Poruchy
Moderátor: Moderátoři
Vyfotil jsi zde tlačítko pro zavření klapky topení, kterou se přivádí vzduch do tělesa topení. Je to elektropneumatický podtlakový systém a funguje jen při chodu motoru. Celé to funguje takto : Po zmáčknutí tlačítka jde +12 V do magnetového ventilu 19 a ten se otevře. Protože motor beží a v sacím potrubí je podtlak, připojenou hadičkou přes zpětný ventil 11 dojde k vysátí vzduchu z podtlakové dózy 1 která zavře klapku topení. Po dalším zmáčknutí tlačítka napájení +12 V zanikne, magnetový ventil propojí hadičku 9 s atmosférou, do podtlakové dózy vnikne vzduch a pružina ji spolu s klapkou vrátí do výchozí polohy. Tím je klapka otevřená.
Jednoduché a účinné, ovšem musí být celý systém naprosto těsný a v pořádku. Je to v podstatě 1. bod kontroly v situaci, kdy je nestabilní chod motoru na volnoběh a přez hadičky a ostatní popsané součásti systému může být přisáván vzduch do sacího potrubí. Hadička je připojená do sacího potrubí za škrtící klapkou směrem k motoru, tady je nutná naprostá těsnost aby krokový motůrek mohl řídit volnoběh.http://www.lada.sk/apc/servlet/apcentra ... &code=E130
Jednoduché a účinné, ovšem musí být celý systém naprosto těsný a v pořádku. Je to v podstatě 1. bod kontroly v situaci, kdy je nestabilní chod motoru na volnoběh a přez hadičky a ostatní popsané součásti systému může být přisáván vzduch do sacího potrubí. Hadička je připojená do sacího potrubí za škrtící klapkou směrem k motoru, tady je nutná naprostá těsnost aby krokový motůrek mohl řídit volnoběh.http://www.lada.sk/apc/servlet/apcentra ... &code=E130
Tak mám opět nový pravý zadní tlumič.
Lada mě odnaučila měnit zadní tlumiče v párech.
Nejsem si tentokrát ale jistý, zda nedošlo k poškození rázu mechanického. Oba disky na pravé straně měly trošku pozměněný tvar. Gumy ale jsou celé a nikde to neuchází, takže zas moc velké šišky to nebyly. Zaplať bůh, že to nebyly hliníkáče. Tedy postačilo drobné poladění tvaru.
Lada mě odnaučila měnit zadní tlumiče v párech.
Nejsem si tentokrát ale jistý, zda nedošlo k poškození rázu mechanického. Oba disky na pravé straně měly trošku pozměněný tvar. Gumy ale jsou celé a nikde to neuchází, takže zas moc velké šišky to nebyly. Zaplať bůh, že to nebyly hliníkáče. Tedy postačilo drobné poladění tvaru.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
V cca 120km/h jsem na okresce nestíhal kličkovat mezi dírkama.
A jedna z nich byla tak dlouhá, že se tam obě kola na jedné straně stihly propadnout tak hluboko, že se lehce naklepli... Ale oprava plecháčů spočívající v narovnání palicí mě celkem vyhovuje a hliník již nepatří na mé auto, ale do Humpolce.
A jedna z nich byla tak dlouhá, že se tam obě kola na jedné straně stihly propadnout tak hluboko, že se lehce naklepli... Ale oprava plecháčů spočívající v narovnání palicí mě celkem vyhovuje a hliník již nepatří na mé auto, ale do Humpolce.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)