předehřev motoru
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
předehřev motoru
Prosím o radu od expertů na motory. Vleze spirála z obrázku níže do motoru lada 1500ccm ? (do mrazové zátky) Děkuji.
Re: předehřev motoru
nevim co je mrazova zatka (vicko nadoby s nermzkou?), ale pokud ty vis co to je, tak staci vzit supleru a zmerit to, ne? na tom rysu jsou rozmery uvedeny.Lada 21053 píše:Prosím o radu od expertů na motory. Vleze spirála z obrázku níže do motoru lada 1500ccm ? (do mrazové zátky) Děkuji.
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10622
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Těch mrazových zátek na bloku je několik (tuším 5). Tři jsou na pravé straně, jedna zezadu, jedna zleva. Všemi se dostaneš přímo do chladicího systému (to Pavel: žádnej kanál tím nenabouráš). Budeš si muset vybrat zátku, která je "mezi" válci.
Principielně je to možné. Ovšem při výhřevných vlastnostech našich motorů, si myslím, je to zbytečné. L.
Principielně je to možné. Ovšem při výhřevných vlastnostech našich motorů, si myslím, je to zbytečné. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
kdyz pominu mnoho aspektu tak faktem zustava to, ze olej je steceny dole ve vane. ten sice ohrejes, ale blok motoru zustane studeny, pak na nej hodis teply olej a jak moc to necemu pomuze, to tezko rict. kdyz ohrivas chladici smes, tak ta je stale pritomna ve vsech chladicich kanalech v ruznych castech motoru, takze od chladici smesi se ohreje i blok motoru, coz je myslim stezejni pro rozumny start. nehlede na to, ze predehratou chladici smesi muzes v aute vyrazne drive zatopit.Little Red Riding Hood píše:a nebylo by lepší předehřívat rači olej??.. když už vymyšlíte takové kraviny..
VAZ 2104 1.3 1989
- Martin Kalenda
- Příspěvky: 28
- Registrován: úte říj 31, 2006 20:09
- Bydliště: Valdek
Já mám předehřev na svý nivě od předchozího majitele, bydlel u Varnsdorfu, je to vyřešeno větví od přívodu k motoru, otevřete kohout a ten předehřev dáte na 220V, má to svoje čerpadlo a termostat, kde nastavíš požadovanou teplotu.Při mínus 20 sem to ohříval půl hodiny a bylo to ohřátý na cca 50, je to spíš pro komfort, že nelezeš do studenýho auta 

- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 203
- Registrován: pon led 01, 2007 10:10
- Bydliště: okres Břeclav, ČR
- Kontaktovat uživatele:
Jezdím trasy kolem 10 km a motor akorát zahřeju. Myslím, domnívám se, že malý předehřev motoru nemůže škodit - naopak pomoct. Studený motor má vyšší opotřebení. Tuto zimu nepočítám, ale bývalo i -15°C a někdy i -20°C. Auto mám pod střechou, ale v mrazu. (samozřejmě jen když mrzne) Stávající systém beru jako z nouze cnost.
Mě to jako kravina nepřipadne, když v zimě sednu do auta a po ujetí 1 km mám teplo.

Mě to jako kravina nepřipadne, když v zimě sednu do auta a po ujetí 1 km mám teplo.








- Honza 21061
- Příspěvky: 1600
- Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Nehodil by se spíše nový termostat a dečka před chladič? Mně to tedy topí skutečně po půl kilometru a po 2 km už mám v autě "normální" teplo. Fakt je ten, že voda i při dobrém termostatu se ohřívá dost dlouho, ale než se pouštět do podobných úprav bych vyzkoušel zatím ty menší komplikace (termostat, dečka, jízda chvíli raději s pootevřeným oknem a bez větráku atd.) a až kdyby skutečně nebylo vyhnutí, tak bych to tam zkusil dát, když jinak nedáš. 

Honza
Osa Praha - Brno
Osa Praha - Brno
- Krwel
- Příspěvky: 128
- Registrován: stř čer 02, 2004 07:40
- Bydliště: Říčany u Prahy
- Kontaktovat uživatele:
urcite to neni spatna vec a motoru to muze jen pomoci, ale kdyz, tak bych opravdu radeji ohrival olej. U zigula neni problem se zahrivanim a s topenim uz vubec. Loni jsem mel problem se starterem a pri -25°C jsem nechal motor chvilku bezet na volnobeh a sepl mi dokonce ventilator na chladici. A to jsem nemel pred maskou zadnou decku. Myslim, ze u dobre opecovavany lady tyhle veci neni treba resit.
Jen kutily mozna ten olej, sice je blok studeny, ale ten se rychle zahreje a nejvetsi opotrebeni motoru pri studenem startu je prave zpusobeno studenym olejem, ze je husty a nemaze vsade, tak jak ma.
Jen kutily mozna ten olej, sice je blok studeny, ale ten se rychle zahreje a nejvetsi opotrebeni motoru pri studenem startu je prave zpusobeno studenym olejem, ze je husty a nemaze vsade, tak jak ma.
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
No, jo v práci jsme kdysi asi tak hodinku před vyjetím dávali pod motor u Transita takový ten teplomet co se dával v paneláku do koupelen, ne kvůli šetření motoru, ale proto aby vůbec nastartoval
ale to problém Lady není. Takové trochu "vidlácké" řešení, nic méně plně spolehlivé. - mimochodem tu elektriku bych platit nechtěl.

-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
To znam o trochu vic rasantni reseni - delalo se to u vejtrasek ve velkych mrazech kvuli oleji. Olej M6A je totiz pri -20°C tekuty asi jako dvojnulka vazelina a tak se pod vanou rozdelal ohen (s drevem) a po nejakem case se uz za pomoci novin (rikalo se, ze se ji daji precist noviny), anebo, kdyz byl, eteru ji podarilo nahodit (za mohutneho klepani a koure z vyfuku). W.Michal Pokorný píše:No, jo v práci jsme kdysi asi tak hodinku před vyjetím dávali pod motor u Transita takový ten teplomet co se dával v paneláku do koupelen, ne kvůli šetření motoru, ale proto aby vůbec nastartovalale to problém Lady není. Takové trochu "vidlácké" řešení, nic méně plně spolehlivé. - mimochodem tu elektriku bych platit nechtěl.