Klakson
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
03 má takové s tím šnekem a výstupkem co vypadá jako trubka,06 má normální houkačku jako z motorky...oba typy se mi tu válí...Bylo by pro mě menším překvapením, kdyby bílý slon plaval kraula a vyzpěvoval přitom, že Texaco je nejlepší, než kdyby 2103 měla odlišné houkačky od 2106... Vždyť to musí být stejné.
Tak presne takovy jsem mel na 06 i na 061. Jsi si jistej, ze ty normalni (jako z motorky) jsou original? Ale mozna to je jako se vsim. Co zrovna meli po ruce, to tam dali.Nulašestka píše:03 má takové s tím šnekem a výstupkem co vypadá jako trubka
Lada 1600 - bouračka | Lada 1500s - prodáno | Peugeot 406
Tak rozborka sborka klaksonu proběhla a výsledek je, že 03 jsou slabé mrchy...
Zevnitř jsem vysypal celkem 3 čmeláky, ale moc to nepomohlo...
Štelovací šroub tam žádný není, jenom hlavní uprostřed, který drží železné jádro (které kmitá uprostřed cívky). Před jádrem jsou tři silné podložky, kterýma by se dala upravit hloubka ponoření jádra do cívky a tím asi měnit tón, ale raději jsem do toho nevrtal. To je nastavené od výroby a zalité lakem, těžko se to mohlo nějak rozladit...
Podstatné zvýšení hlasitosti jsem dosáhnul odmontováním té trumpetky z plastu (uvnitř je šnekovitá chodbička vedoucí od středu klaksonu ven). Ta to hodně zatlumuje. Později jsem ještě zjistil, že tón se mění taky použitím šroubů upevňující po krajích tu plechovou membránu, ale málo platné... 03 klaksony jsou i na pohled menší jak 01.
Kdo chce může posoudit:
http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(2).3gp 03 klakson origo, takovej silnější dveřní zvonek...
http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(3).3gp bez trumpety, šrouby s malou hlavičkou, tón podstatně hrubší, podle mne asi nejlepší zvuk
http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(4).3gp šrouby s širokou hlavou, to tam mám nyní
http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(5).3gp všechno najednou 2x01 a 2x03, 01 jasně přeřvou 03
Zevnitř jsem vysypal celkem 3 čmeláky, ale moc to nepomohlo...
Štelovací šroub tam žádný není, jenom hlavní uprostřed, který drží železné jádro (které kmitá uprostřed cívky). Před jádrem jsou tři silné podložky, kterýma by se dala upravit hloubka ponoření jádra do cívky a tím asi měnit tón, ale raději jsem do toho nevrtal. To je nastavené od výroby a zalité lakem, těžko se to mohlo nějak rozladit...
Podstatné zvýšení hlasitosti jsem dosáhnul odmontováním té trumpetky z plastu (uvnitř je šnekovitá chodbička vedoucí od středu klaksonu ven). Ta to hodně zatlumuje. Později jsem ještě zjistil, že tón se mění taky použitím šroubů upevňující po krajích tu plechovou membránu, ale málo platné... 03 klaksony jsou i na pohled menší jak 01.
Kdo chce může posoudit:
http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(2).3gp 03 klakson origo, takovej silnější dveřní zvonek...
http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(3).3gp bez trumpety, šrouby s malou hlavičkou, tón podstatně hrubší, podle mne asi nejlepší zvuk
http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(4).3gp šrouby s širokou hlavou, to tam mám nyní
http://sweb.cz/poolmann/Videozaznam(5).3gp všechno najednou 2x01 a 2x03, 01 jasně přeřvou 03
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Zítra jdu vysypávat čmeláky a jiné "záfuky" z klaksonů!
Pool: Na mých houkačkách jsou normálně štelovací šrouby z vrchu, také zalité barvou, tak si zajedu někam, kde není zástavba, trochu s nimi pootočím a budu ladit-zesilovat. Potom to zase zamáznu nějakým lepidlem a bude klid.
Jinak, dobrá předváděčka houkaček. Zdá se mi, že ty moje šnekové jsou ale trochu lepší. Zatím vítezí varianta houkačky 2101+ 2103.
To kvičení 01 mi připomíná scény z filmů, kdy se žigulík řítí vesnicí, houkačky kvičí, auto naráží do druhého, ujíždí... Troubení 2103 zase, jak Jan Kanyza jako Dr. Gabriel přijel před kladenskou nemocnici se sraženým klukem. Poté když zjistil, že už je stejně pozdě, zařadil zpátečku a vrnění žiguláckého motoru doprovázelo jeho couvání do pryč...
Nulašestka: Tak to ovšem nemáš originály. Originál na 2106 je ta šneková. Do dnešní doby totiž stále platí, čím víc šnek, tím víc klakson a čím víc klakson, tím do dražšího auta. Jestli ty Tvoje troubí hlubším tónem, tak bych sázel na houkačku Wartburg z modelu, který ještě neměl šneky, tj. cca před lety 1982-1983. Též jiné kafe, než parodie na houkačku ze Škody 100- 120 (s vyj. zvl. výbavy 110 LS, 110R a 120 GLS do 9.1979)- Felicia...
Pool: Na mých houkačkách jsou normálně štelovací šrouby z vrchu, také zalité barvou, tak si zajedu někam, kde není zástavba, trochu s nimi pootočím a budu ladit-zesilovat. Potom to zase zamáznu nějakým lepidlem a bude klid.
Jinak, dobrá předváděčka houkaček. Zdá se mi, že ty moje šnekové jsou ale trochu lepší. Zatím vítezí varianta houkačky 2101+ 2103.
To kvičení 01 mi připomíná scény z filmů, kdy se žigulík řítí vesnicí, houkačky kvičí, auto naráží do druhého, ujíždí... Troubení 2103 zase, jak Jan Kanyza jako Dr. Gabriel přijel před kladenskou nemocnici se sraženým klukem. Poté když zjistil, že už je stejně pozdě, zařadil zpátečku a vrnění žiguláckého motoru doprovázelo jeho couvání do pryč...
Nulašestka: Tak to ovšem nemáš originály. Originál na 2106 je ta šneková. Do dnešní doby totiž stále platí, čím víc šnek, tím víc klakson a čím víc klakson, tím do dražšího auta. Jestli ty Tvoje troubí hlubším tónem, tak bych sázel na houkačku Wartburg z modelu, který ještě neměl šneky, tj. cca před lety 1982-1983. Též jiné kafe, než parodie na houkačku ze Škody 100- 120 (s vyj. zvl. výbavy 110 LS, 110R a 120 GLS do 9.1979)- Felicia...
Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
proč jste o tom nedebatovali včera???
já jsem se dneska mořil s klaksonama 2 hodiny.Měl jsem ve skříni 2 klaksony z 07,tzv. šneky a chtěl jsem je naimplantovat do 2110,protože tam je klakson z kategorie trapas.Jenže neni to tak jednoduché,jak to vypadá.Po připojení klaksonu troubil jak blázen,bohužel ale bez tlačítka,prostě sám.Mimochodem to samé se mi stalo u tátovy Nivy.Na 2110 jsou ke klaksonu 2 kabely,na 2107 jen jeden.Dlouho jsem s tim laboroval,pak jsem dospěl k názoru dát tam relátko,které te celé zneguje.Vypáliíl jsem 10 pojistek,ale nakonec jsem na to přišel.Relátko je stejné jako např na mlhovky,jen zapojená opačným způsobem.Ale je pravda,že na dva šneky je asi 10A pojistka málo,nebo't je opět spálená
já jsem se dneska mořil s klaksonama 2 hodiny.Měl jsem ve skříni 2 klaksony z 07,tzv. šneky a chtěl jsem je naimplantovat do 2110,protože tam je klakson z kategorie trapas.Jenže neni to tak jednoduché,jak to vypadá.Po připojení klaksonu troubil jak blázen,bohužel ale bez tlačítka,prostě sám.Mimochodem to samé se mi stalo u tátovy Nivy.Na 2110 jsou ke klaksonu 2 kabely,na 2107 jen jeden.Dlouho jsem s tim laboroval,pak jsem dospěl k názoru dát tam relátko,které te celé zneguje.Vypáliíl jsem 10 pojistek,ale nakonec jsem na to přišel.Relátko je stejné jako např na mlhovky,jen zapojená opačným způsobem.Ale je pravda,že na dva šneky je asi 10A pojistka málo,nebo't je opět spálená
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
radek mb: Tak to jsem zapomněl zmínit, sory... Klaksony 03 mají - pól (šroubek) ukostřený, spojený s kovovým pouzdrem klaksonu ! Po připojení + pólu (faston) začnou tedy okamžitě troubit. Upozornil mě na to už na schůzi kamarád BA3. Řešení je relátko, nebo předělat napájení pod volant na + . Nebo jak jsem to vyřešil já, uchycení klaksonů odizolovaně. (Doufám že to někdy neprobije a nezačne ve 3:00 ráno troubit )
Pojistka 10A by mohla 2 šneky utáhnout, při měření měl 1 šnek odběr 6.5A . Soudím dle toho, že mně 16A utáhne 2 šneky a 2 klaksony 01 zároveň i několik sekund.
Pojistka 10A by mohla 2 šneky utáhnout, při měření měl 1 šnek odběr 6.5A . Soudím dle toho, že mně 16A utáhne 2 šneky a 2 klaksony 01 zároveň i několik sekund.
Chci taky ...
RadekMB: mohl bys prosím nějak podrobněji popsat instalaci a zapojení klaksonů do 211x ? Měli jsme před ní 2107, byl jsem na ten krásný zvuk zvyklý, na 2111 mi fakt chybí ... Už jsme (konečně ) venku ze záruky, tak bych do toho šel (kdybych ty šneky měl). Po té co mi v neděli pod auto lezla bába a na dálnici mě ignorovalo nějaké hovado v Sirce tak už fakt dozrávám k rozhodnutí tuningu 2111: 1) Klakson z 2107, 2) Nějaká agresivnější maska chladiče (třeba ta co se dávala do 21109 - to není překlep ). Jenom se bojím, jestli tam není moc mechanické práce, já raději elektřtinu než vrtat "pozinkovaný" plech 2 roky starého auta ...
Díky za odpovědi
Díky za odpovědi
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
to Georgius:musim to omrknout a nakreslit to,jak jsem to zapojil,protože už si to nepamatuju víceméně jsem zapojoval metodou pokus-omyl a vyšlo to
jinak pojistky mi to už nepálí,to pro uklidnění
jinak pojistky mi to už nepálí,to pro uklidnění
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
To se stalo mě...naštěstí na škodovce,kde je klakson pod nárazníkem..ráno přijedu k dědovi a káble od nárazníku vytrhané..ve dvě ráno to začlo troubit..Pool píše:radek mb: . (Doufám že to někdy neprobije a nezačne ve 3:00 ráno troubit )
.
3xVaz 2103(1975,1977,1981), Mazda MX-5 (1997), Peugeot 309 (1993)
Co se týká klasických troubítek na žigo, tak velký divy dělá ukostření. Jelikož jsou kostřeny přes držák, dá se tam nasbírat spoustu přechodových odporů. Tudíž se pak zdá, že to troubí málo. Někdy se stane, že to pouze cvakne (viď Víťo ). Tudíž každému doporučuji řádně očistit všechny dosedací plochy mezi troubítkem-držákem-karoserií.
Jinak to "motorkové" troubítko měla pouze 2101 (21011, 2102...). 2103,2106... už měli teho šneka. A oba typy by měli mít štelovací šroubek, jak již zmínil Honza 21061, zalitý barvou.
Jinak to "motorkové" troubítko měla pouze 2101 (21011, 2102...). 2103,2106... už měli teho šneka. A oba typy by měli mít štelovací šroubek, jak již zmínil Honza 21061, zalitý barvou.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
a mas uz pripraveny poradny spunty do usi? abys neohluchl a mi brnaci s tebou jakej to bude kraval. rovnou sezen jeste jeden a nacpi do auta dva, to myslim ze ti kazdej na silnici uhne kdyz zatroubisPool píše:Dostal se ke mně úplně mrtvý klakson z Roburu, s uhnilými kontakty. Ještě nevím jak troubí, ale povedlo se mi ho opravit a zítra ho odzkouším. Už jenom ta velikost slibuje pěknej kravál