralo ani loňské selhání. Původně měl závod loni vyrobit 35 tisíc terénních aut Niva, kvůli špatné kvalitě však snížil plán na 10 tisíc kusů. Některé vozy totiž měly pomačkané nebo děravé střechy. Podle časopisu Business Week se několikaměsíčním pátráním po příčině chyby zjistilo, že ruští dělníci sice na vyřezávaní plechů používali laserové nože, horké díly však neodkládali do nových hladkých přepravek, ale na staré drátěné palety, a to přímo na sebe. Chtěli tak šetřit nové přepravky a využít ještě staré zařízení. Vahou materiálu na celé paletě se však dráty vtlačily do nejspodnějších dílů a hotové části střech tak deformovaly. "Špatné návyky odumírají pomalu," poukázala McCormacková na nízkou výrobní kázeň.
Já (tj. Anonymouse) si myslím, že to je otázka času, tak jak se určitě už dořešily přímo z výroby pomačkané a děravé střechy na Nivách, viz článek výše. Ovšem: nutná přijatá další opatření směr vyšší kvalita, v konečném dopadu, budou znamenat ale i vyšší výrobní náklady a tedy vyšší konečné ceny, které ale bude z druhé strany brzdit právě konkurence. Dostatečně? Na některé potíže, s nimiž se majitel auta 10-ové řady setká, mají jistě i vliv konstrukční nedostatky. Kdo si chce v ruštině hodinu sem, hodinu tam dostatečně počíst, toho odkazuji na ruský web:
http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=29195,
přiznám se ale, že mě to (s potřebným slovníkem) už vůbec nebaví
Stále mi proto přichází na mysl, zda-li koupě nového auta zn. Lada není, i v roce 2005, ještě přespříliš riskantní loterie???
Na druhou stranu a co jsem měl za krátký čas si udělat (zatím) obrázek:
vlastní AVTOVAZ je, kupodivu na ruské poměry, zisková fabrika, která dokonce vyplácí nějaké ty dividendy, kótována je i na Xetra, Frankfurt a Berlin v Německu, byť z důvodů kurzového rizika, oblasti původu akcie a nejisté likvidity je brána jako rizikový titul. Svojí existencí, jak jsem si přečetl někde jinde, živí v Rusku řádově asi 100.000 zaměstnanců. V souvislosti se ziskovostí také živí ruský státní (i místní) rozpočet. Tak i když a jak jsem si zase jinde přečetl, že i této fabriky se do jisté míry týká záležitost ruských oligarchů a tedy rizika (viz až fatální případ Jukos), tak přece jen to je zatím fabrika spíše ledoborec, který ty kry v Rusku spíše rozráží a láme, než aby začal více a více nabírat vodu.
Rezultát: asi si bude třeba zvyknout, že Lada prostě je jaká je, tolerance k ní je dána především (zatím) lácí pořízení a pevnými nervy.
Kdo asi na to není připraven a nezvykne si, bude (možná?) trpět...
Něco málo vybírám z článku na finweb (20.01. 2004) "Světové automobilky staví své závody v Rusku":
"Rusko je vedle Číny a Brazílie oblastí s největším růstem na světě, do dvou let zde budeme vyrábět sto tisíc vozů," hodnotí perspektivu Heidi McCormacková, ředitelka ruské pobočky americké automobilky General Motors. Její firma hodlá v roce 2005 vyrábět v rusko-americkém závodě Togliatti 25 tisíc automobilů Opel Astra ( zajímavé, že právě Opel Astra , pozn. Anonymouse, viz právě některé osobní výpady zdejších rozoumků ) a 75 tisíc terénních vozů Chevy Niva.
Západní automobilky se potýkají s ruskou kvalitou.
Optimismus ředitelce neubralo ani loňské selhání. Původně měl závod loni vyrobit 35 tisíc terénních aut Niva, kvůli špatné kvalitě však snížil plán na 10 tisíc kusů. Některé vozy totiž měly pomačkané nebo děravé střechy. Podle časopisu Business Week se několikaměsíčním pátráním po příčině chyby zjistilo, že ruští dělníci sice na vyřezávaní plechů používali laserové nože, horké díly však neodkládali do nových hladkých přepravek, ale na staré drátěné palety, a to přímo na sebe. Chtěli tak šetřit nové přepravky a využít ještě staré zařízení. Vahou materiálu na celé paletě se však dráty vtlačily do nejspodnějších dílů a hotové části střech tak deformovaly. "Špatné návyky odumírají pomalu," poukázala McCormacková na nízkou výrobní kázeň.
Já (tj. Anonymouse) si myslím, že to je otázka času, tak jak se určitě už dořešily přímo z výroby pomačkané a děravé střechy na Nivách, viz článek výše. Ovšem: nutná přijatá další opatření směr vyšší kvalita, v konečném dopadu, budou znamenat ale i vyšší výrobní náklady a tedy vyšší konečné ceny, které ale bude z druhé strany brzdit právě konkurence. Dostatečně? Na některé potíže, s nimiž se majitel auta 10-ové řady setká, mají jistě i vliv konstrukční nedostatky. Kdo si chce v ruštině hodinu sem, hodinu tam dostatečně počíst, toho odkazuji na ruský web:
http://www.autolada.ru/viewtopic.php?t=29195,
přiznám se ale, že mě to (s potřebným slovníkem) už vůbec nebaví
Stále mi proto přichází na mysl, zda-li koupě nového auta zn. Lada není, i v roce 2005, ještě přespříliš riskantní loterie???
Na druhou stranu a co jsem měl za krátký čas si udělat (zatím) obrázek:
vlastní AVTOVAZ je, kupodivu na ruské poměry, zisková fabrika, která dokonce vyplácí nějaké ty dividendy, kótována je i na Xetra, Frankfurt a Berlin v Německu, byť z důvodů kurzového rizika, oblasti původu akcie a nejisté likvidity je brána jako rizikový titul. Svojí existencí, jak jsem si přečetl někde jinde, živí v Rusku řádově asi 100.000 zaměstnanců. V souvislosti se ziskovostí také živí ruský státní (i místní) rozpočet. Tak i když a jak jsem si zase jinde přečetl, že i této fabriky se do jisté míry týká záležitost ruských oligarchů a tedy rizika (viz až fatální případ Jukos), tak přece jen to je zatím fabrika spíše ledoborec, který ty kry v Rusku spíše rozráží a láme, než aby začal více a více nabírat vodu.
Rezultát: asi si bude třeba zvyknout, že Lada prostě je jaká je, tolerance k ní je dána především (zatím) lácí pořízení a pevnými nervy.
Kdo asi na to není připraven a nezvykne si, bude (možná?) trpět...
větrák
Ahoj,
když pustím větrák topení/ventilace nejrychleji (na 4), tak přepálím pojistku (25), která tam je. Zatím to řeším tím, že ho na tuto polohu nepouštím, možností je i silnější pojistka, ale to jsem zatím nezkoušel. Nemáte s tím někdo zkušenost?
Díky
Jakub
když pustím větrák topení/ventilace nejrychleji (na 4), tak přepálím pojistku (25), která tam je. Zatím to řeším tím, že ho na tuto polohu nepouštím, možností je i silnější pojistka, ale to jsem zatím nezkoušel. Nemáte s tím někdo zkušenost?
Díky
Jakub
Koukal jsem, že novější modely, než máme já a Jiří mají větší expanzní nádržku. Takže jestli neměli problém s malým množstvím stlačovaného vzduchu v bublině nad hladinou a kvůli tomu s vysokým tlakem....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalousi ventilator zapina pri 107 stC a tim je dan i tlak ktery tam musi byt bez ohledu na vzduch nahore..kdyz by tam bylo vody vic tak proste utece tim pojistnym ventilem ve vicku.
jenze ten problem je v tom vicku. Me dali naposled v Melnice nove vicko a zezacatku to bylo ok. pak zacala ubyvat voda, (cestou z prace mi v kolone zapne kazdy den vetrak asi tak 4x:-( to vicko se po mesici tim teplem a tlakem zase zdeformovalo a neudrzi ten tlak. vratil jsem se ke staremu vicku , ktere mam stazene paskou na hadice aby se nemohlo moc zdeformovat. uvidime.. BTW prijt po cca 8 letech seriove vyroby na to ze je potreba vetsi expanzni nadrzka to je siila:-( musim rict ze tak jak vsicni nadavaji na S120 ze furt vari a tece z ni chladici kapalina tak kam se to sere na tuhle ladu. termostat, hadice, vicka, ventilator...furt se to chlazeni sere a to nemluvim o tom ze ten slavnej hlidac vysky haldiny funguje jen pri startu, kdyz voda zmizi za jizdy tak je vsecko v prdeli...
Vetsina original hadic je bez textilni vlozky, zatim se mi 3 hadice prorizly od spony. Original spony to je taky lahudka.
V lete se chystam do chorvatska, doufam ze nikde nebudu stat v kolone, jinak mi nebude stacit kanystr vodou:-(
omlouvam se za vulgarismy ale nejak mi dochazi trpelivost:-(((
jenze ten problem je v tom vicku. Me dali naposled v Melnice nove vicko a zezacatku to bylo ok. pak zacala ubyvat voda, (cestou z prace mi v kolone zapne kazdy den vetrak asi tak 4x:-( to vicko se po mesici tim teplem a tlakem zase zdeformovalo a neudrzi ten tlak. vratil jsem se ke staremu vicku , ktere mam stazene paskou na hadice aby se nemohlo moc zdeformovat. uvidime.. BTW prijt po cca 8 letech seriove vyroby na to ze je potreba vetsi expanzni nadrzka to je siila:-( musim rict ze tak jak vsicni nadavaji na S120 ze furt vari a tece z ni chladici kapalina tak kam se to sere na tuhle ladu. termostat, hadice, vicka, ventilator...furt se to chlazeni sere a to nemluvim o tom ze ten slavnej hlidac vysky haldiny funguje jen pri startu, kdyz voda zmizi za jizdy tak je vsecko v prdeli...
Vetsina original hadic je bez textilni vlozky, zatim se mi 3 hadice prorizly od spony. Original spony to je taky lahudka.
V lete se chystam do chorvatska, doufam ze nikde nebudu stat v kolone, jinak mi nebude stacit kanystr vodou:-(
omlouvam se za vulgarismy ale nejak mi dochazi trpelivost:-(((
Já bych problém viděl spíše v termostatu. Předpokládám, že tam máš chladící kapalinu a ta má vyšší bod varu, než dest. voda. Bod varu se navíc zvyšuje přetlakem udržovaným v chladící soustavě. Pokud včas otvírá termostat, spíná ventilátor jen vyjímečně (vlečení auta v létě do kopce, popojíždění v zácpě ve vedru), vždy jen na chvilku a dříve, než ručička termostatu dosáhne červeného pole. Chladící kapalina by se tedy vůbec neměla vařit.
Mě se vařila loni v prosinci, ventilátor spínal často a na dlouho i když skoro mrzlo. Chladič skoro studený. Po výměně termostatu bez problému, ventilátor dosud nesepl ani jednou.
Mě se vařila loni v prosinci, ventilátor spínal často a na dlouho i když skoro mrzlo. Chladič skoro studený. Po výměně termostatu bez problému, ventilátor dosud nesepl ani jednou.