spotřeba
Moderátor: Moderátoři
spotřeba
Ahoj. Stal jsem se majitelem Vaz 21061, krasný exemplář, a moje 4. Lada. Při koupi jsem byl upozorněn, že "trochu žere". Nechal jsem ho přestavět na plyn, a bere asi 12 L, Což je hodně moc. Nevíte prosím někdo, jestli mám hledat "hadr" v karburátoru, nebo spíše v odporech podvozku. Hltá tolik na plyn i benzin, ale nevím, jak moc karburátor ovlivňuje činnost brejlí LPG. že by se nezavíral sytič, se mi nezdá, volnoběh je proklatě nízko. vzduch. filtr jsem dal nový.... díky za rady
Hlavní problém bude asi v celkovém seřízení motoru (předstih + zapalování, karburátor, LPG). Pak ještě hodně záleží na stavu motoru...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Předstih podle ucha? Nejlepší je to udělat přesně podle stroboskopu na 5-7st.
U LPG se na karbu nešteluje krom klapek asi nic, LPG se šteluje na reduktoru a hadici. Ovšem pro správný chod motoru musí být prvně správně seřízen na benzín (respektive doporučuje se to). Pak ještě hodně záleží na membráně LPGčka atd ... Ale o tom už někdo, kdo LPG rozumí víc než já
U LPG se na karbu nešteluje krom klapek asi nic, LPG se šteluje na reduktoru a hadici. Ovšem pro správný chod motoru musí být prvně správně seřízen na benzín (respektive doporučuje se to). Pak ještě hodně záleží na membráně LPGčka atd ... Ale o tom už někdo, kdo LPG rozumí víc než já
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Ladit předstih od ucha je trochu silné kafe!!! Zvláště u motorů Lada, které jsou na seřízení velmi citlivé.
Základem všeho problému je jednoznačně to, co už popsal Vašek - celkové seřízení motoru, a to jak na benzin, tak na LPG. Pokud motor nebude správně seřízen na benzin, nikdy nepojede správně ani na plyn!!!!!
Základem všeho problému je jednoznačně to, co už popsal Vašek - celkové seřízení motoru, a to jak na benzin, tak na LPG. Pokud motor nebude správně seřízen na benzin, nikdy nepojede správně ani na plyn!!!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
...no kedze montovali LPG a zerie to aj nan(predpokladam ze ho nastavili) aj na benzin, tak by som sa poobzeral aj po tom podvozku. Pridierajuce loziska prednych nabojov, ci nie celkom odbrzdujuce brzdy dokazu tiez divy...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
taky mám ten pocit. když jedu, něco vrže, asi ložisko na kardanu. přední kola jsem kontroloval(teda zatim jedno) a ložiska jsou v pohodě. za jízdy se ovšem špatně hledá co vrže. motor se mi zdá nepravděpodobný, protože auto skvěle jede i staruje. jenom na plyn startuje špatně teplý, ale to je normální, už jsem auto na plyn měl. Je ale možné, že by jedno ložisko pobralo 2 -3 litry? já mněl nejdřív 2101, to bralo do 8 benzinu, ale to jsem jezdil do 100, pak 2105 LPG přesné 10 plynu, a to jsem ho moc nešetřil, a 1500 prý berou méně než 1300, tak nevim. máte někdo zkušenost s 21061(1500s) na plyn? díky za rady
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Předstih jsem ladil dřív jen korektorem podle otáček, ještě před dvěma týdny to fungovalo "dobře", jenže. Auto krom škytání ve vysokých a nízkých otáčkách začalo i špatně startovat.jarus píše:ahoj, motor se zdá velmi dobrý, je tichy, nebere olej, a celkově je auto velmi zachovalé.Předstih jsem ladívával vždycky jen dle ucha. dá se vůbec na karbeci s lpg něco štelovat?
Min. víkend jsem přišel na propálené kladívko v rozdělovači (tj. na jednom kontaktu navařený kopec, na druhém dírka, navíc nešly přímo proti sobě ale tak z 50%), kladívko vyměnil, s pomocí lampy MZ jsem seřídil předstih (pootočení rozdělovače).
Jinak menší průser ... kabely od lampy se i omylem dostaly do větráku a měli jste vidět ten fofr. Někdy si říkám, že mě ten Martin nezabije.
No, spotřeba šla z 9,9 na 8,7 při jízdě 110-130 km/h po dálnici. A korektorem můžu kroutit jak chci, otáčky se drží pořád stejně i když se předstih mění.
Ještě další věc, po téhle operaci mi ještě netěsnila membrána akcelerátoru, ačkoliv v ní nebyla viditelná žádná dírka. Vyměněná za 55 Kč (celkem drahý na to, jak to vypadá).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Tak jsem ještě vyměnil vodní pumpu, neboť slzela, a tiše jsem doufal, že třeby byla přidřená. ale nebyla. Předstih jsem pošteloval dle ucha jako vždycky, a jsem tak na 11,5 litrech.to nic moc. ještě zkusím ventily, ale nevim jestli by to mohly tak takto ovlivnit. navíc motor vůbec nechce do otáček, a víc jak 110 na rovině z něj nevytáhnu. začínám mít podezření jestli mistr přede mnou nepopletl rozvody o zub. nebo by to neběželo bez potkání?